22 August 2019

EYE PRO VISION, SUNGEI WANG–KEDAI CERMIN MATA VIRAL MAMPU MILIK

Orang kata, alah membeli menang memakai tapi kalau dapat yang mampu milik dan berkualiti macam apa yang disediakan oleh Eye Pro Vision yang menawarkan harga mampu milik untuk setiap cermin mata mesti teruja habis. Kan ?


Memang kalau dah sekali pakai cermin mata dan mengharapkan power akan turun – susah sikitlah sebab tu nak tak nak kena juga cari yang bersesuaian dengan aktiviti sehari-hari kakak. Tak mampu nak bebankan lagi kesengsaraan mata kakak ni ha. Kesian. Hee~


EYE PRO VISION


Dari jauh dah nampak bunting warna kuning dengan tulisan RM 40.00 lah RM 65.00 lah dan memang tak terdetik dalam hati langsung harga yang dorang tawarkan serendah itu. Zaman serba memerlukan duit, ada lagi ke kedai yang nak bagi harga marhaen ? Em—Ramai je peniaga kat luar sana mengambil kesempatan atas kesempitan pengguna. Hahahaha~ Tapi itu isu lain lah dan kalau benda ni tak BEST, kakak pun tak nak share kat korang takut mengundang kecaman je nanti.


Tak percaya ?
Ya !! Memang harga serendah RM 40.00 jek gais didatangkan bersama FREE konsultasi. Nah !! Berapa pun power rabun korang, Eye Pro Vision boleh bantu mengatasi masalah poket jua.




Terletak di Tingkat 1, Plaza Sungei Wang – Eye Pro Vision merupakan cawangan kecil EyeSmart Group menawarkan harga terendah dipasaran tapi bukan sekadar harga je, kualiti pastinya sudah terjamin dan ada warranty untuk setiap pembelian juga. Haih—Kakak berani cakap sebab kakak dan Nur Aiman memang dah jadi pelanggan tetap dorang. Selain menjadi surirumah yang bijak mengatur perbelanjaan keluarga, mencari bahan berkualiti untuk kegunaan lasak sehari-hari pun merupakan bakat terpendam kakak tau. Hee~


Disebabkan power kakak pun dah cecah 5.00 akibat penggunaan kanta lekap yang salah dan juga aktiviti kerja kakak yang menggunakan gadget / laptop lebih dari 8 jam memang risau sikitlah dari soal harga yang bakal dibentangkan. Kalau kat kedai cermin mata lain, sudah tentu mampu cecah sehingga RM 800.00 – RM 1,000.00. Mana nak cekau sebanyak tu ? Pening kan ?


ALPHA BLUE 420


Disarankan oleh jurujual professional yang ada, William menyarankan kakak menggunakan kanta Alpha Blue 420 yang dapat membantu menepis silau dari pancaran gadget dan juga laptop disamping menghalang sinar UV terus ke mata.

YA !!
Kakak teruja okay. Hee~


Walaupun kakak tau dok menghadap gadget dan skrin laptop terlampau lama tak elok untuk kesihatan mata, tapi nak elak macam mana wey ? Dah memang kerja kakak macam tu. Sebolehnya kakak akan cari solusi untuk masalah ni dan berharap sangat Alpha Blue 420 ni dapat membantu. Skeptikal pada cadangan William ? Mestilah !! Tak yakin juga tapi bila William dah buat demo depan mata kakak, baru lah yakin.




Dengan bangganya masa kakak menaip ni pun kakak menggunakan cermin mata yang dibuat oleh Eye Pro Vision. Terasa hensem lebih sikit sebenarnya.. Hee~


Proses nak buat cermin mata kata mana-mana kedai pun sama, tak de apa beza tapi konsultasi di Eye Pro Vision sangat detail dan padat. Kakak cuma beritahu yang kakak sentiasa terdedah dengan cahaya gadget dan yakin masalah silau kakak makin menjadi-jadi. Dengan maklumat itu sahaja, William dapat track kat mana yang silap. Antara yang terbaik dalam kelasnya – Alpha Blue 420 memain peranan untuk menepis cahaya melampau yang masuk melalui persekitaran. Tak kisah lah cahaya dari apa.


Disebabkan kakak lasak dan selalu main campak-campak risiko calar pada kanta memang masalah besar. Dan kakak tak suka !! Hee~ Tapi dengan Alpha Blue 420 semua tu tinggal sejarah dah. Gores banyak mana pun masih okay dan tak terkesan langsung. Apa lagi kelebihan Alpha Blue 420 ?

