15 January 2019

PERCUTIAN MEWAH MAMPU INAP DI THE PEARL KUALA LUMPUR

YASSS—Untuk yang pertama pada tahun 2019 !! Checked – The Pearl Kuala Lumpur, yang terletak di Jalan Klang Lama ni rupanya telah beroperasi lebih sepuluh tahun tapi kakak memang tak berkesempatan nak singgah dan menikmati setiap perincian di hotel ni. Al maklum lah, rumah sekangkang kera jek kan. Baik baik tidur kat rumah.

best hotel in Jalan Klang Lama

Kalau korang selalu lalu kat New Pantai Expressway ( NPE ) mesti korang akan ternampak bangunan yang ada simbol macam daun tapi warna merah. Ha. Situ lah The Pearl Hotel Kuala Lumpur yang sebelum ni dikenali sebagai The Pearl International Hotel, Kuala Lumpur.


THE PEARL KUALA LUMPUR


Terletak di tengah-tengah kawasan yang pesat membangun, The Pearl Kuala Lumpur merupakan hotel mudah akses samada memandu sendiri ataupun menggunakan perkhidmatan kenderaan awam. Antara lokasi tumpuan yang berdekatan dengan hotel adalah seperti :

  • Mid Valley Megamall – 8 minit
  • Thean Hou Temple – 10 minit
  • Little India ( Brickfields ) – 10 minit
  • Axiata Arena dan Staduim Bukit Jalil – 10 minit
  • Taman Tema Sunway Lagoon – 10 minit
  • KLCC dan Menara Kembar Petronas – 15 minit
  • Chinatown – 15 minit
  • i – City – 15 minit
  • Subang Airport – 30 minit
  • KLIA 2 – 35 minit
  • KLIA – 45 minit

    ** driving distance

best hotel in Kuala Lumpur
Ada shopping mall kat bawah hotel ya. Seronok kan ?

Bertepatan dengan gelaran Best Muslim Friendly Hotel sempena Asia Halal Brands Award 2017, The Pearl Kuala Lumpur mempersembahkan kepelbagaian fesiliti bagi memudahkan para pelanggan mereka termasuklah kedai serbaneka, pelbagai restoran Halal, pasaraya dan sudah pastinya ada kolam renang bertaraf empat bintang, gym, bilik mesyuarat, dobi, akses internet berkelajuan tinggi, parking berbumbung dan banyak lagi--

muslim friendly hotel in Kuala Lumpur


CHINESE NEW YEAR BUFFET


Fuff—Bukan biasa-biasa nih bila kakak sendiri menikmati hidangan mewah, al maklum lah – rakyat marhaen ni kalau nak merasa makan mewah mungkin setahun sekali tapi The Pearl Kuala Lumpur menawarkan harga mampu milik dan kalau korang mengidam terok pun boleh jek singgah makan – lepak sambil menikmati angin Kuala Lumpur di tingkat 23 ! Ya ! 23 gaisssss--

chinese_new_year_buffet_2019
Cantik kan ? Hee~ WOW tak ?
Lebih 50 jenis hidangan yang ada di sini dari jam 11.00 pagi hingga 1.00 pagi dan kesemuanya sedap-sedap belaka. Tersandar ? Hee~ Boleh jadi korang tak menang tangan memilih makanan yang sedap-sedap belaka. Dan sempena Tahun Baharu Cina ni, dorang juga menyediakan buffet dan istimewanya buffet berkonsepkan grill – King Of Grill yang hanya boleh didapati di The Pearl Kuala Lumpur.


KING OF GRILL @ EXECUTIVE LOUNGE 23 – CNY 2019


Tarikh : 01hb Januari 2019 – 17hb Februari 2019

RM 98.++ / dewasa
RM 45.++ / kanak-kanak

Dan sempena Tahun Baharu Cina 2019, pihak hotel berbesar hati menambah beberapa menu pada sambutan malam tahun baharu tersebut :

chinese_new_year_buffet_in_kuala_lumpur


Tarikh : 04hb Februari 2019

RM 118.++ / dewasa
RM 45.++ / kanak-kanak

Bila sebuat special ni, mesti lah ada kelaianan yah ! Hee~ Sempena perayaan istimewa ini juga, The Pearl Kuala Lumpur akan ‘membuka’ Cafe 5 di tingkat 5 dengan hidangan yang sama tau.

