29 November 2017

KEMERIAHAN SAMBUTAN HARI KANAK-KANAK ANJURAN DEMC SHAH ALAM

sambutan hari kanak-kanak ? wah !! dah lama sangat kakak tak sertai majlis sebegini meriah dengan gelak tawa dan senyuman melebar dari setiap wajah kecil sempena Hari Kanak-Kanak Sedunia yang akan diraikan oleh seluruh dunia pada setiap 20 November 2017..

hari_kanak_kanak_DEMC_2017_4 (1)

pada 25 November 2017 yang lepas, merupakan detik terindah yang mungkin tidak akan dilupakan oleh kanak-kanak yang bertuah menyertai sama sambutan Hari Kanak-kanak DEMC 2017..

HARI KANAK-KANAK


setiap hari, hari kanak-kanak..

dengan objektif ; meraikan kanak-kanak dan menyayangi mereka selayaknya sebagai seorang insan kecil yang sangat memerlukan kasih sayang dan perlindungan.. siapa lagi yang akan mendidik mereka kalau bukan ibu dan ayah yang lebih dewasa dan matang cara menimbang tolak keputusan.. hee~

dengan tema “children of today, keepers of tomorrow”, memberi peluang kepada kanak-kanak untuk meneroka dan mengekspresi diri mereka dengan cara yang lebih kreatif..


selaku salah seorang penaung DEMC Mama & Kids Club, Dr Fadzillah Ghazali ; Pakar Kanak-kanak diberi mandat untuk merasmikan sambutan Hari Kanak-kanak DEMC 2017 yang turut sama dimeriahkan oleh Dr Abd Razak Rahman Hamzah ; Pengarah Perubatan DEMC, Dr Fairuz A’shikin ; Pakar Sakit Puan, Dr Siti Noraida Mohammad Habibullah dan Encik Syukri adafi Hamdan ; Pengarah Divisyen DEMC..

hari_kanak_kanak_DEMC_2017_4 (2)

seawal jam 9.30 pagi, ruang legar tingkat ( 1 ) DEMC dipenuhi pengunjung yang tidak sabar untuk sertai pelbagai aktiviti menarik telah diadakan, antaranya :

  • permainan misi
  • seni pasir
  • pakaian beragam ( kostum )
  • clown
  • pertandingan mewarna
  • face painting
  • zumba

dan banyak lagi.. apa makna puas ? hee~ ini adalah kepuasan bilamana senyuman tidak lekang dari bibir mereka.. oh !! ada juga pelbagai booth yang menarik untuk ibu ayah mencuci mata dan memperlajari ilmu baharu..

hari_kanak_kanak_DEMC_2017_6 (2)

kemeriahan berada dikemuncak apabila persembahan khas oleh badut dan Dr. Bunny ( maskot DEMC ) di wad pediatrik untuk menghiburkan pesakit kecil yang tidak dapat menyertai aktiviti dengan mengedarkan patung belon dan menghabiskan masa dengan jenaka lucu mereka.. senyuman yang terpancar sangt tidak ternilai..

hari_kanak_kanak_DEMC_2017_2 (2)

sekalung tahniah diucapkan buat tenagakerja DEMC Shah Alam yang bertungkus lumus menjayakan sambutan Hari Kanak-kanak 2017 dengan meriah.. rugi plak rasa #duanur tak ikut sama.. hee~ kalau tak dah tentu banyak hadiah yang mereka sapu untuk dijadikan kenangan.. tahniah juga buat peserta dan ibu bapa yang memberi komitmen sehingga ke penghujung program..

semoga ada rezeki untuk bertemu pada majlis-majlis yang akan datang.. hee~

DEMC SHAH ALAM

ibarat mengunjungi 'butik kesihatan' kerana semua yang dilakukan di DEMC bermula dengan memberi tumpuan kepada penyampaian penjagaan kesihatan secara premium.. pelanggan dilayan secara eksklusif untuk mengurangkan rasa cemas dan takut semasa rawatan..

direka dengan struktur yang elegan di tengah-tengah Shah Alam, Hospital Pakar DEMC Shah Alam adalah sebuah bangunan 9 tingkat berkapasiti 130 buah katil turut menawarkan lebih daripada 35 perunding profesional bagi memastikan perkhidmatan mereka menjadi igauan pengunjung..



nah !! kakak sertakan link DEMC Shah Alam.. mesti ramai tak tau pasal DEMC ni kan ? yang kalau nama penuhnya DARUL EHSAN MEDICAL CENTRE..

LAMAN WEB : http://demc.com.my


KARNIVAL UPIN IPIN 2017 BAKAL MENJADI FENOMENA TAHUNAN

setiap tahun dan belum pernah gagal, Upin Ipin dan kawan-kawan akan ‘muncul’ serta meraikan peminat cilik yang menjadi penunggu setia di kaca televisyen setiap hari.. nah !! Karnival Upin Ipin yang bertemakan #upinipinluarbiasa memang menepati temanya.. hee~ ye la.. memang luar biasa sungguh sampai #duanur minta pergi lagi keesokan harinya.. korang ghase ?

karnival_upin_ipin_2017_8 (2)

karnival yang berlansung selama ( 3 ) hari bermula dari 24 November 2017 hingga 26 November 2017 di MAEPS, Serdang ini sangat meriah dengan senyuman dan gelak tawa dari anak-anak kecil.. #duanur ? em.. tak payah cakap la.. memang menyengih sepanjang hari dan melakonkan semula dialog Upin Ipin dan kawan-kawan..

siri animasi kegemaran ramai yang sudah bersiaran di sisi televisyen selama sebelas ( 11 ) tahun ini telah diangkat menjadi Duta Pelancongan Malaysia seperti yang diumukna oleh YB Dato’ Seri Mohammad Nazri bin Abd Aziz ; Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Malaysia semasa pelancaran karnival pada hari Jumaat, 24 November 2017 lepas.. ya !! duta yang pertama dalam bentuk animasi !! sempoi a--

tahniah buat Les’ Copaque Production Sdn. Bhd. !!

karnival_upin_ipin_2017_y

belajar dari pengalaman.. hee~ untuk tahun 2017 ni, nampaknya pihak penganjur lebih sistematik dan kakak suka.. dengan menyediakan ruang yang lebih besar dan luas, membuatkan aturan pembeli tiket dan penebusan tiket lebih lancar.. tak de la kes bersesak bagai kan ? pengunjung yang kebiasaannya dengan anak kecil pun akan merasa lebih selesa..

