PRODUK KOSMETIK : SATU KILANG, BANYAK JENAMA

November 18, 2015


jeng.. jeng.. jeng.. hee~ pernah baca tak artikel pasal SATU KILANG, BANYAK JENAMA.. ya.. hanya di Malaysia.. kakak cakap kosong ? aduh !! terlukanya kakak.. hahaha~ nah !! cak kat bawah ni.. mana la tau kan kot korang pengguna setia produk bahaya tu.. mana tau jek..

















bukan cakap cakap orang tak buat kajian, sesekali tu bukak hati sket terima kenyataan.. ke korang memang tak nak bayangkan lansung kesan sampingan lepas korang sume makan racun, tepek racun kat muka hari-hari ?? tak sanggup nak bayangkan ? dah tu ? kenapa tak ubah jek jalan tu dan pilih produk yang selamat ? hee~ 


nih lagi satu.. hee~ korang perasan tak yang jenama-jenama produk yang kat atas tu mengandungi racun yang sama.. tak tau kenapa ? sebab semua tu JENAMA jek lain tapi kandungan dan diperbuat dari kilang yang sama.. hee~ terkejut tak ? kalau mengikut senarai dari KKM, korang boleh jumpa contoh cam kat bawah ni..

JENIS RACUN : TRETINOIN


  • Beauty Line Beautitude Multipurpose Cream
  • Chantique Whitening Night Cream
  • De Putih Night Cream
  • R & Z Whitening Night Cream
  • Ratna Sari Whitening Night Cream
  • RZAC White Pearl Cream
  • Temulawak Whitening Pearl Cream Papaya
korang perasan tak semua nama cream kat atas tu hampir sama ? ada penggunaan perkataan CREAM dan WHITE.. kenapa ? dah tentu la sebab banyak permintaan positif dari pengguna lagi-lagi wanita.. kita orang Asia, memang kulit cokelat.. cantik hape.. dah tu, ada la yang bijak lebih sikit diletaknya MULTIPURPOSED kononya boleh guna bila-bila masa.. aduh !! korang pun percaya..

JENIS RACUN : DEXAMETHASONE


  • Skyline Al Taqwa Sakit Pinggang & Lutut
  • Penawar Sendi Tulang
  • Delima Raja Urat
  • Skyline Al Taqwa Gout Asam Urat
  • Jamu Jaya Asli ( Anti Asam Urat )
  • Red Brand Ginseng Plus Zheng Fei Capsule
  • Ginseng Jin Fui Wan
persediaan tradisional memang jadik kegemaran orang Melayu kita tapi korang tau tak dalam kandungan sediaan tradisional pun ade racun tersembunyi ? hee~

lebih menakutkan, walaupun KKM dah senarai hitamkan kesemua produk tersebut tapi masih bersepah kat pasaran sebab permintaan tinggi dari pengguna yang tak mengkaji.. asal murah, asal tindakbalas cepat, asal mana ade jek ; SAPU !! 

carik la produk yang selamat dan semulajadi tanpa bahan merbahaya walaupun tindakbalas sedikit lambat tapi biarlah ianya kekal.. bukan jek tindakbalas positif tapi bersifat kekal.. korang tak nak ke ? hee~

untuk maklumat lanjut dan rujukan korang, boleh klik gambar ni dan korang akan dibawa terus ke lubuk yang akan memberikan info yang korang dahagakan selama ni.. hahaha~


pesanan ikhlas dari kakak !!


LOVE ;

You Might Also Like

0 comments

RAKAN BLOGGER !!

G+ FOLLOWERS