ESP = NON GMO TERBAIK !!

April 04, 2014

Pernah tak kita ambil tahu apa itu GMO?  Nampak macam tak penting kan? GMO atau GMOs ni sebenarnya “ Genetically Modified Organism” atau dalam bahasa melayunya Organisma Pengubahsuaian Genetik. Ia juga dipanggil sebagai “ Genetic Engineering” (GE).

Teknologi GE ini menggabungkan DNA dari spesis berlainan, menghasilkan kombinasi tanaman, haiwan, bakteria dan genetic viral yang tidak stabil yang tidak boleh berlaku dalam sifat semulajadi  sesuatu unsur.



Salah satu masalah utama dalam teknologi ini (GE) adalah ketika proses memasukkan genetik ke dalam DNA makanan/tanaman itu. Saintis masih buntu halatuju genetik tersebut. Perkara ini boleh mengangu fungsi-fungsi genetik lain yang boleh menyebabkan toksin dan alahan dalam makanan/tanaman tersebut.

ESP Shaklee salah satu produk soya NON-GMO.. Dulu pun saya tak berani nak ambil mana-mana produk soya sebab banyak terbaca pasal keburukan soya. Bila dah jumpa dengan ESP Shaklee, ada Nampak pasal NON-GMO…dari situ saya buat bacaan dan kajian.. Kesan-kesan keburukan soya banyak persamaan dengan kesan  produk-produk GMO. Barulah faham sebenarnya bukan soya yang membahayakan tetapi cara pembuatan dan cara ia ditanam tu yang membuatkan soya tak selamat untuk diminum..Padahal soya merupakan protein terbaik daripada daging. Jadi jangan tersalah fikir, tersalah anggap sebelum pastikan ia betul-betul salah dan membawa keburukan.




KENAPA PERLU PILIH SHAKLEE SOY PROTEIN (ESP)

ESP Shaklee ini diiktiraf seluruh dunia dengan mempuyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protin yang tinggi yang pernah dihasilkan.

Kacang soya yang digunakan hanya mengandungi “non – GMO ” ( non-Genetically Modified Organism ) iaitu ia diproses pada kadar suhu yang rendah untuk memastikan kacang soya ini bebas dari kacang soya yang diubahsuai secara genetik. Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali Identity Preserved Program (IPP) yang memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik bermula ia ditanam (benih) sehingga dituai (pengeluran).

Air digunakan untuk mencuci bagi mengekalkan bahan penting seperti isoflavones, genistein dan diadzein. ( Kacang soya dan produknya seperti tofu dan tempe mempunyai paling kurang 5 bahan sebatian yang berfungsi mencegah kanser. 


Antara bahan yang tersebut adalah genistein dan diadzein yang mampu menghalang pertumbuhan sel kanser. Di samping itu ahli – ahli sains menemui satu lagi bahan di dalam kacang soya yang mempunyai formula kimia yang sama dengan ubat tamaxifen yang digunakan secara rutin pada hari ini bagi merawat sebahagian besar pesakit kanser payu dara. Kajian – kajian yang dilakukan ke atas binatang mendapati, kesemua bahan – bahan ini mampu menghalang pertumbuhan sel – sel barah kulit dan usus besar . ~ Perubatan Islam dan Bukti Sains Moden )




Setiap 850g ( satu tin ESP ) dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.


ESP menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia.


ESP turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.


Kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39, sangat sesuai untuk pesakit kencing manis.


Satu hidangan ESP ini bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.



LOVE ;


You Might Also Like

0 comments

RAKAN BLOGGER !!

G+ FOLLOWERS