Tarikh : 04hb Februari 2019

RM 98.++ / dewasa
RM 45.++ / kanak-kanak

The_Pearl_Hotel_Kuala_Lumpur
Tak cukup terliur ? Hee~ Korang anggap jek la yang ni teaser ya !!

Konsep makan kat sini, korang boleh pilih pelbagai daging termasuklah daging ayam, lembu, kambing mahupun udang dengan tahap masak yang korang nak tak kira lah rare, medium rare, medium, medium well, well done ataupun overcooked mengikut selera korang lah sebab kakak memang berselera kalau dihidangkan dengan medium rare. Hee~

best_buffet_in_kuala_lumpur


Kalau sebanyak itulah yang korang bayar dengan hidangan yang pelbagai, confirm puas hati weyyyy—Ni gambar sikit jek kakak letak ni sebab kalau korang nak jamu mata tanpa rasa, tak best lah. Pape pun korang memang kena singgah dan rasa.


BILIK DAN SUITES


Tak lah ! Kakak tak singgah makan jek, mana mau nye kalau begitu – mestilah nak rasa menginap kat hotel yang orang kata BEST nih. Hee~ Senang bila kekenyangan terus masuk bilik, terdampar macam dugung. Hahahahah~

cheap_hotel_kuala_lumpur
Memang selesa !!

Sesekali tidur jauh sikit dari rumah, memang syok lah. Hee~ Puas hati sungguh walaupun ‘dihidangkan’ dengan Deluxe Twin Room yang berkeluasan 34 meter persegi dengan kemudahan bilik berpenghawa dinging yang lengkap termasuklah tv, akses WIFI secara percuma, safety box, peti sejuk, tea and coffee maker, meja kerja, mesin pengering rambut, bathtub dan keperluan asas seperti tuala, sabun mandi, syampu dan kopi serta teh.


hotel_murah_kuala_lumpur_trivago


Bila bercakap tentang Muslimah Friendly pastinya ramai pelanggan menitik beratkan soal kebersihan dan kelengkapan asas sebagai Fardhu Kifayah yang wajib dilakukan oleh sebahagian anggota masyarakat untuk menjaga kepentingan Umat Islam, di The Pearl Kuala Lumpur telah menetapkan rutin sehari-hari bagi memastikan setiap bilik / kelengkapan dan fasiliti yang ada sentiasa bersih. Tuala dan cadar akan ditukar setiap hari supaya pelanggan rasa selesa seperti di rumah sendiri.


Best tau bila dapat menginap kat bukan – selain – rumah – sendiri tapi rasa macam rumah sendiri. Hahahaha~ Selesa dan bergaya disamping memenuhi setiap kehendak pada setiap hari berada di sini.


Terima kasih The Pearl Kuala Lumpur, ada rezeki kita jumpa lagi !!

LOVE ;
ATIE ADNAN

11 January 2019

MALAM PENGHARGAAN SUKARELAWAN MUSLIM VOLUNTEER MALAYSIA 2018

Menjadi salah seorang saksi yang turut sama meraikan para sukarelawan dan pekerja yang membanting usaha dalam menjayakan misi kemanusiaan untuk mengubah masa depan, sekali lagi Pertubuhan Sukarelawan Muslim Malaysia ( MVM ) mempertaruhkan sebelas anugerah yang menjadi pemangkin semangat sukarelawan untuk terus berkhidmat.

muslim_volunteer_malaysia

Sempena sambutan keempat tahun penubuhan MVM pada 30 Disember 2018, sebuah majlis makan malam telah diadakan untuk meraikan Volunteer MVM Appreciation Awards 2018 ( VAA ) yang bertempat di The Royal Ballroom, Bizmilla Wedding Centre, One City, Subang untuk meraikan orang awam, sukarelawan MVM, keluarga asnaf, penaja, rakan NGO, rakan media dan selebriti.