  • Mempunyai 12 lapisan berbanding kanta biasa hanya 3 lapisan yang tak mampu menghalang cahaya melampau tembus ke mata
  • Tidak menggangu pemanduan pada waktu malam
  • Tidak mudah calar dan tahan lasak
  • Tidak mudah lekat cap jari
  • Didaftarkan khusus untuk Eye Pro Vision

Bila kakak cerita kat Encik Suami kakak pasal 12 lapisan tu kan, beliau membayangkan betapa tebalnya cermin mata kakak. Siut kan ? Hahahaha~ Tapi serius tak malah ianya ringan dan tak mengganggu pergerakan seharian kakak pun.


Memang kakak teruja lain macam bila William cakap sekarang ni ada promosi untuk kanta Alpha Blue 420 ni dengan warranty SATU TAHUN gais !! Kalau ada sebarang kerosakan pada kanta, korang datang je kedai dan pakar-pakar Eye Pro Vision akan membantu korang. Jangan risau okay ?

Menariknya ?
Tak sampai sejam cermin mata baharu korang akan siap !!
Tak keje aih kakak nak ulang alik semata-mata nak ambil cermin mata yang dah siap. Hee~ Lepas buat tempahan, kakak pergi shopping kejap dan sebelum balik - singgah untuk ambil dan cuba. Jimat duit, jimat masa.


Alamat : Lot G111, Ground Floor, Sungei Wang Plaza
Facebook : https://www.facebook.com/EyeProVisionViral
Instagram : https://www.instagram.com/eyeprovision_g111



Kalau nak kata puas hati tu memang sangat puas hati dari mula masuk kedai sampai lah nak balik, tak de satu saat pun yang membuatkan kakak rasa – Eh !! Nanti lah—Nak jalan dulu survey kedai-kedai cermin mata lain yang ada. Kot lagi murah. Hee~ Tak de. Sebab kat sini ditawarkan kualiti melebihi harga.


LOVE ;
ATIE ADNAN

20 August 2019

TEBUS MAKANAN DAN MINUMAN DI PARADIGM MALL, PETALING JAYA SEMPENA TASTE OF PARADIGM

Syurga makanan untuk setiap dari kita adalah bertempat di pusat membeli-belah manakan tidaknya dah kalau Paradigm Mall, Petaling Jaya juga berbesar hati nak belanja korang makanan dan minuman pilihan sempena Spend And Be Rewarded yang telah berlangsung !!


Siapa tak nak kalau dibelanja mewah makanan dan minuman yang menjadi kegemaran. Kan ? Hee~ Jujurnya kakak yang suka mencuba pelbagai jenis makanan dan minuman sangat teruja bila dapat tahu tentang SPEND AND BE REWARDED yang mana bila kakak belanja setiap RM 30.00 dan kakak berpeluang mendapat SATU cop pada kad yang disediakan.


PARADIGM MALL, PETALING JAYA


Memang sedia tahu lah kalau ‘pesta’ makanan dan minuman sebegini pastinya mendapat sambutan hangat dari orang ramai tak kiralah pekerja yang bekerja di Paradigm Mall, Petaling Jaya ataupun mereka yang suka menyinggah di pusat membeli-belah tersebut ataupun korang yang tinggal berdekatan dengan lokasi – INI adalah peluang untuk korang menebus kembali apa yang korang makan.

Bunyi macam pelik. Kan ?
Hahahahaha~


Paradigm Mall, Petaling Jaya yang terletak di Kelana Jaya menyediakan lebih 100 kedai dan kiosk makanan serta minuman – menjanjikan kepuasan pada setiap anak tekak korang. Eh !! Kakak jugak. Hahahaha~ Ye lah !! Dah penat berpusing dalam shopping mall mesti lah nak isi perut dan melepaskan lelah, nak lepak mana lagi kalau bukan kedai dan kiosk yang ada. Anak tekak nak apa ? Sebut dan katakan sahaja – semuanya di bawah satu bumbung tanpa perlu ke tempat lain.





Memang jaranglah kakak sendiri kalau keluar ke pusat membeli-belah tapi tak duduk minum atau makan, ibarat kerat jari lah kalau tak buat begitu. Hee~


BELANJA DAN NIKMATI


Macam tak sabar sangatkan nak tau apa yang boleh ditebus dan bagaimana nak menikmati reward yang telah disediakan sempena Taste Of Paradigm ni dan kakak yakin semua pun nak benda FREE kalau ada peluangkan apatah lagi peluang yang terbentang depan mata memang berbaloi sangat !!


