MERAWAT MASALAH KEPUTIHAN KRONIK SEHINGGA BADAN BERBAU

by - January 02, 2015

hari ni kakak nak cerita pasal masalah wanita.. hee~ opppsss !! apakah ?

sinonimkan masalah keputihan dengan wanita.. da tu sampai bukan putih lagik, da kekuningan.. itu tandanya faraj telah dijangkiti kuman..


jom kakak terangkan dengan lebih lanjut..

keputihan atau lelehan lendir ada dalam dua cara iaitu keputihan fisiologi dan patologi.. keputihan fisiologi atau yang normal bersifat keputihan atau jernih, namun ada kala ia kekuningan kerana jangkitan kuman.. perlu diingat, keputihan berlaku pada tempoh seminggu sebelum haid dan berlaku setiap bulan.. namun oleh kerana ada masanya ia terlalu banyak, wanita berasa kurang selesa dan gatal di sekitar alat sulit kerana kelembapan..



keputihan patologi pula disebabkan bakteria, kulat atau organisma lain.. ia amat mengganggu seperti masalah gatal yang serius, berbau, lelehan berwarna kekuningan selain sakit di bahagian bawah perut.. ujian ke atas keputihan itu lazimnya menunjukkan kehadiran mikro organisme atau kuman..  
sumber : Berita Harian 

ada dikalangan wanita yang mengaami masalah keputihan yang serius tapi segan nak berjumpa dengan doktor untuk rawatan susulan apatah lagi ramai pakar gynea adalah doktor lelaki.. hee~ betul tak tekaan kakak ??

kakak pun pernah alamimasalah keputihan yang agak serius.. semasa mengandung dan terus terbawak sehingga lepas pantang.. sangat tak selesa.. pelbagai cara kakak dah cuba sehinggalah datangyna Bidadari itu memperkenalkan ALFALFA COMPLEX kat kakak.. hee~ waswas masih ada.. tapi lepas dah guna.. amboi !! hasil memang kemain teruja.. bukan sahaja keputihan berjaya dirawat.. BONUS.. 

nak tau bonus ?

nanti kakak cerita.. hahaha~ tak sesuai dengan tajuk.. fokus kepada keputihan sahaja..

berbalik kepada jalan cerita mengenai keputihan serius.. ada yang mengelak keputihan dengan memakai pantyliner, tapi pada kakak pemakaiana pantyliner bukan menyelesaikan masalah cuma mengelak dari masalah..  

ada petua lama yang kakak pernah guna..

ambil seikat daun sireh tua, bersihkan terlebih dahulu.. tumbuk separuh hancur ataupun meramas kasar daun sireh tu.. kemudian, campurkan dengan air suam.. setiap kali mencuci alat sullit, boleh gunakan air rendaman sireh tersebut.. tenyata.. berkesan untuk merawat keputihan dan menghilangkan bau yang bacin bacin masam.. hahhaa~

tapi.. seramai mana yang rajin nak mencari daun sireh.. lagi-lagi kat KL nih.. hee~

KHASIAT DAUN ALFALFA


  • tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian tubuh manusia
  • melegakan sakit sendi dan belakang
  • menghilangkan kelesuan dan tekanan
  • emberi sensasi ‘rasa sejuk’ ( alfalfa Shaklee mengandungi minyak Peppermint )
  • memberi kelegaan semasa haid
  • merawat arthitis
  • bagus untuk elergi dan ekzema
  • merawat asma
  • mencuci usus bagi membuang toksik yang tersangkut dalam usus
  • mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor disebabkan jangkita dalam buah pinggang
  • meneutralkan asid dalam badan
  • merawat masalah keputihan pada wanita
  • membesar dan menegangkan payudara
  • bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri
  • memulihkan urat selepas bersalin
  • membantu masalah penghadaman dan pencernaan
  • meningkatkan stamina seorang suami
  • melegakan sembelit
  • milk booster bagi ibu menyusu 



AMARAN : Alfalfa TIDAK BOLEH diambil oleh pesakit SLE ! 


haa.. tunggu apa lagi ? kalau dah lama sangat mencari jalan penyelesaian untuk masalah keputihan tu.. tengok.. kakak dah bukak kan jalan.. hee~


bagi anda yang nak membuat pesanan berserta konsultansi secara PERCUMA, bolehlah hubungi kakak ye.. harga terbaik setanding dengan perkhidmatan terbaik dari kakak..

You May Also Like

0 comments