Majlis yang berlansung selama 3 jam diacarakan oleh Da’i Izhar sedikit sebanyak menceriakan suasana dewan yang dihadiri hampir 800 orang tetamu.

presiden_muslim_volunteer_malaysia

Menarik perhatian tetamu, Presiden MVM ; Tuan Muhammad bin Jantan turut merasmikan tiga inisiatif baharu MVM sempena tahun 2019 iaitu :

  • Pusat Tuisyen Salam
    • Inisiatif untuk memberi Pendidikan kepada anak-anak asnaf Pure Heart secara PERCUMA
    • Turut dibuka untuk orang awam dengan bayaran yang berpatutanSistem Auto Debit Sumbangan

  • Alternatif lain yang diusahakan untuk memudahkan orang awam menghulurkan sumbangan untuk program-program kebajikan dan misi kemanusiaan anjuran MVM secara tetap pada setiap bulan



  • Projek Penulisan #PenaMVM
    • Projek untuk mencungkil bakat penulisan dikalangan sukarelawan MVM dengan cara menghantar artikel / cerita berdasarkan topik yang dikeluarkan pada setiap bulan

program_muslim_volunteer_malaysia_2019

Menjadi kemuncak majlis apabila Tuan Islahuddin yang juga merupakan Penolong Pengurus Program dan Komunikasi MVM membentangkan Takwim Program MVM untuk tahun 2019 secara eksklusifnya. Menyasarkan 118 program kebajikan dan kemanusiaan yang merangkumi 90 % dalam Malaysia dan 10 % di luar negara MVM yakin dapat menyebarkan kebaikan dalam setiap misi bagi membantu mereka yang memerlukan.


VOLUNTEER MVM APPRECIATION AWARD 2018 ( VAA 2018 )


Bagi menghargai jasa sukarelawan MVM, pekerja MVM dan juga keluarga asnaf, VAA 2018 mempertandingkan enam anugerah iaitu :

  • Anugerah Jasa Bakti
  • Anugerah Inspirasi
  • Anugerah Sukarelawan Harapan
  • Anugerah Institusi Harapan
  • Anugerah Sukarelawan Siswa
  • Anugerah Di Sebalik Tabir

volunteer_mvm_appriciation_award_2018

Manakala lima anugerah khas diberikan kepada sukarelawan MVM yang paling komited dalam menjalankan tugas keluarga asnaf MVM dan juga idola sukarelawan negara iaitu :

  • Anugerah Dato’ Dr. Fadzilah Kamsah
  • Anugerah Prof. Dr. Muhaya
  • Anugerah Inspirasi Pure Heart
  • Anugerah Inspirasi Keluarga Mithali
  • Anugerah Top Seller Jualan Tiket VAA

Pertama kali dalam sejarah, MVM memperkenalkan Anugerah Tokoh Kemanusiaan dan telah menobatkan Tuan Haji Ahmad Azam bin Abdul Rahman iaitu Presiden Wadah Pencerdasan Umat Malaysia ( WADAH ). Tahniah untuk ke semua penerima anugerah dan diharap anugerah yang diterima menjadi pemangkin semangat untuk terus berjuang menyebarkan kebaikan kepada orang sekeliling.

Dalam kemeriahan dan keseronokan menjulang para pejuang kerja amal, para tetamu turut dihiburkan dengan persembahan dari selebriti tempatan iaitu Lah Ahmad dan kumpulan Inteam yang pernah popular dengan lagu Kasih Kekasih.

sukarelawan_mvm

Tidak tamat di situ, para tetamu turut dihiburkan dengan persembahan dari selebriti tempatan iaitu Lah Ahmad dan kumpulan Inteam.


FIVE MINUTES THAT COUNTS


Tidak melupakan saudara-saudara pelarian Syria yang kini berhadapan dengan cuaca sejuk di kem pelarian Syria, MVM telah mengadakan slot Five Minutes That Counts dimana kutipan dana dijalankan dalam tempoh 5 minit sahaja untuk menyalurkan ke Misi Bantuan Musim Sejuk : Syria, Kami Datang 3.0.

sumbangan_muslim_volunteer_malaysia

Sangat terharu apabila sumbangan yang dikutip selama 5 minit pada malam tersebut mencapai RM 4,755.70 membuktikan kesedaran rakyat Malaysia umumnya dan para tetamu khususnya – betapa penting memikul berat perasaan yang sama dengan mangsa yang mengalami keperitan ujian. In shaa Allah, semoga urusan kita dipermudahkan untuk meneruskan legasi kerja amal sebegini.

Semoga segala usaha dan komitmen yang diberikan menjadi saham di akhirat.