dan pemilihan MAEPS, Serdang merupakan lokasi yang sangat sesuai.. dengan ruang parking yang lebih luas ( kalau korang parking jauh pun akan ada tram yang akan bawa korang naik ke hall karnival ni.. jadi.. jangan risau.. ) ada yang berbayar serendah RM 5.00 sehingga RM 15.00 – betul betul sebelah hall.. tak kisah la kan.. alah membeli menang memakai, pilih la mana yang sesuai..

karnival_upin_ipin_2017_4 (1)

yeay !! tak payah beratur panjang.. laju jek sampai depan untuk dapatkan pass.. memang tak tunggu lama sebab dah nak sampai masa untuk majlis perasmian.. #duanur bagi peluang untuk ibu selesaikan tugasan ibu dulu baru lah dapat explore apa yang ada..

karnival_upin_ipin_2017_5

tergolek atas beanie weyh !! hahahaha~ macam anak tuan kapal korek bijih timah gayanya tu.. disebabkan ruang yang lebih luas dan besar, aircond memang kuat terasa.. sekali lagi.. tahniah !! tak de isu budak pengsan, meragam dan merengek sepanjang tayangan depan stage.. semua tersenyum jek--

karnival_upin_ipin_2017_13 (1)

sementara nak tunggu show, tayangan siri Upin Ipin episod baru menjadi halwa mata anak-anak.. semua pakat duduk tenang jek.. sejuk mata ibu menengoknye lahai hai hai..

karnival_upin_ipin_2017_20 (1)

“ramainya Upin Ipin..” – nah !! sekali keluar ramai Upin Ipin..

karnival_upin_ipin_2017_22 (2)

Ara ; dari siri Pada Zaman Dahulu pun ada..

kemuncak yang ditunggu-tunggu selepas Upin Ipin dan kawan-kawan adalah kemunculan Ultraman Ribut menentang rasaksa.. haa.. jangan tanya kakak apa nama Ultraman dan rasaksa tu.. hee~ Nur Aiman tak kelip mara tengok Ultraman berlawan.. katanya “jantung abang dup dap dup dap laju masa Ultraman jatuh.. tapi Ultraman superhero, mana boleh kalah..” – meleret senyum sampai ke malam weyh.. terpancar kegembiraan disekeliling kakak juga bila melihat riak wajah yang sama pada muka anak-anak yang turut leka merenung Ultraman berlawan di atas pentas..

karnival_upin_ipin_2017_8 (1)

biasa la tu kan kalau hero kalah dulu.. hee~ jap jap nanti dah bangkit, terus menang..

karnival_upin_ipin_2017_4 (2)

rasaksa yang lebih besar !! ya !! sebelum ni masa karnival Upin Ipin pun ada jugak persembahan Ultraman menentang rasaksa ni, tapi tak sangka keluar yang paling besar punya !!! waa.. kakak pun terpegun sekejap.. hee~

dah puas melasak dengan Ultraman dan rasaksa, ada pelbagai lagi persembahan yang menyusul.. memang seronok dan terisi masa bersama keluarga yang jarang-jarang dapat berkumpul sama.. masa ni la nak duduk sekali dan letak handphone dalam beg, melayan kegembiraan anak-anak yang masih kecil..

antara persembahan dan aktiviti untuk pengunjung di HALL A :


  • persembahan Puteri Limau
  • persembahan Pada Zaman Dahulu
  • persembahan Upin & Ipin Luar Biasa
  • Upin Ipin The Musical
  • persembahan Ultraman Ribut
  • tayangan episod baru Upin & Ipin
  • lelongan barangan jenama Upin Ipin
  • bergambar di mural 3D
  • melipat kertas origami di section Pada Zaman Dahulu
  • bermain maze
  • permainan interaktif ciptaan Les’ Copaque

dan yang pastinya !! pelbagai hadiah untuk dimenangi !! tahun ni, memang tak menyesal lansung dapat sama-sama memeriahkan Karnival Upin & Ipin ni..

karnival_upin_ipin_2017_2 (1)

dia frust sebab tak pakai gown princess, tapi meleret senyum lebar bila dapat tangkap gambar dengan Puteri Limau.. hee~

karnival_upin_ipin_2017_16

main game ni, nanti dapat hadiah.. memang laju jek la budak dua ketul ni ha.. hee~

karnival_upin_ipin_2017_13 (2)

kaki game ? memang kena singgah untuk lepas gian.. nasib kami berempat bukan sejenis itu.. dan memang niat nak lepak melayan kehendak anak-anak.. okay.. tutup mata.. hee~ jalan laju laju..

dah berpenat lelah dalam HALL A, kami mengambil langkah pantas menuju ke HALL C.. haa.. ada apa kat sana ? kalau nak diikutkan, boleh jek lepas amik tiket terus masuk ke HALL C.. punya takut terlepas persembahan Ultraman, nampak entrance HALL C pun buat buat tak nampak jek la.. kita pegi jek terus cari Ultraman.. – kisah benar ibu beranak 2.. hahahaha~

karnival_upin_ipin_2017_p

rupanya..

HALL C pun menarik juga !! mendedahkan aktiviti staff Les’ Copaque sendiri dalam menghasilkan Upin Ipin dan kawan-kawan untuk anak-anak kita berhibur.. wa.. kat sini memang kakak teruja.. sebelum masuk, pengunjung akan diberi sebuah buku untuk melengkapkan kelima-lima task yang telah diberikan.. bila lengkap jek, pengunjung akan mendapat sebuah medal..

tapi !!!!!

kami tak tau pun kewujudan buku dan task tu.. hahahahah~ makanya.. terlepas la untuk dapatkan medal sebagai kenangan.. okeh.. teruskan pengembaraan tanpa pedulikan hal medal bla bla bla bla bla bla..

di sini.. kami didedahkan dengan persekitaran ruang kerja di Les’ Copaque.. mungkin tak serupa tapi kakak rasa ada yang sama.. contohnya..

