11 March 2018

VARIASI LAKSA SEDAP BERBALOI DI LAKSAAMANA DAMANSARA UPTOWN


menjadi ibu dan surisuami sepenuh masa yang menjalani rutin harian sangat sibuk mengemas dan memasak membuatkan kakak sendiri rasa jemu makan makanan masakan sendiri.. hee~ ye la.. sesekali nak juga rasa air tangan orang lain kan ? haa.. kali ni MAKAN APE TU ? akan membawa korang jauuuuuuuuhhhhhhh ke Damansara Uptown untuk merasai masakan tradisi Malaysia – Singapura yang kalau salah masak, confirm tak sedap..

makanan_tradisi_singapura_malaysia

agittew--

kakak kalau bab makan makan memang happy sampai tertinggal masalah kat belakang.. hee~ bawak perut kosong dan nikmati semahunya.. memang kakak tak sangka gak la ada jugak makanan yang sedap, sesuai dengan anak tekak orang Melayu kakak kat area Damansara Uptown tu..


LAKSAAMANA DAMANSARA UTAMA


terletak di tengah-tengah kawasan padat peniaga mencari rezeki di Damansara Uptown, Laksaamana bangkit dengan mengekalkan tradisi nenek moyang dan menggabungkan budaya kedua-dua buah negara iaitu Malaysia dan Singapura.. mengadun herba dan rempah dengan baik untuk mencipta kelainan disamping memperkembangkan rasa asli, Laksaamana menawarkan lebih dari 15 menu berlainan untuk para pengunjung..

laksaamana_damansara_utama


MENU LAKSAAMANA DAMANSARA UPTOWN

haritu kakak sempat la try signature dish dorang :

laksa_sedap_damansara_uptown
Nasi Legend The Big Deal – RM 14.90
Dry Spicy Laksa – RM 9.90

asam_laksa_sedap_damansara_uptown
Royal Laksa – RM 9.90

cukup rasa – perfect !! dan kakak suka kesemuanya !! hee~ lagi-lagi part laksa tu.. kalau ikutkan tak cukup jek semangkuk puas gak la kakak menahan haa.. memang kalau takat RM 9.90 tu, dah masuk dalam kategori puas hati habis.. dan kalau korang memang hantu laksa dan mencari kelainan variasi laksa kat Laksaamana ni memang antara yang terbaik..




kalau korang memang tak dan nak singgah kedai, jangan risau.. sebab Laksaamana turut menyediakan perkhidmatan foodtruck dan katering untuk korang sama-sama menikmati makanan dorang.. cuma korang track jek lokasi dorang kat Instagram / Facebook Laksaamana untuk tahu lokasi terkini.. dan jangan risau.. kesemua makanan mereka confirm HALAL dan bersih..

asam_laksa_sedap_damansara_uptown
mudah gerak dan menyebarkan rasa sedap sekitar Damansara.. hee~ kejar dorang tau !!

kalau korang dah terliur tu, memang kena bertindak cepat la.. haa.. nak singgah mana ?

LAKSAAMANA DAMANSARA UPTOWN
No. 83, Jalan SS 21 / 37,
Damansara Utama,
47400 Petaling Jaya, Selangor Darul Ehsan

LAMAN WEB : www.laksaamana.com



4 comments:

  1. X pernah try dry laksa. Nampak sedap.

    ReplyDelete
  2. Wah baru tahu ada dry laksa..
    Menarik ni 😍

    ReplyDelete
  3. tgk vid..yeee nampak sedap..next week akk gi try test pulak..

    ReplyDelete