SUKARELAWAN MUSLIM VOLUNTEER MALAYSIA ( MVM )


MVM sentiasa membuka peluang untuk orang awam mendaftar sebagai sukarelawan bagi mengembleng tenaga dan usaha membantu mereka yang memerlukan.



sukarelawan_muslim_volunteer_malaysia

Terima kasih untuk penaja-penaja yang sudi bekerjasama iaitu :

  • Penaja Emas : Fadeco Group
  • Penaja Perak : Global Peace Mission  Malaysia
  • Penaja Gangsa : Prof Muhaya Eye & Lasik Centre
  • Penaja Tempat : Bizmilla Catering
  • Penaja Hadiah :
    • Tudung Siti Murni
    • Vevious Malaysia
    • Inteam Records
    • Izz Dew Florist
    • Syabab Cookies

MVM masih memerlukan sumbangan untuk menjalankan 118 program pada tahun 2019 dan sumbangan dari anda sangatlah dihargai. Untuk sumbangan dan butiran di bawah mungkin dapat membantu.

NAMA PERTUBUHAN : Pertubuhan Sukarelawan Muslim Malaysia
AKAUN MAYBANK : 56480 164 7699
AKAUN CIMB : 8602 5378 07
AKAUN BANK ISLAM : 1230 0010 0030 65

SUMBANGAN TERUS : https://donation.mvm.org.my/

Untuk sebarang maklumat atau pertanyaan, boleh diajukan melalui :

EMAIL : salam@mvm.org.my
HOTLINE : 03-8074 0434
ALAMAT : Pejabat Urusan Muslim Volunteer Malaysia No 12-1, Jalan Merbah 2, Bandar Puchong Jaya, 47170 Puchong, Selangor Darul Ehsan

LOVE ;
ATIE ADNAN

5 January 2019

KOLEKSI CENDERAHATI TERUS DARI DG STUDIO KINI BOLEH DIDAPATI DI MALAYSIA

Dalam setahun pastinya pelbagai keraian dan majlis akan kita sambut tak kiralah harijadi, ulangtahun perkahwinan mahupun majlis meraikan hari guru sudah pastinya meriah disambut dengan pelbagai hadiah dan cenderahati.

hktdc_borong_dari_china

Terus dari Hong Kong, kota metropolitan yang pesat membangun – Hong Kong Trade Centre ( HKTDC ) melebarkan sayap dipasaran Malaysia dengan memonopoli industri perdagangan cenderahati yang memenuhi beberapa slot ruangan di pasaraya-pasaraya terkemuka. Membawa jenama DG Studio yang menawarkan kepelbagaian dan keunikan cenderamata untuk dijadikan hadiah mahupun koleksi.


HONG KONG TRADE DEVELOPMENT COUNCIL ( HKTDC )


Telah ditubuhkan pada tahun 1966 dengan pengalaman lebih 50 tahun memonopoli pasaran dengan misi untuk meneroka peluang untuk syarikat-syarikat di Hong Kong – terutamanya perusahaan kecil dan sederhana ( PKS ) bagi meluaskan pasaran dengan rakan niaga di seluruh dunia. Bergiat secara aktif di ASEAN sejak tahun 2015, HKTDC telah bekerjasama dengan pelbagai pihak dalam memperkenalkan gaya hidup Hong Kong terus kepada peruncit.

hktdc

Secara keseluruhannya, pasaran dalam talian HKTDC mempunyai lebih daripada 130,000 pembekal yang melayani 1.7 juta pembeli dari seluruh dunia melalui satu hubungan iaitu laman web. Dengan maklumat pembekal termasuklah sijil yang telah disahkan – pembeli dapat membeli-belah dengan tenang kerana kesemua peniaga yang melalui HKDTC boleh dipercayai.


DG STUDIO HONG KONG


Menjadi salah satu tulang belakang untuk memperkenalkan produk HKTDC di Malaysia, CM3 memainkan peranan mempamerkan kepelbagaian produk terus dari Hong Kong yang bakal menembusi pasaran secara berperingkat tidak lama lagi. CM3 terletak di tingkat 1 ( berhadapan dengan Tealive ) di Sunway Piramid yang juga merupakan sebuah pusat membeli-belah terkemuka di Selangor menyediakan ruanr tetingkat untuk LIMA produk iaitu :


kedai_hadiah_sunway_pyramid
Kalau tengok barang cecomel gini, sesiapa pun sejuk hati dan boleh melebarkan senyum sepanjang hari. Kan ?
Setakat ini produk-produk DG Studio hanya boleh didapati di :

