25 June 2018

MENANGI RM 10,000 NILAI GOLDBAR DENGAN WEFIE RAYA BERSAMA JUS HIDAYAH GOLD

11 Syawal dan masa semakin berlalu pergi.. wah !! tapi korang kemain kan.. selfie – wefie dengan kuih raya lah, dengan baju raya lah dengan pakwe rayalah.. eh !! hee~ dari korang wefie kosong, baik korang join Peraduan Wefie Raya Bersama Jus Hidayah Gold nih sebab korang boleh menang sehingga RM 10,000.00 nilai goldbar..

peraduan_wefie_raya_bersama_jus_hidayah_gold

JUS HIDAYAH GOLD


memang tak dapat dinafikan yang Jus Hidayah Gold sudah mendapat tempat di hati pengguna setianya di Malaysia yang turut mendapat manfaat kesihatan yang semakin baik.. mana tak nya, Jus Hidayah Gold menggabungkan 23 jenis herba yang memberi sejuta kebaikan untuk mendapat kesan berganda jauh lebih baik untuk mengekalkan kesihatan.. eh !! bukan sihat jek, untuk cantik jugak.. haa.. best kan ?

kombinasi Raja Segala Herba seperti madu, buah tiin, kismis, kurma merah, aprikot, delima, lada pintal, cengkih, kunyit, buah pala, senduduk putih, mahkota dewa, habbatus sauda, mengkudu, teja lawang dan pelbagai lagi bahan yang memberi kebaikan luar biasa untuk kesihatan tubuh badan bagi mengatasi banyak penyakit dari dalam tubuh badan.. bukan sahaja penyakit yang ringan, malah penyakit kronik seperti kanser, darah tinggi, gout, SLE, angin ahmar, diabetes, migraine, buasir dan masalah pada usus contohnya gastrik dan sembelit..
Jus_Hidayah_Gold

satu botol Jus Hidayah Gold boleh dimanfaatkan oleh seisi keluarga dari usia kanak-kanak sehinggalah warga tua.. haa.. dah jimat banyak kat situ sebab tak payah nak cari makanan tambahan lain sebab dalah satu botol Jus Hidayah ni dah ada semua manfaat kebaikan untuk kesihatan jika diamalkan secara konsisten.. siapa taknak sihat kan ?

yang bestnya !!

kalau korang pengguna setai mahupun baru jek nak guna, korang boleh menyertai Peraduan Wefie Raya Bersama Jus Hidayah Gold dan korang berpeluang untuk memenangi RM 10,000.00 nilai goldbar !! ngam lah ni.. dah berhabisan beraya, mana tau rezeki korang kan ? boleh la sambung raya lagi.. hee~


PERADUAN WEFIE RAYA BERSAMA JUS HIDAYAH GOLD SERAIMAS


caranya sangat mudah !!

  • beli Jus Hidayah Gold
  • perlu bergambar beramai-ramai ( WE – fie lah katakan ) bersama Jus Hidayah Gold sebagai bukti
  • muat turun aplikasi QR Reader di App Store atau Play Store dan scan QR Code yang ada pada kotak Jus Hidayah Gold
  • isi butiran lanjut dan masukkan ORIGINAL CODE –> rujuk SINI

23

  • masukkan slogan
    • “saya sertai peraduan Wefie Raya Jus Hidayah Gold kerana…..”
    • ayat tidak melebihi 50 patah perkataan
  • muat naik gambar wefie raya korang yang TERBAIK di platform yang telah disediakan dan bila korang dah muatnaik jek gambar kat SINI, bermaksud korang telah mengakui terma bahawa :
    • gambar tersebut adalah hak milik korang
    • tiada sebarang pelanggaran hak cipta atau seumpamanya
    • korang BERTANGGUNGJAWAB sepenuhnya terhadap gambar dan maklumat yang dimuatnaik
    • membenarkan pihak penganjur menggunakan atau menyiarkan gambar korang sisebarang media bagi tujuan pengiklanan dan promosi produk Seraimas
  • penyertaan mestilah diterima pada hari terakhir tempoh peraduan dan sekiranya penyertaan diterima pada luar tempoh peraduan ; ia tidak akan dilayan
  • dengan menyertai peraduan ini, adalah dianggap korang telah menerima dan bersetuju dengan terma dan syarat peraduan #WefieRayaJusHidayahGold