karnival_upin_ipin_2017_14

pengunjung berpeluang merakam suara !! nah !! budak ni memang tak penah nak lepaskan peluang.. hee~ wajib try katanya.. dan selesai jek.. boleh ambil wristband pendrive yang telah disimpan hasil recording tadi.. waa.. tetiba Nur Aina perasan retis uoollllssss..

karnival_upin_ipin_2017_l

jalan masuk ke dalam dan menikmati segala aktiviti yang telah disediakan memang menarik dan puas hati.. sebab ? ya.. sebab ada :

  • bilik nenek kebayan
  • Tadika Mesra
  • kebun kak ros
    • boleh bercucuk tanam dan bawa balik pokok yang korang tanam tu
  • persembahan wayang kulit
    • kegemaran Tok Dalang ni.. hee~
  • mengunjungi rumah Opah
  • bergambar dengan Ultraman
  • bilik cermin

karnival_upin_ipin_2017_11 (1)

bilik nenek kebayan ni memang gelap sikit, kakak dah tangkap beberapa keping gambar tapi blur.. mungkin bilik ni betul betul seram.. kan ? haish..

karnival_upinipin_2017

nah !! perigi buta Tok Dalang.. hahahaha~  siapa tau ni episod mana ?

karnival_upin_ipin_2017_18 (1)

kemain kan dua ketul tu ? hee~ seronok la tu masuk tadika dengan Upin Ipin dan kawan-kawan..

karnival_upin_ipin_2017_18 (2)

di mana-mana ada Ultraman gais.. jangan risau.. hahaha~ puaskan jek la hati anak-anak.. ye la.. baru lepas exam kan ? bagi can la anak-anak rehat dengan cara mereka tersendiri.. gittew—CUMANYA !! gelap.. huu~ jadi.. banyak gambar yang kakak try adjust brightness tapi tetap tak cantik..

kalau HALL C ni terang, mungkin gambar semua cantik..

disatu sudut di hall ini juga ada dipamerkan anugerah dan pelbagai kejayaan Les’ copaque sepanjang pembabitan mereka dalam industri animasi ni.. tapi tu la.. disebabkan gelap, kualiti gambar dari handphone kakak kurang.. jadinya.. tiada sebarang gambar kenangan di sudut ini.. sedeh--

KARNIVAL UPIN IPIN 2017

secara keseluruhan, kakak berpuas hati dengan pelaburan ringgit Malaysia yang dibayar dengan segala jenis persembahan yang disediakan untuk pengunjung seperti kami.. pelbagai aktiviti menarik disamping kemudahan lengkap yang ada membuatkan kami yang ada anak kecil, mudah untuk bergerak.. dengan keadaan sekeliling yang sejuk ( ya.. aircond dorang sangat kuat.. memang best.. ) membuatkan anak-anak lebih selesa untuk bermain dan memberi tumpuan..
sekali lagi..

sekalung tahniah buat team Les’ Copaque Production Sdn. Bhd. dengan aktiviti tahunan yang BERJAYA ini !

karnival_upin_ipin_2017_m

semoga berjumpa lagi pada tahun akan datang dan seterusnya..

semoga terus maju dan memajukan industri animasi Malaysia..

semoga impian dan hajat dalam membangunkan Taman Tema Upin & Ipin menjadi kenyataan..

semoga akademi animasi Les' Copaque akan melahirkan lebih ramai lagi animator yang berkelas dunia..

semoga success selalu..

terima kasih untuk hiburan selama sebelas ( 11 ) tahun tanpa jemu..

untuk maklumat lanjut mengenai Les’ Copaque Production Sdn. Bhd., korang boleh lawati :


27 November 2017

TRANSFORMASI SENI KL BIENNALE 2017 MEMBUDAYAKAN SENI BELAS ALAMI

kalau tenung punya tenung hasil seni artis dalam dan luar negara yang menjadi pameran di balai-balai seni lukis, memang kakak pandang sebelah mata sahaja.. hee~ mana nak faham ini kan pula nak tenung satu satu dan membuat penilaian sendiri.. nah !! dikesempatan yang ada sempena edisi sulung, Binnale Kuala Lumpur 2017 yang bertemakan BELAS atau Be Loved memberi kakak pengalaman baru yang memang takkan kakak lupakan..

biennale_kuala_lumpur_2017_2
mengiktiraf dan menggema nilai-nilai masyarakat tempatan, pameran bertaraf antarabangsa ini telah pun bermula dapa 01 November 2017 dan akan berlansung sehingga 31 Mac 2018 di Galeri Seni Nasional, Kuala Lumpur.. antara kisah-kisah BELAS ( Be Loved ) yang telah dibentangkan melalui pameran seni ini termasuklah :

  • Love for Nature / BELAS Alam
  • Love of Heritage / BELAS Warisan
  • Love for Humanity / BELAS Insan
  • Love for Animals / BELAS Haiwan
  • Love for Legendary Icons / Belasungkawa

BE LOVED

menurut kamus bahasa Melayu, Kamus Edisi Keempat ( 2015 ) yang diterbitkan oleh Dewan Bahasa dan Pustaka ( DBP ), 'BELAS' bermaksud kesedihan, empati dan kasihan.. BELAS juga bermaksud belas kasihan atau rahmat.. tema ini dipilih untuk menggambarkan bahawa KL Biennnale 2017 melampaui tema biasa biennales antarabangsa seperti perbezaan, konflik etnik, perang dan politik.. tema ini juga bersifat membina dan penuh belas kasihan, menanamkan nilai-nilai positif seperti belas kasihan, ketulusan, kebahagiaan, kejujuran, toleransi, saling menghormati, perpaduan, harapan dan kemapanan..

biennale_kuala_lumpur_2017_6

majlis yang telah dirasmikan oleh YB Dato’ Seri Mohamed Nazri bin Abdul Aziz ; Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Malaysia turut melahirkan rasa bangga apabila Kuala Lumpur dipilih menjadi penganjur edisi sulung Binnale ini sekaligus dapat mempromosikan Kuala Lumpur secara khasnya..

