VASELINE ANTI-POLLUTION MENJAGA KULIT DARI KEROSAKAN AKIBAT PENCEMARAN

huisssshhh—negara pesat membangun memang begitu kot.. merata-rata pencemarannya termasuklah pencemaran yang mengganggu kesihatan kulit dari luaran.. dah tu ? nak elak cemana kan takkan la kita nak halang pembangunan semata-mata untuk cantik.. em..


pergi la mana-mana negara maju walaupun dari kelas satu hingga yang terbaik, pembangunan memang tak boleh disekat namun ‘hasil’ dari pembangunan sedikit sebanyak mengganggu kesihatan termasuklah kerosakan pada kulit.. em.. kalau yang kulit berkerak tu boleh la sental kan, tapi kalau ROSAK ? takkan nak buang kulit lama dan gantikan dengan kulit yang baharu.. cemana plak nak buat tu ?

VASELINE ANTI-POLLUTION


diformulasikan dengan Formula Perlindungan Pencemaran untuk kulit dari UV yang mengakibatkan kesihatan kulit semakin menyusut ditambah pula dengan pencemaran persekitaran sekaligus mempercepatkan proses penuaan kulit.. hidup di kawasan pusat bandar mengakibatkan 20% masalah hiperpigmentasi lebih cepat berlaku berbanding mereka yang tinggal di kawasan kampung.. tapi !! ada jek cara untuk menjadikan kulit korang lebih sihat dan terpelihara dari sebarang aktiviti radikal bebas..

tips_kecantikan_kulit_dengan_vaseline

kulit merupakan lapisan paling sensitif dan peka terhadap ransangan terutamanya apabila terkena kotoran yang menghalang kulit untuk bernafas.. nah !! sekali kalau terkena pencemaran memang susah nak elok dah kulit kita ni dan kalau tak dirawat, mungkin boleh terjadi keradangan yang lebih teruk.. mesti korang pernah tengok gambar-gambar pesakit yang mengalami sakit kulit.. kan ? menakutkan dan timbul rasa simpati..

sebab tu !!

sebelum semuanya melarat, kakak nak rekomen produk terbaharu dari Vaseline yang dikenali sebagai sun and pollution protection.. hee~ sebab kakak dah guna dan rasanya memang best.. mudah menyerap dan tidak meninggalkan kesan berminyak.. bau pun lembut jek, memang relax sangat.. dan kalau nak kata tindakbalas keberkesanan losyen terhadap kulit kakak nampak lambat sket la.. al maklum lah.. orang keje keras kat dapur berhempas pulas, nak dapatkan kulit asal yang lembut memang lambat sket la..

vaseline_
kakak jadikan losyen Vaselin sebagai rutin dengan dua kali sapuan pagi dan malam..


TIPS KECANTIKAN KULIT


pelindung matahari memberi tumpuan kepada perlindungan kulit dari sinar UV yang berpunca dari matahari.. walau bagaimanapun, losyen biasa yang ada kat pasaran tidak bertindak melindungi kulit dari kesan pencemaran.. nah !! orang kata lebih baik mencegah dari merawat kan tapi kalau dah rosak baik rawat dengan segera supaya ianya tidak berlarutan.. sebab itulah pentingnya memilih pelembap yang dirumus khas untuk mempertahankan kulit terhadap pencerobohan radikal bebas..

vaseline_malaysia

kalau sebelumnya sunblock sangat sinonim dengan pelbagai kaitan tips kecantikan, kan ?
Vaseline ni lebih kurang la ni.. hee~

untuk maklumat lanjut tentang Vaseline, korang boleh layari :


blogger_malaysia

No comments:

Powered by Blogger.