MARATHON ANIMASI MINI ZOOMOO SEPANJANG BULAN JUN

yeay !! cuti sekolah datang lagi.. dan anak-anak pun bergembira tanpa aktiviti yang mencuit minda mereka.. hee~ nampak ? sinonim dengan cuti sekolah ; 'rehatkan' buku sekolah dan minda.. konon sangat kan ? tapi !! jom !! lepak santai sambil menonton ZooMoo marathon - The Hive, Origanimals dan Dinosour Train di siaran 619 Astro setiap hari dari 3.00 pagi hingga 6.00 petang !! bila ? haa.. bermula 3 Jun ni !!



APA YANG MENARIK ?

semua pun menarik sebab kakak memang TER-paksa join #duanur tengok rancangan ZooMoo ni.. hee~ ape tak nya.. ZooMoo salah satu channel yang mendidik #duanur berkomunikasi dan belajar Bahasa Inggeris secara tak lansung.. ya.. walaupun ada pilihan untuk alih suara, dorang lagi suka dengan bahasa 'asli'..

THE HIVE

sertai BuzzBee dan rakan-rakan dalam pengembaraan penuh keseronokan mereka dalam the Hive !! di setiap pengembaraan memberikan pengalaman baru untuk BuzzBee, Barnbee, Jasper, Debee dan Rubee meneroka dunia dan sekeliling mereka.. sama ada mereka keluar memburu harta, berkhemah di bawah sinaran bintang, menjaga haiwan peliharaan Nenek Bee atau melakukan pelbagai helah, semua itu memberikan pengalaman dan pengajaran untuk dikongsikan..

animasi yang berwarna-warni ini sangat sesuai untuk semua peringkat umur kanak-kanak untuk memperkenalkan kehidupan Keluarga Bee.. haa.. jangan tak tau yang sini menarik ini menceritakan perkara sehari-hari yang melibatkan anak-anak kita seperti bermain, friendly, menghabiskan masa dengan keluarga, belajar tentang kehidupan dan meneroka dunia yang penuh dengan pelangi.. hee~ best kan ?

ORIGANIMALS

wah !! serius !! Origanimals ni memang super BEST.. hee~ ryan Rhino, Fiona Fox, Zoe Zebra dan Khye Koala merupakan sepasukan penyelamat hidupan liar dalam dunia origami yang juga dikenali sebagai "Awesome Four - A4" yang membantu menyelesaikan masalah dan memberi penyelesaian kreatif untuk membantu Origanimals yang memerlukan bantuan mereka.. dalam misi menyelamat, mereka akan meluncur, menumpang condor dan terbang terus ke lokasi.. 

A4 mendidik dan mengajar betapa pentingnya kerjasama dalam pasukan dan sekaligus akan menyentuh perasaan secara tak lansung.. ya.. ini pun termasuk dalam list WAJIB tonton..

DINOSAUR TRAIN

jom !! sertai tyra Tyrannosaurus, Rex Buddy, keluarga Pterandon dan ramai lagi kawan dinosaur dalam Dinosaur Train.. pergi menerok ke Dinosaur Land dan belajar mengembara dispeanjang jalan.. setiap episod anak-anak akan diajar tentang haiwan dan yang paling BEST, anak-anak akan dikenalkan dengan haiwan yang telah hidup ( kini pupus ) berjuta-juta tahun yang lalu..

'keretapi dinosaur' akan mengajar tentang sains semulajadi, sejarah dan paleologi disetiap 30 minit rancangan ini.. ada anak-anak yang suka dengan dinosaur ? haa.. jangan lepaskan peluang buka minda anak-anak korang dengan ilmu sepanjang pengembaraan.. 

WAKTU RANCANGAN

HARI : setiap hari sepanajng bulan Jun 2017
MASA : 3.00 pagi - 6.00 petang
SIARAN : 619 ASTRO

dan ada contest juga !!


8 comments:

  1. Best lah anak2. Hbs lah dorang conquer tv lah lps ni. Xde can mak2 nak tgk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha~ begitulah nampak nya.. tapi okay jek sesekali tukar turn.. benda boleh bincang..

      Delete
  2. Bagus ni ditonton oleh anak² kita...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu nieyl.. hee~ jangan lupa suruh anak pegang remote ya..

      Delete
  3. Seronok anak-anak ada akviti menonton rancangan berinfo macam nie kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu kak sue.. boleh improve bahasa inggeris dorang.. hee~

      Delete
  4. Bagus dan menyenangkan bagi anak anak nonton sambil belajar. Salam kenal, blogwalking

    ReplyDelete
    Replies
    1. iya.. bener kok mbak.. aku juga senang bekerja dan menaip blogspot baru.. hee~ salam kenalan juga.. terima kasih..

      Delete

Powered by Blogger.