OBJEKTIF KL BIENNALE

  • untuk memperluaskan rangkaian kerjasama Galeri Seni Nasional dalam memastikan pembangunan industri seni kontemporari sekaligus mempromosikan seni kontemporari tempatan di peringkat antarabangsa
  • untuk memupuk identiti dan profil Malaysia dan meletakkan Kuala Lumpur sebagai salah satu bandar mesti dilawati di peta seni global
  • menjadikan Malaysia sebagai salah satu negara Asia yang berterusan dalam membangunkan sektor ekonomi kreatif yang berdaya saing di peringkat global
  • memupuk nilai-nilai positif budaya Malaysia dan menanamkan cinta dan belas kasihan dalam membina masyarakat yang harmoni
biennale_kuala_lumpur_2017_4

mempamerkan hasil seni bintang dari Asia Tenggara, China, Korea Selatan, Jepun dan India, KL Biennale dijangka menjadi tumpuan berikutan selaras dengan kalendar budaya dengan kerjasama antarabangsa dan tempatan yang sangat aktif bertukar idea.. nah !! bukan itu sahaja tau.. kalau kita pandang dari sudut kebudayaan tempatan, kakak rasa KL Biennale mampu pengukuhkan kedudukan Kuala Lumpur dalam peta kebudayaan global..

edisi sulung, gias !!
siapa tak bangga kan ?

biennale_kuala_lumpur_2017_1

antara pengkarya yang akan mempamerkan hasil kerja mereka sempena KL Biennale 2017 :

  • Sharmiza Abu Hassan
  • Ahmad Zakii Anwar
  • Hayati Mukhtar
  • Shoosie Sulaiman
  • HH Lim
  • K Thanggarajoo
  • Lisa Foo
dan ramai lagi !!! korang memang kena singgah walau sekejap untuk kurangkan rasa stress dengan cuba menikmati setiap hasil kerja yang dipamerkan.. memang menarik dan idealistik.. tidak lupa juga, KL Biennale 2017 turut memperingati pengkarya tempatan yang pernah menjulang nama Malaysia..

biennale_kuala_lumpur_2017_5

KL Biennale 2017 mengalu-alukan kehadiran masyarakat setempat dan pengiat seni kerana sasaran 250 000 pengungjung dalam tempoh lima bulan adalah satu sasaran yang besar.. hee~ best tau.. bawalah seisi keluarga sebab tak de bayaran masuk dikenakan.. ya !! PERCUMA jek--

biennale_kuala_lumpur_2017_11


kalau korang lapar atau haus, jangan risau.. sepanjang berjalannya KL Biennale 2017, ada banyak gerai dan foodtruck yang akan beroperasi.. nah !! apa lagi alasan ? hee~ tak de kan ? jom la.. serius best weyh..

KUALA LUMPUR BIENNALE OFFICE

National Visual Arts Development Board
No, 2 Jalan Temerloh Off Jalan Tun Razak,
53200 Kuala Lumpur

TEL : 03 - 40267000

Email : KLBiennale@artgallery.gov.my
Facebook : https://www.facebook.com/KLBiennale
Instagram : https://www.instagram.com/klbiennale/


25 November 2017

REKOD CEMERLANG SHOPEE ; 80 JUTA MUAT NAIK APLIKASI DALAM TEMPOH DUA TAHUN

wah !! kalau bercakap tentang jumlah angka, 80 juta merupakan satu jumlah yang terlampau besar dan sangat bermakna buat syarikat e-dagang terbesar di Asia Tenggara dan Taiwan, iaitu Shopee sepanjang tempoh dua ( 2 ) tahun..

shopee_my

dengan sokongan dari lebih 200 000 usahawan dengan pelbagai jenama, Shopee telah menjadi platform pelihan utama untuk para penjual dan pembeli meneroka perniagaan dalam talian.. Shopee telah menyaksikan serta membuktikan pertumbuhan penting merangkumi ketujuh-tujuh ( 7 ) pasaran dengan kira-kira lebih 80 juta muat turun di rantau ini dan lebih daripada 180 juta senarai produk aktif daripada 4 juta usahawan.. sehingga ke hari ini, terdapat kira-kira 5 000 jenama dan pengedar ternama yang menyertai Shopee sejak mula ia dilancarkan pada tahun 2015..

APLIKASI SHOPEE

dengan kekuatan 2 500 tenaga kerja yang sangat komited dengan tanggungjawab masing-masing, Shopee memberi ruang dan peluang untuk sama-sama maju disamping meningkatkan ekonomi semasa.. dengan membuktikan tahun 2017 adalah tahun yang mengujakan, pencapaian Shopee Malaysia sangat membanggakan termasuklah :

  • anggaran nilai dagangan kasar tahunan dicatat pada lebih USD 5 bilion
  • lebih 200 000 usahawan dan jenama termasuk Shojikiya, Pets Wonderland, OnePlus, Pureen, Lovelylace dan Mentholatum..
    • sejajar dengan hasrat kerajaan untuk meningkatkan ekonomi digital yang dijangka akan menyumbang 20% daripada jumlah Keluaran Dalam Negara Kasar ( KDNK ) menjelang 2020
  • pelancaran Shopee Mall ; satu protal membeli-belah premium yang menawarkan lebih 100 000 produk secara eksklusif oleh pelbagai jenama terkenal dan pengedar sah..
    • inisiatif ini telah berjaya menarik banyak jenama terkemuka yang memilih Shopee sebagai platform untuk meningkatkan hasil perniagaan dalam talian
  • Shopee University ; siri bengkel kemahiran yang membantu usahawan dan perniagaan tempatan untuk berjaya dalam bidang e-dagang yang telah membimbing lebih dari 4 000 peserta dari 10 negeri terpilih..

Shopee-Birthday_VIP-02


“usahasama kami dengan Shopee telah memboleh kami meluaskan kehadiran 
kami dalam talian dan mendekati jumlah pelanggan yang lebih besar..
tahniah atas Ulangtahun ke-2 mereka dan kami berharap 
untuk meneruskan usahama ini..” 

Aadrin Azly
Ketua Bahagian Perniagaan Runcit, PETRONAS Dagangan Berhad





"dengan Shopee, kami boleh menawarkan Penghantaran Percuma ke seluruh Malaysia..

kami beruntung dapat bekerjasama dengan Shopee dalam memberikan 
penjimatan hebat dari produk berasaskan makanan dan bukan makanan 
kepada semua pelanggan kami di seluruh negara dalam memenuhi 
keperluan seisi keluarga..”