  • CM3, Sunway Piramid
  • Parkson, One Utama
  • Parkson, Pavilion, Kuala Lumpur
  • Times Bookstore, Pavilion, Kuala Lumpur
  • Times Bookstore, Bangsar Shopping Centre

 cm3_sunway_pyramid

Secara keseluruhannya, produk dari DG Studio ni bukan sekadar hiasan ataupun koleksi comel-comel yang dijadikan hadiah semata-mata tapi kebanyakan darinya mempunyai manfaat lain seperti cupcake kat gambar atas tu. Dia sebenarnya penyukat untuk membuat kek dan setiap darinya berfungsi untuk menyukat samada tepung ataupun gula. Hee~ Cantik dan comel juga kalau menjadi hiasan di dapur. 

Kan ?

hong_kong_trade_centre

dg_studio_hktdc_sunway_pyramid

Turut berada di bawah rangkaian produk keluaran DG Studio adalah :


Kalau korang memang mencari hadiah untuk yang tersayang, INI lah masanya !! Haa.. Jangan lepaskan peluang sementara stok dorang masih banyak ni. Sok sok kalau dah habis memang kena tunggu sikit lah untuk dorang hantar barang baharu. Al maklum lah, produk ni memang di bawa khas dari tanah Hong Kong sinun.

Nah !!

LOVE ;
ATIE ADNAN

3 January 2019

NINE BEYOND THE NINE : AIRBNB REVEALS 9 DESTINATIONS TO VISIT IN 2019

As we welcome 2019, Airbnb is looking ahead to Malaysians’ travel planning for the new year. Based on a combination of Airbnb search, booking and wish list growth data*, Airbnb forecasts the growing interest in more off-the-beaten-path regions, cities and towns to explore.

promosi_airbnb_promotion_2019

Be it to visit Catskill Mountains to celebrate Woodstock’s 50 anniversary, or emerging locales such as Accra in Ghana or Calabria in Italy, Airbnb found that most of the trending destinations not only allow travellers experience the authentic side of a country, but also be part of the sustainable tourism ecosystem. Here are Airbnb’s 9 trending destinations in 2019 along with a sampling of listings for Malaysians to stay in and Experiences to try:


Kaikoura, New Zealand

295% YoY increase in bookings
210% YoY increase in searches

Heavily damaged by a 7.8 earthquake in 2016, this coastal town on the South Island is staging a marvelous comeback with the strongest increase in both bookings and search on our list. With train and other transportation services coming back online, avid whale- and seal-watchers will find it easier and easier to experience the town’s notable sperm whale population and historic whaling past.



Normandy, France

229% YoY increase in bookings
120% YoY increase in searches

History buffs may be inclined to witness Normandy’s commemoration of the 75th anniversary of the D-Day landings next year, making it the ideal time for them to visit -- perhaps with historian and host Johann as their guide. Only a two-hour train ride from Paris, locals and travelers can experience the region’s lush landscapes, architectural gems, and Route du Camembert, the trail named after the popular cheese.




Great Smoky Mountains, US

191% YoY increase in bookings
190% YoY increase in searches
Home to America’s most visited national park due to its central location, general ease in getting there, and affordability, the Smokies are calling. Two of the park’s most iconic trails (among the 800 miles of trails to choose from) are reopening after a wildfire two years ago. Nature-lovers can also revel in the varied plants and animals in the area as it’s part of UNESCO’s International Biosphere Reserve and be interested to know it’s also home to the biggest black bear population in the eastern U.S. -- prime surroundings for learning how to take photos with a pro. A year-round destination, the Smoky Mountains also have Pigeon Forge nearby, home to Dollywood, with its annual Smoky Mountain Christmas Festival that’s getting bigger and bigger every year.




Buenos Aires Province, Argentina

188% YoY increase in bookings
176% YoY growth in wish list inclusion

Given the value of the US dollar relative to the peso, the province of Buenos Aires will become more and more attractive to international guests next year. Not to be confused with the capital city of the same name, the province spans the Atlantic coast with its popular string of beaches and forests, the latter which you can tour in a restored Unimog, and towns like Tigre, characteristic of its Puerto de Frutos, or bustling craft market. Escape to the mountains in the city of Tandil, also named one of our most hospitable cities in the country -- measured by the number of superhosts with 5-star reviews -- for two years straight.