Cara pun senang je sebab semua orang boleh belanja dan dibelanja tak kiralah umur korang berapa asalkan korang membeli di dalam Paradigm Mall, Petaling Jay yang telah berlangsung bermula dari 19hb Ogos 2019 hingga 17hb November 2019. Bayangkan lah selama kempen berjalan korang boleh terus rebut peluang untuk dibelanja kembali !! Caranya ?

  • Terus pergi ke Kaunter Khidmat Pelanggan untuk dapatkan PASSPORT Taste Of Paradigm korang
  • Kumpul SETEM / COP setiap kali korang berbelanja minima RM 30.00
  • Penuhkan passport dan tebus apa-apa makanan atau minuman dari vendor yang terlibat

Senangkan nak makan dan minum FREE ?
Hahahahaha~

Cuma lepas tu korang akan pening kepala plak nak tebus yang mana satu untuk penuhi selera anak tekak korang sebab semua vendor yang terlibat memang BOOM habis !! Ada Sepiring, The Chicken Rice Shop, Waffuru Cafe, Seaweed Club, The Energy Club, Fish & Co, Warung Mama, Vanilla Mille Crepe dan Paparoti.



Nak makanan dan minuman selera apa ? Hee~ Kalau kakak memang suka bebenau lah dengan selera tempatan. Nasi lemak, Laksam, Daging Dendeng, kopi ais kaw, cendol dan pelbagai kuih-muih tradisional - sebab tu Warung Mama berjaya menambat selera kakak.




Gigih diet kettewwwwwwwwww ?
Hahahahah~ Jangan risau sebab ada banyak kedai makan dan kiosk yang menawarkan makanan - halal - untuk - si - pendiet - tegar dan sudah tentunya sedap !! Serius gais !! Kakak tak tipu gais !!



Terliur ?
Ya !! Kakak memang sengaja !! Hahahaha~ Jom terliur sama !!

BONUS !!


Dan kalau korang singgah Paradigm Mall, Petaling Jaya pada hari Rabu sekitar jam 11.00 pagi hingga 3.00 petang – korang berpeluang untuk membuat putaran TUAH dan memenangi pelbagai hadiah dan baucar menarik !! Sudah tentunya korang kena belanja di Paradigm Mall, Petaling Jaya. Hee~


Kakak memang suka sungguh lah bila ada kempen-kempen camni sebab kakak boleh berbelanja sambil berjimat untuk pada masa akan datang !! Weyyyyyyy—Sape tak suka benda BEST ? Meh kakak cubit !! Nak lagi jelas tentang kempen ni dan apa lagi yang ada sepanjang kempen, mungkin LINK kat bawah ni boleh membantu korang.






So !!
Hujung minggu ni jadi tak kita nak lepak kat Paradigm Mall, Petaling Jaya ? Hee~


LOVE ;
ATIE ADNAN

18 August 2019

SERVIS FACIAL MUKA YANG BEST DI CHERAS

Sebut je pasal kecantikan sudah pastinya sinonim dengan wanita dan kakak sendiri takkan melepaskan peluang merebut promosi yang sering dilakukan oleh The Beauty Expert Academy pada sepanjang tahun 2019 ni.

Spa Muslimah in Kuala Lumpur

Ye lah !! Takkan asyik korang je yang nak cantik, kakak nak juga. Hee~

Memang susah untuk kakak konsisten menjaga kecantikan kulit lagi-lagi pada bahagian muka yang selalu terdedah dengan kosmetik dan juga kekotoran berpunca dari persekitaran. Kalau badan tak sihat, kulit muka akan menunjukkan perubahan yang paling ketara.


THE BEAUTY EXPERT ACADEMY


Dengan jadual kerja kakak yang tak menentu dan perlu nampak berseri-seri setiap kali ada jemputan dari client membuatkan kakak sedikit risau bila kulit muka kakak tak sihat, nampak kusam dan berjerawat. Em-- Masa tu memang rasa nak menyorok dan memerap kat rumah tanpa berjumpa dengan sesiapa.



Segan !!

Tapi sampai bila nak menyorok ? Memang sepatutnya kakak cari jalan penyelesaian untuk mengembalikan kesihatan kulit yang dah pun berusia 33 tahun ni. Nasib baik The Beauty Expert Academy yang terletak di Jalan Suadamai, Cheras berjaya menambat hati kakak pada rawatan pertama sebelum ni dan hati kakak dah tertambat di sana. Hahahaha~ Comel kan ?




Kalau sebelum ni kakak buat rawatan kecantikan Sulam Bedak yang menampakkan kesan seawal satu hari dan kakak sangat berpuas hati – sudah tentunya kakak berharap rawatan selanjutnya dapat membantu mencantikkan lagi kulit kakak. Tapi korang kena tahu tau, CANTIK bukan sekadar cantik sebaliknya fokus kakak adalah untuk mendapatkan kulit yang sihat.