Malik Murad Ali

IT Director, MYDIN Malaysia



"kami melihat, semakin ramai pengguna Digi menikmati pembelian secara 

dalam talian yang memudahkan mereka ketika membeli tambah nilai prabayar 
dari Kedai Rasmi Digi dan kami bercadang untuk menyediakan lebih banyak 
tawaran hebat pada masa akan datang dalam usaha menjadi rakan 
kehidupan digital pilihan pengguna..”

How Lih Ren

Ketua Jabatan iTelco Digi



“kami memilih Shopee sebagai rakan eDagang pilihan berdasarkan 
perkembangan pesat mereka dalam masa yang singkat dengan jutaan 
pengguna di seluruh Malaysia.. dengan 330 kedai MR. DIY di seluruh negara 
disokong oleh Shopee, kami mampu memenuhi keperluan seisi rumah pada bila-bila 
masa dan di mana sahaja..”

Andy Chin
Ketua Jabatan Pemasaran, MR. DIY



ulangtahun_shopee_kedua.jpeg

sebagai penghargaan dari Shopee kepada pengguna, Shopee akan melancarkan jualan murah sempena ulangtahunnya dari 01 Disember hingga 14 Disember dengan pelbagai tawaran promosi hebat ke atas lebih 6 juta produk yang tersenarai di ruang jual beli Shopee.. wah !! memang tak boleh ketinggalan ni.. hee~ dan paling menariknya, jualan kilat Shocking Sale, Kemuncak Berganda Shopee Mall, Tawaran Mega 12.12 dan pelbagai lagi yang menjanjikan harga terendah berbanding platform pesaing yang lain..

rakan rasmi Shopee termasuklah Maybank, CIMB, Public Bank, RHB, Ambank, Citibank, Petronas, Digi, Maxis, B Infinite, FPX dan Photobook turut menyertai sambutan ini dengan promosi eksklusif untuk pengguna Shopee.. rebutlah peluang keemasan untuk memenangi pelbagai hadiah menarik termasuklah percutian untuk dua ( 2 ) orang ke Honolulu, Hawaii yang bernilai RM 15 000.00 dan sebuah iPhone X bernilau RM 5 500.00 turut ditaja oleh FPX..

korang cuma perlu berbelanja sekurang-kurangnya RM 100.00 bagi setiap transaksi menerusi pembayaran dalam talian ( FPX ) speanjang bulan Disember untuk melayakkan korang menyertai pertandingan ini..

ulangtahun_shopee

PERTANDINGAN BELI - SELFIE - MENANG

menambah kemeriahan sempena ulangtahun kedua ini, Shopee juga akan melancarkan Pertandingan Bingkai Gambar Facebook Hari Lahir dari 21 November hingga 12 Disember, di mana pengguna berpeluang memenangi hadiah utama iaitu sebuah iPad mini 4 bernilai RM 1 899.00 dan 500 000 Shopee Coin..
caranya ?

alahai.. mudah la sangat hohoi.. korang cuma perlu memuatnaik Bingkai Gambar Facebook Shopee di akaun Facebook masing-masing..

juga !! tawaran hadiah mingguan berupa wang tunai yang benilai RM 500.00 untuk pemenang pertandingan Snap & Win dari 21 November hingga 22 Disember 2017.. korang cuma perlu tangkap gambar bersama pembelian yang dilakukan dari Shopee kemudian muatnaik ke akaun Instagram korang.. menariknya !! setiap minggu Shopee akan memilih seorang pemenang tau.. hee~

jangan lupa untuk sama-sama memeriahkan Ulangtahun Kedua Shopee dengan merebut seberapa banyak hadiah yang ditawarkan.. tapi !! kena install aplikasi Shopee dulu ya..

LAMAN WEB : www.shopee.com.my
FACEBOOK : www.facebook.com/shopeeMY
INSTAGRAM : www.instagram.com/shopee_MY


24 November 2017

BUKAN GOSIP ; FATTAH AMIN DAN FAZURA SUDAH BERTUNANG

mana boleh jadi kalau kakak diam jek.. kan ? hee~ kakak memang follow perkembangan dua ketul F ni dari drama Hero Seorang Cinderella sampai la masuk ke filem Wanita Terindah yang sedang ditayangkan..

fattzura_fattah_amin_fazura


FATTZURA

sama cantik dan sama padan membuatkan khabar angin tentang mereka semakin hari semakin bertebaran di media sosial.. ya.. macam biasa.. ada yang positif dan sebaliknya.. hee~ seronok juga bila ada haters yang membangkang teruk hubungan dorang ni.. jeles barangkali tak dapat memiliki salah seorang dari mereka..

spekulasi yang menimbulkan tanda tanya sudah pun terjawab dengan sidang media yang telah diadakan semalam di sebuah hotel terkemuka yang menjelaskan bahawa Fattah Amin dan Fazura sebenarnya sudah bertunang pada 13 November lalu di kediaman nenek Fazura di Petaling Jaya yang turut dihadiri oleh ahli keluarga dan rakan terdekat.. iya lah.. merisik dan bertunang seharusnya menjadi rahsia dan tidak perlu lah disebarkan secara meluas.. cukup sekadar dihadiri ahli keluarga dan rakan terdekat.. kan ?

FATTAH AMIN DAN FAZURA BERTUNANG

sepertimana yang terdapat di dalam kitab Syarh Mukhtasar al-Khalil yang mana al-Kharasyi Rahimahullah ( wafat 1101H )


“adapun al-Khitbah ( pertunangan ), maka digalakkan untuk menyembunyikannya 
seperti al-Khitan.. digalakkan untuk menyembunyikannya kerana takut akan 
hasad yang mana boleh membantu merosakkan diantara orang yang 
bertunang dan ahli yang ditunangnya..”


selamat_pengantin_baru_fattah_amin_fazura

Fattah Amin dan Fazura yang hadir sedondon dalam persalinan putih dikatakan bergegas ke hotel ( tempat berlakunya sidang media ) sebaik sahaja tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur ( KLIA ), Sepang kira-kira jam 4 petang semalam..

menjawab pelbagai soalan dari pihak media, pasangan manis ini memberitahu bahawa majlis pernikahan akan diadakan dalam tempoh terdekat ( tetapi tarikh belum ditetapkan lagi ) manakala merancang akan mengadakan resepsi pada awal tahun hadapan.. wah !! confirm wedding of the year ni.. hee~ kan Fazura kawan baik kepada Rizman Ruzaini, confirm la hasil kerja mereka akan disarung oleh si darah manis ni nanti.. kan ? hee~ kakak agak jek..