TEMPOH PERADUAN DAN HADIAH


peraduan #WefieRayaJusHidayahGold ini akan berlansung pada 17hb Mei 2018 hingga 01hb Julai 2018 jam 11.59 malam.. dan !! kalau ada rezeki korang, korang akan bawa balik :

PERTAMA :
  • Goldbar ( 20 gram ) + 2 jemputan ke rumah terbuka bersama Imam Muda dan keluarga Seraimas
KEDUA :
  • Goldbar ( 10 gram ) +2 jemputan ke rumah terbuka bersama Imam Muda dan keluarga Seraimas
KETIGA :
  • 1 DINAR EMAS + 2 jemputan ke rumah terbuka bersama Imam Muda dan keluarga Seraimas

seraimas_herbs_sdn_bhd

manalah tau betul-betul rezeki korang, dah dapat simpanan kekal untuk masa hadapan.. wah !! curlassssss korang kan.. hee~ kalau korang nak sertai peraduan ni, sempat lagi nak singgah beli barang sebotol dua.. nak beli kat mana ?


IMAM MUDA ASYRAF


atau nama sebenarnya Muhammad Asyraf Mohd Ridzuan merupakan Juara Musim Pertama program pencarian imam yang telah disiarkan secara lansung menerusi Astro Oasis telah dipilih sebagai duta produk kesihatan yang terkenal dengan tagline ‘Lebih Kuat, Lebih Cergas, Lebih Beramal’ iaitu Jus Hidayah Gold keluaran Seraimas.. Imam Muda Asyraf juga meneruskan dakwah beliau menerusi program bual bicara iaitu Hidayah Talk yang membincangkan pelbagai is melalui laman Facebook pengeluar jus ini iaitu Seraimas HQ.. program bual bicara yang berlansung tiga kali dalam sebulan ini mengupas topik-topik semasa mengenai kekeluargaan dan pentingnya menjaga kesihatan..

4


SEJARAH SERAIMAS HERBS


Serai Mas Herbs Sdn. Bhd. ditubuhkan pada 2005 di atas impian dan inspirasi oleh pengasas yang juga Pengarah Urusan Syarikat, Datin Hajjah Sunita Bibi Ali Akhbar.. menyedari hakikat bahawa sektor makanan tambahan bagi tujuan kesihatan dan juga produk kosmetik serta kecantikan amat menggalakkan, maka syarikat ini mula beroperasi dengan menyediakan pelbagai rangkaian produk yang bermutu tinggi..

pengasas_seraimas_herbs

syarikat ini telah diperbadankan di bawah Akta Pendaftaran Perniagaan 1956 pada tarikh 22 Julai 2005.. dengan kejayaan cemerlang yang telah diperolehi sepanjang penglibatan syarikat dalam bidang ini, maka Serai Mas kini beroperasi sepenuhnya di Labis, Johor Darul Takzim..

produk kesihatan dan kecantikan berasaskan herba dan bahan semulajadi ini bermula dengan produk Losyen Terapi Anggun dan Dara Mas Cucian Wanita, Serai Mas Herb dan juga produk kulit Astanita Collagen Skinz dan C’Bidadari Juice Khas untuk kaum wanita yang mementingkan kecantikan luaran dan dalaman.. ia mula berkembang dan semakin unggul ke hadapan apabila memperkenalkan produk lain seperti Jus Hidayah, Kismis Hidayah, Raudah Energy Drinks, Rest Slimm Mango Drink dan Bengkung Puteri Mas yang menjadi pilihan ibu selepas bersalin..

perjalanan Serai Mas Herbs Trading bermula daripada sebuah kedai jamu milik Datin Hajjah Sunita Bibi yang ketika itu menjadi stokis untuk satu produk lokal syarikat lain.. beliau nekad untuk membina empayarnya sendiri selepas dia ditipu dan ditikam belakang oleh syarikat terbabit.. seiring dengan cita-citanya semenjak kecil yang mahu menubuhkan perniagaan sendiri, tanpa ragu beliau mengeluarkan produk kesihatannya sendiri.. walaupun ketika itu beliau kurang arif dengan ilmu dalam bidang jualan dan pemasaran, namun atas nekad dan sokongan daripada suaminya, beliau yakin bahawa syarikatnya pasti akan berjaya suatu hari nanti..