SPA MUSLIMAH, CHERAS


Kali ni kakak buat rawatan yang EXTREME sikit sebab kakak bakal menyambut ahli keluarga baharu disebelah suami, kena lah nampak cantik dan segar pada hari persandingan adik ipar kakak - kakak pengantin lah katakan. Hee~

Di The Beauty Expert Academy menawarkan pelbagai rawatan kecantikan dari hujung rambut hingga hujung kaki khusus untuk wanita sahaja dan ini menjadikan The Beauty Expert Academy spa muslimah termurah di sekitar Cheras. Haa-- Macam mana kakak tahu ? Hee~ Sudah tentulah kakak buat kajian sebelum kakak singgah untuk mendapatkan rawatan. Perkhidmatan yang terbaik pada harga berbaloi - siapa yang tak nak ?

Kesan Sampingan Sulam Bedak

Jumlah keseluruhan rawatan yang kakak buat haritu bernilai RM 499.00 dengan menggunakan lima jenis mesin kecantikan dan beberapa teknik manual menggunakan jari seperti mengeluarkan blackhead dan whitehead serta mengurut pada bahagian leher dan kepala. Fufff-- Dia punya lega memang lain macam.

Sama seperti rawatan kecantikan dan kesihatan kulit, juruterapi akan mencuci kulit muka dahulu bagi memastikan tiada sebarang kotoran mahupun kosmetik yang boleh menghalang kulit menyerap kebaikan daripada produk yang akan digunakan. Dilayan bak puteri, confirm korang pun akan terlelap sepanjang rawatan dilakukan.

Muslimah Spa in Selangor

Salah satu teknik rawatan yang disarankan kepada kakak oleh juruterapis adalah LED Phototherapy ( bebas pancaran UV ) yang dapat membantu meningkatkan pengeluaran kolagen dan merawat masalah jerawat yang sedia ada. Terasa ada sedikit getaran pada kulit semasa pemakaian topeng ni. Hee~



FAKTA : LED merupakan satu-satunya alat estetik yang tidak mempunyai sebarang kontra 
- indikasi dan ia sangat baik untuk semua jenis kulit.


Selesai bertopeng segala, juruterapis melakukan extraction facial untuk mengeluarkan bintik-bintik hitam dan putih secara manual. Hee~ Sama macam kita picit jerawat sendiri juga lah tapi di The Beauty Expert Academy, korang boleh memilih untuk menggunakan besi ataupun penyedut - ikut korang punya tahap ketahanan terhadap sakit tu lah.

Habis merah-merah muka kakak dirawat dengan pancuran air halus untuk menyeimbangkan air pada kulit muka kakak. Terasa tajam tajam air terkena pada kulit. Kulit pun terasa lebih segar dan lembap.

Petua Kecantikan Wanita Melayu

Sebelum kakak dipakaikan mask sejuk essential arbutin ni, juruterapis melakukan urutan paling popular dikalangan peminat kecantikan untuk mengurangkan kekenduran pada kulit wajah iaitu LIFTING ; khusus untuk merangsang peredaran darah ke kulit disamping membantu pertumbuhan sel yang baharu.

Paling best, urutan ni dapat mengembalikan elastik pada kulit dan otot wajah. Hee~ Best kan ?




Kalau tanya kakak sama ada kakak berpuas hati dengan harga dan hasil yang kakak terima daripada rawatan tersebut, sudah tentunya YA !! Kulit muka kakak yang pada mulanya kusam akibat tak cukup rehat kini tampak segar dan kemerah-merahan. Kalau nak putih tu tidak lah sebab kulit kakak memang sawo matang. Hee~ Tapi nampak kulit bersih dengan tona warna yang sekata.

REPEAT ?
YA !!

Promosi Merdeka 2019
Antara produk yang ada di The Beauty Expert Academy - korang boleh beli dan guna !!

Ada rezeki lebih nanti, kakak akan singgah semula bila ada kelapangan. Hee~ Tak dapatlah nak singgah selalu sebab kerja memang banyak dan kata juruterapi kakak haritu rawatan yang kakak buat boleh bertahan selama tiga bulan. Kakak cuma kena maintain jaga kesihatan kulit dengan menggunakan produk yang sesuai.

Korang nak cantik jugak ?

INSTAGRAM : https://www.instagram.com/thebeautyexpertcheras

Boleh call atau whatsapp mereka untuk sebarang pertanyaan promosi yang ada --> THE BEAUTY EXPERT ACADEMY


Sulam Bedak

Jangan cantik sensorang, kan lebih baik korang share artikel ni kat kawan-kawan atau adik-beradik perempuan korang. Pergi berkawan best sikit kan ? Hee~

Kalau nak ajak kakak lagi pun boleh !!