fattah_amin_fazura_betunang

apa pun.. tahniah dari pihak kakak, semoga ikatan pertunangan dijaga sebaik mungkin.. darah tengah manis ni, taik gigi pun rasa cokelat.. tak sedar malam ke siang berlalu pantas.. semunya indah kan..

oh !! dalam bercerita tentang pertunangan Fattzura ni.. jangan lupa filem Wanita Terindah yang telah disiarkan di Astro First.. haa.. orang kata Fattah Amin kayu tetap kayu kan ? nampaknya sekayu kayu Fattah Amin, ini kayu jati tau.. mahal punya.. hee~ try la tengok.. kakak bagi 10 / 10 bintang.. memang layan perasaan lagi-lagi babak Fattah Amin melamar Fazura.. serius real romantik sweet potong kaki.. tersengih sensorang kakak tau..

filem_wanita_terindah

bila kakak scroll komen-komen dari peminat Fattzura yang mendoakan mereka, masih terselit pemikiran-pemikiran rakyat kelas ketiga pada sesetengah mereka yang tidak menyokong tindak tanduk pasangan ini.. hee~ kalau tak suka, sepatutnya unfollow ataupun block saja.. ni sibuk berusaha keras jadi stalker dan timbulkan kebencian.. cis.. tak suka betul kakak.. hee~ korang tak percaya ? cubalah singgah instagram dan cari #fattzura ; nanti korang akan nampak beberapa komen dari orang tidak bijak terselit dicelah celah orang yang mendoakan baik baik..
bak kata Fazura..

“being happy for another’s success and happiness will bring so much joy, positivity and peace into your life.. give it a try and see for yourself :) lots of LOVE..” – Fazura

atiehilmi.com

23 November 2017

SENARAI NAMA FOCAL PERSON PROJEK BEG SEKOLAH 2017 / 2018

alhamdulillah.. dah nak masuk dua minggu team Projek Beg Sekolah ( PBS ) mengerah tenaga mencari sumbangan dan menyenaraikan seberapa ramai yang mungkin anak-anak yang layak untuk menerima sumbangan berupa beg sekolah..
projek_beg_sekolah

PROJEK BEG SEKOLAH

dengan kekuatan lebih 200 orang focal person yang terdiri daripada individu sukarelawan yang turut sama membanting tenaga bagi menjayakan misi PBS untuk musim kali ini.. menyasarkan lebih dari 15 000 biji beg sekolah untuk diagihkan ke seluruh Malaysia, PBS masih memerlukan sumbangan ikhlas dari orang ramai..

focal_person_projek_beg_sekolah

ibarat berat sama dipikul, ringan sama dijinjing.. ini inisiatif PROJEK BEG SEKOLAH masih sama iaitu memberi senyuman baru untuk anak-anak dibangku sekolah menggalas beg sekolah yang baru supaya tiada lagi rasa segan sebaliknya digantikan dengan semangat dan azam untuk mengubah perjalanan hidup dan keluarga.. kalau sebelumnya, sasaran beg sekolah yang dikumpul hanya 10,000 buah beg sekolah namun dengan kuasa viral dan keperihatinan rakyat Malaysia.. pada penghujung penutup laporan musim kedua, jumlah keseluruhan kutipan beg sekolah adalah sebanyak 13,837 buah beg..

dan sekiranya korang kenal mana-mana individu layak untuk menerima sumbangan ini, atau korang sendiri betul-betul dalam keadaan sempit untuk menyediakan ‘senyuman’ buat anak-anak.. hubungilah KAMI dan KAMI akan membantu sebaik mungkin.. in shaa Allah..

SENARAI KAWASAN DAN FOCAL PERSON PBS MUSIM 3

1 : PERLIS

  • Beseri
    • Mahayan - 013 400 2097
  • Kangar
    • Aishah - 019 554 7878
2 : KEDAH

  • Alor Setar
    • Maznah - 012 909 3874
  • Alor Setar  ( Jln Langgar )
    • Hani - 019 271 0642
  • Baling
    • Cik Ina - 013 922 0351
  • Jitra
    • Nabilah - 012 357 4404
  • Kubang Pasu
    • Juwariyah - 019 597 1271
  • Kulim
    • Tonton - 012 385 3614
3 : PULAU PINANG

  • Balik Pulau
    • Shazs - 017 443 8762
  • Bayan Baru
    • Fatimah - 012 426 5545
  • Seberang Prai
    • Hajariah - 017 519 2584
  • Sungai Ara
    • Syazana - 019 511 2737
  • Tasek Gelugor
    • Hajariah - 017 519 2584
4 : PERAK

  • Bagan Datuk
    • Fairuz - 012 683 2509
  • Beruas
    • Haslinda - 013 702 7020
  • Bota
    • Hawa - 010 630 0503
  • Chemor
    • Norhashekin - 013 472 0868
  • Gopeng
    • Wahidah - 018 570 2811
  • Ipoh ( Ampang )
    • Shuhaida - 011 129 85244
  • Ipoh ( Medan Gopeng )
  • Ipoh ( Pengkalan Pegoh )
  • Ipoh ( Town )
    • Nyte - 018 959 3466
  • Ipoh ( Taman Cempaka )
    • Nuradiba - 017 243 4185
  • Kampar
    • Wahidah - 018 570 2811
  • Kati
    • Fatimah Zahirah - 019 512 9518
  • Kayan
    • Hawa - 010 630 0503
  • Klebang
  • Kuala Kangsar ( Bukit Chhandan )
    • Ahya - 011 2610 2644
  • Kuala Kangsar
    • Fatimah Zahirah - 019 512 9518
  • Lekir
    • Madihah - 010 566 3411
  • Lumut
    • Hawa -010 630 0503
  • Manjoi
    • Azlan - 018 575 5144
  • Manjung
    • Farida - 012 484 3510
  • Meru
    • Fazi - 017 315 0252
  • Padang Rengas
    • Fatimah Zahirah - 019 512 9518
  • Pantai Remis
    • Mahani - 016 534 2314
  • Rapat Setia
    • Wahidah Azizan - 012 469 8356
  • Selama
    • Haizan - 017 546 0694
  • Slim River
    • Junaidah - 018 916 2769
  • Station 18
    • Nyte - 018 959 3466
  • Sungkai
    • Rozilawati - 013 388 9040
  • Taiping
    • Riza - 012 463 7064
  • Tambun
    • Haryantie  - 012 510 7865
    • Adawiyah - 011 1271 3656
  • Tanjung Malim
    • Junaidah - 018 916 2769
  • Tasek
    • Nida - 012 791 7427
  • Teluk Intan
    • Saila - 017 652 7813
  • Ulu Kinta
    • Wahidah Azizan - 012 469 8356
5 : SELANGOR

