10 February 2018

PANDUAN MAKANAN HALAL UNTUK PELANCONG MUSLIM KE JEPUN

hemohemohemohemo-- hahahaha~ terpanggil untuk kakak share semula kandungan Twitter dari HALAL NAVI mengenai label makanan tidak halal yang mengandungi bahan yang meragukan.. nah !! kalau kat Malaysia, ada gak panduan menggunakan kod E ( contoh : E 572 ) tapi kalau kat Jepun, memang tak de kod tu..

kod_babi_dalam_makanan_thumb2

tanpa mengubah kandungan intipati yang telah ditulis oleh HALAL NAVI, kakak screenshot dan ‘cantikkan’ sedikit gambarnya mengikut kegemaran pakcik Google.. hee~

b_thumb2

“sesungguhnya Allah hanya mengharamkan bagimu bangkai, darah, daging babi, dan binatang ( yang ketika disembelih ) disebut ( nama ) selain Allah..”
- QS. Al Baqarah : 173

MAKANAN TIDAK HALAL


ya !! tak kira ke mana kita pergi, mencari yang halal adalah kewajipan dan bagi peminat negara matahari terbit nota dari HALAL NAVI ini mungkin berguna buat kalian..

aplikasi_halal_travel_muslim_jepun_t
isu_halal_pelancong_muslim_ke_jepun_
daging_tidak_halal_yang_dijual_di_je[1]
gelatin_haram_di_pasaran_jepun_thumb
panduan_makanan_halal_di_jepun_thumb
panduan_makanan_tidak_halal_untuk_pe[2]

semoga kepilan yang kakak re-capture ni memudahkan korang !! tak pun !! install jek aplikasi HALAL NAVI untuk mencari restoran makanan HALAL dan juga tempat solat berdekatan dengan korang..

aplikasi_halal_navi_jepun_travel_mus[1]

haa.. dah tak boleh dijadikan alasan untuk tidak mencari yang halal ye.. hee~ terima kasih HALAL NAVI untuk ilmu / perkongsian yang bermanfaat ni..


selamat melancong ke Jepun !!
a--
gittew--


No comments:

Post a Comment