Accra, Ghana

163% YoY increase in bookings
120% YoY increase in searches

Ghana is emerging as a global African destination and a place for spiritual journeys and self-discovery and has seen a significant influx of international travelers to-date. With Makola Market offering its must-see colorful bazaar and the Labadi and Kokrobite beaches along the Gulf of Guinea boasting an exciting nightlife, there is no shortage of promised stimulation on this part of West Africa’s Atlantic coast.




Outer Hebrides, Scotland

147% YoY increase in bookings
170% YoY increase in searches

An island chain of many names off the west coast of Scotland, the beautiful but rugged natural splendor of this region may seem reminiscent of the 1995 film depicting a crucial moment in Scotland and England’s history, and the recent unofficial sequel on Netflix. Wildlife really is everywhere: red deer (outnumbering humans 30 to 1!), golden eagles, and in the surrounding waters otters, whales, dolphins and more. Even the Barra Airport is an attraction as it’s one of the only commercial airports in the world where the planes land on a beach, providing a spectacle often met with applause by travelers during takeoffs and landings.



Catskill Mountains and Hudson Valley, US

100% YoY increase in bookings
130% YoY increase in searches

2019 marks the quintessential time to visit this region with the 50th anniversary of Woodstock coming up and many famous musicians and groups rumored to be performing. But don’t just come for the show: with its rich wildlife and hiking trails (host Brian will take you on a day hike and capture semi-pro photos of the experience), and ski resorts to book and mountains to snowboard, the Catskills provide the perfect backdrop for a laid-back, season-agnostic retreat. And along the Hudson River, aspiring second-career farmers and growers can find inspiration by visiting the area’s many vineyards, orchards and farms. Local farmer and Irish ex-pat Mike hosts farm visits perfect for the occasion.




Santa Catarina State, Brazil

100%+ YoY increase in bookings
140% YoY increase in wish list inclusion

With Florianópolis as the capital, this state is known for both its beaches and its mountains. And with bookings surging in cities such as Joinville (216%), Itajaí (166%), and Blumenau (134%), it’s apparent that travelers are seeking a side of history to accompany their panoramic mountain views. German influences are evident in Blumenau, home to a famed annual Oktoberfest parade and a Beer Museum exhibiting the city’s brewing history. Brewmaster and host Guilherme will take you behind the scenes of his brewery, Loop Craft Brewing, before a VIP tasting.




Bacalar, Mexico

160% YoY increase in searches
155% YoY increase in wish list inclusion

Bacalar, referred to by some as the “new Tulum”, is a magical town along Mexico’s Caribbean coastline, often associated with glittering blue water (perfect for paddleboarding, snorkeling, and sailing) and fewer crowds compared to its most touristed neighbor up north. A three-hour drive from Cancun International Airport, Bacalar caters to history buffs and cultural aficionados alike. The 270-year-old Fortress de San Felipe Bacalar was built to defend the town against pirate attacks. Stop there before or after perusing the many restaurants, artisan shops, and street art in the area.


Fancy an adventure to truly get away from the daily grind? Airbnb recommends “9-hours-away” trending destinations plan your reprieve for 2019

The Airbnb Press Room is aimed at journalists. All Homes and Experiences referenced on the Airbnb Press Room are intended purely to inspire and illustrate. Airbnb does not recommend or endorse specific Home or Experience listings on the Airbnb platform.


LOVE ;
ATIE ADNAN

2 January 2019

MERAWAT MASALAH KULIT DENGAN DUA LANGKAH MENGGUNAKAN AINAA SKINCARE

Ya !! Sangat tak rajin lah nak merenyah belek muka untuk mendapatkan hasil flawless dan merawat masalah penuaan. Saat kakak post entri ni, genap dua minggu kakak menjadi pengguna produk rangkaian NSA Beauty iaitu Ainaa Skincare yang merangkumi cleanser dan serum.

ainaa_serum_review

Dengan jadual rutin yang padat, memang kakak tak sempat nak mempersiapkan diri untuk kelihatan cantik bak puteri raja. Wah ! Hee~ Tapi sebaik mungkin kakak akan kekalkan rutin harian dengan memanjakan kulit secara ringkas menggunakan produk yang sesuai. Sejenis yang sangat suka dengan serum, kakak tak lepaskan peluang untuk explore produk dari NSA Beauty ni. Kot lah tipikal produk macam produk tempatan yang lain ke kan.