  • Alam Damai
    • Faridah - 011 399 16254
  • Ampang
    • Zarith - 016 696 1413
  • Ara Damansara
    • Farahanim - 017 669 2515
  • Bandar Baru Bangi
    • Diana - 013 332 2793
  • Bandar Baru Bangi ( S2 )
    • Azim - 017 320 2331
  • Bandar Damai Perdana
    • Faridah - 011 399 16254
  • Bandar Putra Permai
    • Hasanah - 012 610 6134
  • Bandar Saujana Putra
    • Ifa - 019 336 2585
  • Bandar Seri Putra
    • Ina - 012 509 3126
    • Husna - 014 246 4836
  • Bandar Sg Long
    • Surayu - 019 760 2529
  • Bandar Tun Hussein Onn
    • Norhalif - 013 634 5345
  • Bangi
    • Farah - 012 671 3780
  • Bangi Lama
    • Norziah - 019 246 5110
  • Banting
    • Farah - 012 671 3780
  • Batang Kali
    • Kamisa - 013 362 0898
  • Batu Caves
    • Kamisa - 013 362 0898
  • Bestari Jaya
    • Syida - 017 325 9278
  • Bukit Anggerik
    • Faridah - 011 3991 6254
  • Bukit Mahkota
    • Husna - 014 246 4836
  • Bukit Permai Kajang
    • Yana - 019 664 6481
  • Damansara Damai
    • Asniza - 010 871 3266
  • Dengkil
    • Diyana - 019 233 0310
  • Desa Cheras
    • Faridah - 011 3991 6254
  • Desa Pinggiran Putra
  • Desa Putra
    • Salwa - 019 555 8027
  • Desa Saujana
    • Sarah - 019 945 0100
  • Dusun Tua
    • Haris - 018 2111 1164
  • Kajang ( Jalan Reko )
    • Yana - 019 664 6481
  • Kajang ( Kg Jambu )
  • Kajang ( Pekan )
  • Kajang ( Taman Muhibbah )
    • Diyana - 019 233 0310
  • Kajang ( Taman Sri Jelok )
    • Diana - 012 226 3654
  • Kajang ( Taman Sri Jelok )
    • Fatien - 019 321 5800
  • Kajang Perdana
    • Zainab - 011 207 11054
  • Kampung Melayu Ampang
    • Netty - 019 358 4208
  • Kinrara
    • Nany - 012 215 0295
  • Kota Damansara
    • Haliza - 012 624 5722
  • Kuala Kubu Baru
    • Rozilawati - 013 388 9040
  • Kuala Selangor
    • Halima - 012 608 1884
  • Lembah Beringin
    • Rozilawati - 013 388 9040
  • Petaling Jaya
    • Zawati - 011 270 54867
  • Puchong Perdana
    • Emy - 012 320 3037
  • Putra Heights
    • Idayu - 016 209 1376
  • Putra Perdana
    • Dila - 013 291 6720
  • Sabak Bernam
    • Mazni - 010 338 2603
  • Saujana Impian
    • Yana - 019 664 6481
  • Saujana Utama
    • Marini - 012 650 5534
  • Selayang
    • Halima - 012 608 1884
  • Selayang Permai
    • Haslinda - 013 319 1286
  • Seksyen 7, Shah Alam
    • Irfahani - 019 920 5848
  • Sekinchan
  • Sungai Besar
    • Mazni - 010 338 2603
  • Semenyih
    • Haris - 018 2111 1164
  • Sepang
    • Shidah - 012 624 0197
  • Sri Serdang
    • Norazura - 018 289 4455
  • Subang Bestari
    • Zaleha - 017 308 0418
  • Subang Jaya
  • USJ
    • Qary - 019 339 9929
  • S27/32 Shah Alam
    • Daya - 012 689 1597
  • Taman Bukit Mewah
    • Yana - 011 1288 3887
  • Taman Cheras Utama
  • Taman Desa Baiduri
    • Ema - 011 1866 1224
  • Taman Puncak Jalil
    • Hasanah - 012 610 6134
  • Telok Panglima Garang
    • Faizul - 012 250 6839
  • Ulu Bernam
    • Airi - 018 267 9816
  • Ulu Yam
    • Kamisa - 013 362 0898
  • U5 Subang Bestari
    • Faizah - 018 219 4633
  • UPM
    • Norazura - 018 289 4455
6 : WP KUALA LUMPUR

  • Bandar Sri Permaisuri
    • Mimie - 014 255 4733
  • Bukit Jalil
    • Atie Adnan – 017 313 3516
  • Cheras Utama
  • Desa Baiduri
    • Ema - 011 1866 1224
  • Datok Keramat
    • Wahab - 019 393 6269
  • Desa Petaling
  • Kuchai Lama
    • Mimie - 014 255 4733
  • Kerinchi
    • Noriz - 013 245 6388
  • KLCC
    • Maizatul - 013 255 4750
  • Pandan Indah
    • Azlinda - 012 940 1604
  • Pantai Dalam
    • Noriz - 013 245 6388
  • Salak Selatan
    • Mimie - 014 255 4733
  • Setapak
    • Julina - 012 287 4667
  • Setiawangsa
    • Maizatul - 013 255 4750
  • Sri Petaling
    • Mimie - 014 255 4733
  • Taman Keramat
    • Rokiah - 019 422 4376
  • Taman Keramat Permai
    • Wahab - 019 393 6269
  • Taman Tun Perak
    • Nabila - 016 225 8599
  • Wangsa Maju
    • Hazrina - 019 360 7373
  • Wangsa Melawati
    • Hazrina - 019 360 7373
7 : WP PUTRAJAYA

