TIPS MENJANA SUSU BADAN

haa.. selalu mak mak stresskan sebab penghasilan susu merudum.. aiseh.. nape bleh jadik gitu eh ? jom kita cek TIPS penghasilan susu secara semulajadi tanpa vitamin ataupun ubat-ubatan..




1. TENANG

  • tak mo stress stress kalau tak de susu badan tapi amik jalan mudah untuk relax dan chill jek.. hee~ cemana cara pun, kurangkan tekanan dengan mengamalkan gaya hidup sihat.. boleh jek jenjalan santai kat taman, layan cerita kelakar ( ulang tayang Maharaja Lawak Mega pun tak pe ), nikmati setiap kunyahan makanan kegemaran anda, balik kampung.. eh !! buat jek la pape aktiviti yang membnatu korang untuk gembira..

2. FIKIRAN POSITIF
  • semua organ badan kita dikawal oleh otak sebab tu kita kena set set benda POSITIF dan baik baik aje dalam otak.. kena YAKIN bahawa susu badan korang cukup untuk baby.. bila kita fikir positif otak akan menghantar isyarat ke kelenjar payudara untuk penghasilan susu badan.. haa.. syok kan ? fikir aje.. set set aje benda positif.. 

3. PERMINTAAN & BEKALAN
  • badan korang akan menghasilkan susu badan dalam kadar yang mencukupi bagi setiap baby baru lahir hingga 2 tahun.. dari masa ke semasa, perminttan susu semakin meningkatdan secara automatiknya penghasilan susu akan meingkat juga.. sebab tu.. beri susu badan kepada baby sekerap yang mungkin pada setiap hari, jangan skip atau amik pape cuti.. hee~ kalau bekerja cemana ? kalau kerja, pam la sekejap.. kan dah banyak pam manual dan auto mengikut bajet kat pasaran.. pastikan korang pam dan simpan susu setiap hari mengikut jadual dan kesesuaian masa kerja.. pengeluaran susu badan secara berkala dapat memastikan badan dapat menghasilkan susu secara berterusan..

ada ibu ibu mengadu kat kakak.. susu badan ada tapi tak pekat, anak kerap menyusu tapi tak kenyang.. kejap kejap melalak MACAM lapar.. 

jangan risau.. penghasilan susu badan ibu bergantung pada apa yang ibu makan juga.. jadi.. makanlah makanan berkhasiat ye.. jangan asyik makan makanan rapu jek.. nanti anak tak dapat khasiat yang sepatutunya dari ibu.. hee~


cane ? lebih yakin ?


tak jugak ? 


Shaklee menawarkan milk booster yang dapat membantu ibu ibu yang menyusukan anak jauh dari rasa stress, perasaan negatif dan mengeluh sebab ada permintaan tapi kurang bekalan.. haa.. bermula dari PEK BAJET hingga ke SET PREMIUM.. 







secara tak lansung, dapat membantu memekatkan susu badan, anak akan kenyang, membantu si ibu mendapat bentuk badan yang diidamkan, kulit lebih cantik.. dah tentu lah tanpa bahan kimia dan selamat untuk ibu dan anak..


LOVE ;

No comments:

Powered by Blogger.