Diasaskan oleh Puan Syafiqah Aina bersama-sama suaminya ; Encik Hafiz Mahamad telah mendapat sambutan hangat dari pengguna yang mempunyai masalah kulit kronik seperti masalah jerawat, jeragat, eyebag ( mata panda ), kulit muka kusam dan simptom penuaan yang ketara pada kulit muka telah terjual lebih 20,000 botol setiap minggu.

nsa_beauty_ainaa_skincare

Teruja kan ? Hahahaha~ Kakak faham perasaan tu tapi kakak bukan sekadar mencuba jek tau. Kena juga ambil tahu sedikit sebanyak tentang produk. Al-maklum lah, nak jadi pengguna bijak kena lah rajin explore pelbagai informasi.

pendaftaran_produk_KKM_ainaa_Skincare
Boleh rujuk SINI yah !!

AINAA CLEANSER


Rutin yang padat dengan pelbagai aktiviti, nak pula memang kena tepek makeup untuk kelihatan lebih presentable membuatkan kakak letih sebab kena buat beberapa langkah lain untuk memastikan proses mencuci muka berjalan dengan lancar dan kulit betul-betul bersih. Nah !! Ainaa Cleanser bertindak dua dalam satu dengan berfungsi sebagai makeup remover sekali gus mencuci kuli muka jauh ke dalam sehingga bersih.

nsabeauty_ainaa_skincare

Bertindak membersih setiap liang pori termasuklah yang tersumbat, pembersih wajah Ainaa didatangkan dalam tekstur gel yang bebas paraben sebaliknya mengandungi formula PH yang seimbang untuk mengembalikan kelembapan terus ke dalam kulit. Bila ‘bentuk’ gel ni lebih mudahlah nak control amount yang nak digunakan dan macam kakak, satu pump dah cukup untuk bersihkan kulit. Segar dan bersih.




Itu step pertama lah. Ada lagi satu step tau. Hee~ Tapi serius ringkas jek--


AINAA SERUM


Setakat ini, termasuk Ainaa Serum ni – kakak ada 7 botol serum sebab kakak suka buat perbandingan antara serum tempatan dan luar negara. Nah ! Dan antara yang terbaik serta memberi impak lebih cepat berbanding jenama lain adalah Ainaa Serum ni lah. Mempunyai tekstur yang ringan, tidak melekit, tidak berminyak dan mudah meresap terus ke dalam kulit membuatkan rutin kecantikan kulit kakak semakin mudah dan cepat ! Hahahaha~

ainaa_skincare_serum_with_cleanser

Menggunakan bahan-bahan semulajadi seperti timun, lavender, aloevera,saponaria officinalis dan asaparagopsis armata – sejenis alga laut yang berwarna merah ; membantu memudarkan parut jerawat dan jeragat, memperbaiki sel kulit baharu, mengecilkan liang pori, mencerahkan kulit, menyeimbangkan kelembapan kulit, menguangkan kesan lebam disekeliling mata, meratakan warna kulit dan menghilangkan blackhead serta whitehead. Nah !! Hamik !!




Sebotol ni pelbagai fungsi untuk memberi impak kulit cantik dan sihat untuk pengguna. Lagi-lagi yang macam kakak. Hee~

ainaa_cleanser_review


Buat semakan tau !! Takut lah produk-produk fake yang dah ada kat pasaran sekarang ni. Kalau korang terbeli produk fake, bukan salah kakak ya sebab kakak dah share ni cemana nak tau produk Ainaa Skncare ni original ataupun tidak. Hee~ Tapi kalau nak lagi selamat, mungkin korang boleh beli terus dari lamaweb dorang. Agent ? Ya !! Boleh juga tapi kena pastikan agent tersebut berdaftar terus dengan NSA Beauty ya.

Kesilapan dengan memilih produk fake mungkin boleh memudaratkan kesihatan tau. Hati-hati ya !! Pastikan ori baru beli !!


** Kesan dan tindakbalas untuk setiap pengguna adalah berbeza mengikut masalah dan kondisi kulit dan sekiranya ia memudaratkan kesihatan anda, sebaiknya dapatkan nasihat atau konsultasi dari doktor. Banyakkan minum air masak untuk membantu merawat masalah kulit dan memberi impak yang lebih cepat.