  • Kompleks C
    • Hasanah - 012 610 6134
  • Kompleks E
    • Sarah - 019 945 0100
  • PICC
    • Salwa - 019 555 8027
  • Presint 2
  • Presint 4
  • Presint 14
    • Dayah - 012 297 4491
  • Presint 5
    • Hawa - 012 248 6195
  • Presint 9
    • Rohaya - 012 908 5236
  • Presint 11
    • Norleen - 012 484 5882
  • Presint 15
  • Presint 16
    • Shafina - 012 538 9844
8 : PAHANG

  • Balok
    • Ika - 018 327 4642
  • Batu Talam
    • Musliana - 019 927 8483
  • Bentong
    • Nain - 011 5820 7927
  • Beserah
    • Fatinah - 019 357 2302
  • Felda Chemomoi
    • Ema - 011 1866 1224
  • Felda Keratong
    • Mus - 019 618 4166
  • Kg Kuala Medang
    • Zaidah - 012 246 1394
  • Kg Tersang
    • Musliana - 019 927 8483
  • Kuala Lipis
    • Zaidah - 012 246 1394
  • Kuantan
    • Suhaila - 012 964 5614
  • Maran
    • Zuraidah - 019 473 4031
  • Muadzam
    • Mus - 019 618 4166
  • Raub
    • Iera - 012 915 3763
  • Rompin
    • Rokiah - 012 928 3023
    • Rostam - 019 907 4659
  • Tg Gemok Rompin
    • Hafizah - 019 267 3007
  • Temerloh
    • Sarah - 019 945 0100
9 : NEGERI SEMBILAN

  • Mantin
    • Zaleha - 017 308 0418
  • Nilai
    • Shidah - 012 624 0197
  • Port Dickson
    • Fareha - 019 567 3690
  • Rembau
    • Raudah - 012 941 7569
    • Zakwan - 019 686 8893
  • Senawang
    • Zaleha - 017 308 0418
  • Senawang
    • Hidayah - 019 657 7912
  • Sendayan
  • Seremban 2
    • Fadhilah - 019 553 7657
10 : MELAKA

  • Bandar Melaka
    • Syireen - 012 724 7497
  • Kg Pernu
    • Ardila - 013 620 4014
  • Kg Telian Laut
    • Azie - 013 565 1428
  • Melaka Tengah
    • Fariza - 012 699 7742
  • Pengkalan Balak
    • Yati - 011 3234 1430
  • Tanjung Keling
    • Suhaini - 012 696 0473
  • Tanjung Minyak
    • Suhaini - 012 696 0473
  • Teluk Mas
    • Rozilawati - 013 388 9040
  • Umbai
    • Ardila - 013 620 4014
11 : JOHOR

  • Bandar Pontian
    • Marlia - 010 709 7164
  • Bandar Seri Alam
    • Adha - 019 779 5108
  • Batu Pahat
    • Munna - 017 378 7835
  • Bukit Gambir
    • Mazni - 010 338 2603
  • Gelang Patah
    • Hernee - 014 610 6331
  • Kluang
    • Fadhli - 013 700 1920
  • Kulai ( Bandar Tenggara )
    • Kamsurina - 017 788 2029
  • Masai
    • Azizah - 011 3965 4858
  • Pontian
    • Cik Gee - 012 986 1574
  • Simpang Renggam
    • Fadhli - 013 700 1920
  • Tangkak
    • Mazni - 010 338 2603
  • Ulu Tiram
    • Rohani - 016 717 7641
12 : TERENGGANU

  • Kerteh
    • Rosli - 012 303 2249
  • Kuala Terengganu
    • Marlia - 010 709 7164
  • Marang
    • Rozie - 012 965 7893
  • Marang
    • Hazirah - 013 950 5468
13 : KELANTAN

  • Kota Bahru ( Bandar )
    • Masturawaty - 011 2554 9994
  • Kota Bahru ( Guchil Bayam )
  • Pengkalan Chepa
    • Rasna - 013 349 2671
  • Kuala Krai
    • Maesarah - 013 956 1249
  • Kubang Kerian
  • Pasir Tumboh
    • Efie – 019 z989 0707
  • Manek Urai
    • Yusmizan - 019 972 8720
  • Pasir Puteh
    • Amalina - 011 1054 4671

14 : SABAH

  • Beufort
    • Asriyani - 010 231 5386
  • Bombong
  • Kampung Raganan
    • Emylia - 014 364 3214
  • Kinarut
    • Wan - 013 642 2341
  • Kota Kinabalu ( Pulau Gaya )
    • Rosiah - 016 640 8584
  • Kota Kinabalu ( Putatan )
    • Asriyani - 010 231 5386
  • Kota Kinabalu ( Sepanggar )
    • Siti - 019 413 9987
  • Kudat
    • Sabariah - 012 820 7914
  • Papar
  • Sabindo
    • Wan - 013 642 2341
  • Sandakan
    • Zainuddin - 016 810 5944
  • Tuaran
    • Emylia - 014 364 3214
  • Telipok
    • Ain - 014 225 5126
15 : SARAWAK

  • Kota Samarahan
    • Hipni - 011 1260 1671
  • Kota Samarahan ( Bandar )
    • Farah - 013 343 2564
  • Kuching
    • Adillah - 013 830 2712
  • Kuching ( Bau )
    • Shirley - 013 862 5762
  • Miri
    • Fatimah - 010 900 7390
  • Mukah
    • Amysha - 013 567 3647
    • Azie - 013 565 1428
  • Sibu
    • Badrul - 011 2096 8233
16 : WP LABUAN

  • Labuan
    • Norazlina - 017 383 0270
sumbangan_derma_beg_Sekolah
memikul tanggungjawab untuk adil dan saksama, in shaa Allah usaha kecil ini sedikit sebanyak dapat meringankan beban mereka yang sangat memerlukan.. em.. jadi !! kalau korang yang membaca ni, kenal sesiapa yang memerlukan bantuan, boleh hubungi nombor telefon yang tertera di atas ya..

tapi untuk tujuan PROJEK BEG SEKOLAH tau.. hee~ jangan pula diajak berkenalan la hape bagai.. kami bukan dak dak wicet dan kebanyakan dari kami sudah berumur pun.. macam kakak.. hahahaha~

kami juga masih memerlukan sumbangan dari kalian bagi melaksanakan tugasan ini.. KLIK SINI untuk info..

atiehilmi.com