LOVE ;
ATIE ADNAN

5 August 2019

BRIDAL SHOWCASE 2019–FESTIVAL KAHWIN 2019 ; ANTARA BUDAYA DAN IMPIAN

Menjadi raja sehari dengan majlis yang terancang indah sudah tentunya menjadi impian setiap pengantin dan kesempurnaan tersebut boleh didapati di Bridal Showcase 2019 yang akan berlangsung di The Regency, Kuala Lumpur.

Pakej Perkahwinan Murah 2019

Selain melibatkan bajet yang besar dan kelengkapan pengantin serta makanan dan cenderahati untuk tetamu sudah pastinya majlis yang meriah dan menerbitkan senyuman dibibir tetamu menjadi tujuan utama. Ye lah. Selain meraikan pengantin, meraikan tetamu bagi pihak pengantin juga menjadi keutamaan.


BRIDAL SHOWCASE 2019


Pijat mati diserang kerengga,
Anak murai saja berlari,
Hajat dihati sekalian keluarga,
Hendak merai raja sehari.

Tetak buluh panjang sepuluh,
Mari jolok sarang penyengat,
Rafak susun jari sepuluh,
Minta doa biarlah selamat.

Bagi memudahkan korang membuat persiapan sempena majlis yang akan berlangsung, kakak sarankan korang singgah ke Bridal Showcase 2019 yang akan diadakan di The Regency Hotel, Kuala Lumpur selama tiga hari iaitu dari 16hb Ogos 2019 hingga 18hb Ogos 2019 ( Jumaat – Ahad ) untuk lengkapkan persiapan majlis yang bakal diadakan nanti.

Bajet hanya ada RM 6,000.00 ? Hee~ Sikit sangat eh untuk majlis di tengah kota metropolitan ni ? Adei !! Sebab tu korang kena singgah Bridal Showcase 2019 ni sebab dengan RM 6,000.00 korang boleh miliki majlis idaman dan impian korang !!

TIADA CAJ TERSEMBUNYI !!

Pakej Perkahwinan Murah KL 2020

Dengan mengetengahkan tagline “Heritage Of The Urban City” – The Regency Hotel, Kuala Lumpur membuka peluang kepada usahawan-usahawan Industri Kecil dan Sederhana ( IKS ) dengan menyediakan ruang kepada perniagaan yang berkaitan dengan penyediaan kelengkapan majlis perkahwinan seperti katering, baju dan solekan pengantin juga cenderahati bagi memudahkan para pelanggan membuat pilihan. Mudah bukan bila semuanya di bawah satu bumbung !! Hee~

Selari dengan tujuang Tanggungjawab Khidmat Masyarakat ( CSR ) untuk sama-sama mengembleng tenaga bagi membantu merealisasikan impian peniaga untuk mendapat pelanggan yang tepat dan juga impian bakal pengantin untuk mendapatkan majlis yang sempurna, pihak The Regency Hotel menyediakan ruangan promosi secara percuma kepada peniaga. Nah !! Sebab itulah apa yang bakal korang terima sebagai pelanggan jauh lebih berbaloi jika dibandingkan dengan harga pasaran semasa di luar.

Bridal Showcase  2019 juga merupakan platform permulaan untuk pelbagai majlis pada hujung minggu untuk penggiat seni memperkembangkan idea selain turut menghidangkan makanan tradisi Malaysia disamping persembahan kebudayaan pelbagai kaum dan etnik. Sempena Tahun Melawat Malaysia 2020 dengan pengisytiharaan Kuala Lumpur sebagai World Book Capital 2020 oleh UNESCO, The Regency Hotel Kuala Lumpur sedang berusaha mencorak “Hotel Budaya Nombor 1 Malaysia” ( Malaysia’s No.1 Cultural Hotel ) dengan memulakan program kebudayaan pada setiap hujung minggu seperti latihan tarian tradisional untuk persatuan-persatuan dan kumpulan yang tidak mempunyai tempat latihan.

MAlaysia's No. 1 Cultural Hotel

“Bridal Showcase 2019 - Festival Kahwin 2019” ini merupakan permulaan kepada pencorakan tersebut.


FACEBOOK : https://www.facebook.com/theregencyofficial
INSTAGRAM : https://www.instagram.com/theregencyhotelkl


Ingat !! Tanda kalendar korang !!


Tarikh : 16hb Ogos 2019 – 18hb Ogos 2019
Hari : Jumaat – Ahad


LOVE ;
ATIE ADNAN