1 April 2017

APRIL 2017 ; BULAN BARU BERSAMA SEMANGAT BARU

assalamualaikum APRIL 2017.. hee~ cececece.. macam tak biasa terima permulaan baru setiap bulan ha.. kemahen kan nak wish wish bagai.. ha la.. bulan April yang banyak kejutan sampai melatah latah dibuatnya dan banyak keje yang nak diuruskan.. apa yang best sepanjang bulan April nih ? haa..


1 : SURPRISE DARI SHAKLEE MALAYSIA !!

  • membership kit yang baru dah mula 'bekerja' start HARINI !! hee~ lebih cantik dan padat.. ada dalam 3 bahasa iaitu Bahasa Melayu + English dan Bahasa Cina.. haa.. kalau korang nak jadi ahli Shaklee lepas nih, korang akan dapat membership kita yang cantik ni..



2 : PUN SURPRISE DARI SHAKLEE MALAYSIA !!

  • hahaha~ hover kan kakak !! ah-- pedulik.. kalau dah jadik ahli dengan pembelian 100 uv dalam single receipt, korang layak beli tumbler eksklusif Shaklee nih dengan hanya berharga RM 19.08 jek !! yang penting, logo Shaklee kat tumbler tu tak pudar walaupun basuh banyak kali.. hee~ makin rajin la kita bancuh ESP ke, Mealshakes ke, Performance Drink ke hari hari.. item must have nih !!

3 : JEMPUTAN EVENT

  • alhamdulillah.. jemputan event pun makin banyak.. hee~ tapi kakak memang amik event mak mak jek yang boleh bawak anak dan haruslah weekend.. kenapa ? sebaba kakak kan mak orang.. takkan la weekend pun nak tinggalkan anak anak dengan suami.. a.. gittew-- buat masa nih, sabtu kakak memang dah penuh dengan jemputan.. ahad memang plan nak duduk rumah dan mengemas..
hee~ kalau ade jemputan lain untuk review, boleh contact kakak kat whatsapp - 017 309 1865
  • yang tu baru 1hb April tu.. hee~ kakak memilih event ? eh.. kena la memilih.. sebab sebelum ni kakak dan team dah kena tipu.. hahahaha~ kijam btol organiser.. memang tak kosser la kitorang nak buat marketing untuk dorang.. sape suruh main kotor..

4 : 30 ENTRI BLOG UNTUK BULAN APRIL 2017

  • hahahaha~ bunyik macam mustahil.. kan ? ntah ye boleh ntah idok nih.. kalau dia dah dapat honeymoon, memang lupa daratan sungguh.. tak pe.. bulan nih kita TRY SAMPAI JADIK ya.. ya.. walaupun nak termuntah muntah siap pitam sakit perut bagai, kita kena belajar dari kesilapan.. a.. gittew-- tak de kejayaan datan bergolek golek golek golek dan sampai ke kaki.. kan ?

5 : TUNAIKAN JANJI LAGIK !!

  • hee~ part nih memang akan selalu rasa bersalah kat #duanur.. dorang dah lama nak g KIDZANIA, tapi memang kakak tak de masa.. jadik nya.. dalam bulan April nih, sebelum nak fokus puasa nanti.. kakak akan selit satu hari untuk bawak dorang lepak kat Kidzania.. aamiin-- harap harap ada masa tu nanti.. cuma tarikh tepatnya tak tau lagi bila.. 

6 : CAT RUMAH

  • bagi mengelak kacau musim puasa nanti, memang kakak plan nak mengecat rumah awal sikit.. awal tu bulan April nih la.. hahahah~ bila lagik kan.. tapi tak tau lagik nak cat kaler ape.. lepas tu nak g beli kain untuk buat langsir lagi.. em.. memang bunyik macam seronok nak g beli kain.. tapi nak menghala ke Jalan TAR tu yang payah sikit tu.. kalau ikut dalam schedule kakak, 8hb nanti ade event kat Little Kingdom, Parkson MARA kat Kuala Lumpur.. haa.. cun la tu singgah beli kain langsir.. cat rumah tu bila bila weekdays lepas bangman g sekolah macam okay jek.. tapi kaler ape eh ?
kelabu lagik kot.. 


tapi bukan dengan PINK.. mungkin TURQUOISE plak la.. tak pernah try lagik.. hee~ kita tengok la nanti ape jadik..

7 : FOLLOWERS INSTAGRAM 14K


bunyik macam tah pape kan.. macam tak penting kan ? hahahah~ tapi.. untuk online marketing dan bina trust dari prospek dan customer.. semua kena baik baik dan indah saje.. hee~ kalau korang sudi menambah keindahan tersebut.. jom la jadik salah seorang dari 14K tersebut.. sekarang nih 13.3K jek.. 

haa.. cukup la kot benda besar besar yang kakak nak uruskan dalam bulan April ni.. kalau nak diikutkan, memang banyak benda nak buat tapi tak dan kot nak list kan semua dalam nih.. mau makan 3 hari 3 malam kang bercerita apa plan kakak bulan April ni.. hee~ untuk yang MAJOR.. ini la ni.. 

" ya Allah.. jadikanlah permulaan hari ini satu kebaikan dan pertengahannya satu kemenangan dan penghabisannya satu kejayaan.. ya Allah, sesungguhnya aku memohon kepada Mu keselamatan di dunia dan di akhirat.. ya Allah, sesungguhnya aku memohon kepadamu keampunan keselamatan dalam agama dan duniaku, keluarga, dan hartaku.. sesungguhnya Engkau Maha Penyayang.. "

aamiin ya rabbal alamin..

semoga bulan April 2017 ni memberi kebaikan seperti hari yang baik baik untuk kita lalui dengan penuh redha dan ketaqwaa.. a.. gittew--


8 comments:

  1. Aamiin....

    Semoga Allah permudahkan urusan atie

    ReplyDelete
  2. Ammiin ya rabb.. Hamboi yang event tu nak tergelak aih.. hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah~ mangsa jugak ke ? adoi.. tobat kak.. tobat..

      Delete
  3. semoga dipermudahkan urusan...kemain lagi busy die..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah~ kadang2 saja buat buat busy ida.. nak elak kan dari pelbagai rasa..

      Delete
  4. semoga dipermudahkan urusan bulan april ni :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeay !! terima kasih.. aamiin.. untuk nour adieb jugak ye.. semoga bulan April nih memberi kenangan.. hee~

      Delete
    2. kenangan yg terindah, ameeen :D

      Delete