LOVE ;
ATIE ADNAN

1 January 2019

MANIFESTO UNTUK DIRI SENDIRI SEMPENA TAHUN BAHARU 2019

Subahanallah – Alhamdulillah—Cepatnya masa berputar macam tak terasa pape tetiba je dah masuk 2019 !! Kalau nak ikutkan memang tak prepare pape pun tapi kuatkan semangat jugak la adakan manifesto untuk diri sendiri sebagai pemangkin semangat untuk pergi lebih jauh.

blogger_malaysia

Tak terkira berapa banyak keringat dan airmata yang tumpah sepanjang tahun 2018 untuk mengiakan kebolehan dan berdiri di mana kakak berada sekarang. Cheh ! Bukan lah mengejar populariti tapi menanam ‘saham’ dari sudut penulisan dan membuktikan bahawa surirumah sepenuh masa juga mampu untuk menjana pendapatan melalui penulisan. Wah !! Kencang--




TAHUN BAHARU 2019


Kakak suka dengan satu frasa ni ;


“Don’t get angry, get money. Choose yourself, focus on improving your life and get 
committed to your goals. You are in control here.”


Dan lebih empat tahun kakak menulis dan menjadi penulis sepenuh masa membuatkan kakak lebih berani untuk menyampaikan pendapat berupa pelbagai cadangan / review dan sedikit – lah kata-kata motivasi. Hahahaha~ Seronok sebab kakak dikelilingi mereka yang positif dan bersaing secara sihat. Ya—Ada juga kes-kes plagiat dan bermuka-muka tapi tak kisah lah. Rezeki masing-masingkan.

malaysia_blogger

Menyedari bukan selamanya relevan, kakak ada la buat beberapa plan jangka – hayat ( Valid sepanjang hayat. Hahahahah~ ) untuk survive. In Shaa Allah. Segalanya terletak pada keizinan Dia yang Maha Pemberi Rezeki. Kalau Dia kata ya – siapa plak boleh nak menafikan. Kan ? Apa pun kakak percaya, kalau ada usaha pasti ada ganjaran dan biasanya ganjaran yang diterima pasti setimpal atapun lebih dari apa yang diusahakan.




Untuk tahun 2019 ni kakak berharap masih dapat mengekalkan momentum dalam bidang penulisan ni untuk memberi lebih banyak manafaat kepada pembaca. Tapi ! Kakak akan lebihkan sedikit entri ilmiah dari sudut pandangan kakak seperti pelbagai tips keibubapaan, resepi memasak, petua kecantikan ( moden dan tradisional ) – al maklum lah. Dah berumur ni mungkin niche sebegini lebih membuka ruang untuk kakak lebih dekat dengan pembaca.


WISHLIST 2019


Kalau ikutkan memang banyak. Hahahaha~ Sejenis yang memang nak semua benda / semua perkara tapi nak highlight beberapa perkara yang paling diinginkan lah. Yang utama untuk diutamakan adalah urusan anak-anak yang dua ketul tu. Memberikan mereka yang terbaik dalam hidup adalah perkara yang sangat kakak titik beratkan dan saban tahun sejak adanya mereka, kakak belum pernah berhenti dari mempersiapkan diri dari segi mental dan fizikal menerima apa jua keadaan yang melibatkan mereka.

tahun_baharu_2019

Lain-lain ? 

Nak kata follow the flow pun tak boleh – sesekali memang kakak suka menongkah arus dan mengekalkan pendirian untuk diri sendiri. Apa pun, sebaik mungkin kakak akan elakkan perkara-perkara NEGATIF yang mampu menggugat perjalanan kehidupan kakak sehari-hari.

Kalau pada hari ini kakak boleh bertahan dan kakak yakin untuk tahun tahun seterusnya KAKAK BOLEH !! Hee~ Menjadi yang TERBAIK sangat susah tapi nak jadi orang baik - semua pun boleh buat ya.

Marilah majukan bidang penulisan dan menjadikan ia sebagai profession yang membentuk keperibadian helok kepada pembaca !! Nah !! Korang lepas baca entri ni tersemangat tak ? Hahahaha~

Kakak mulakan hari pertama 2019 dengan semangat yang membara. Korang ?

LOVE ;
ATIE ADNAN