Walaupun tidak mempunyai pendidikan tinggi dan mempunyai latar belakang dari keluarga yang porak peranda, beliau berjaya menepis segala tomahan masyarakat yang suatu ketika dahulu mengejinya dan berjaya menubuhkan syarikat sendiri hasil titik peluhnya itu.. setiap tekanan yang dilaluinya sejak kecil menjadi inspirasi untuk dirinya agar terus bangun dan tidak mudah putus asa.. Datin Hajjah Sunita Bibi juga percaya dengan mengeluarkan produk kesihatan ini, ia dapat membantu orang ramai untuk menjaga kesihatan walaupun sibuk dengan kehidupan harian.. menekankan isu kekeluargaan, setiap produk yang dihasilkannya mampu dimiliki oleh setiap ahli keluarga kerana produknya bermula dari produk bayi, kanak-kanak, ibu mengandung, serta warga emas.. malah harga mampu milik yang ditawarkan ini mampu untuk dimiliki oleh setiap ahli keluarga di Malaysia..

beliau percaya dengan hubungan kasih sayang dan kekeluargaan yang penting dalam satu keluarga itu, produk ini mampu memberi kesan positif jika diamalkan selalu.. beliau juga mahu produk kesihatannya ini mampu pergi jauh dan boleh mengorak langkah hingga ke luar negara..

HOTLINE : +6012 7848364
LAMAN WEB : https://seraimas.my
blogger_malaysia

17 June 2018

SAMBUT RAMADHAN DAN SYAWAL DENGAN KEJUTAN MANIS WOW

CJ WOW SHOP menggandakan rangkaian Aidilfitri dengan pelbagai jenama baharu kegemaran rakyat Malaysia serta menawarkan ganjaran percutian ke Turki kepada pelanggan dengan pembelian tertinggi..

sambutan_ramadhan_dan_syawal_bersama_kemeriahan_cjwow_shop

persediaan Ramadhan dan Aidilfitri anda akan menjadi lebih mengujakan dengan CJ WOW SHOP.. rangkaian beli-belah di rumah yang paling terkemuka Malaysia, akan menggandakan rangkaian produk yang ditawarkan sempena Syawal ini !! lebih 70 produk baharu akan ditawarkan melalui program siaran harian CJ WOW SHOP bermula dari 11 Mei hingga 24 Jun 2018. program ini yang disiarkan di TV9 pada pukul 10.00 pagi dan 11.00 pagi akan memaparkan satu rangkaian produk unik yang menyasarkan kepada keperluan para pengguna sempena Ramadhan dan Aidilfitri yang bakal disambut tidak lama lagi..

cjwow_Shop_malaysia

pusat beli-belah sehenti ini  menawarkan para pelanggan dengan satu rangkaian koleksi produk dari pelbagai segmen yang merangkumi peralatan dapur, fesyen dan kecantikan,kelengkapan rumah dan hiasan dalaman serta rangkaian khas gaya hidup dan hiburan bagi perjalanan ‘balik kampung’ mereka.. rangkaian koleksi ini terdiri daripada koleksi-koleksi kegemaran rakyat Malaysia yang sedia ada dan baharu, termasuklah Al-Mukarramah oleh Haqqi Muslim Wear, Ariani X WOW Muslimah Fashion, Mugen Tornado Hybrid Gas Cooker, Classe Raya Carpet dan sebagainya demi menceriakan lagi Aidilfitri anda..


CUTI RAYA WOW !!


bagi menjadikan Aidilfitri ini lebih bermakna buat pelanggan dan orang tersayang mereka, CJ WOW SHOP juga akan memberi ganjaran kepada pelanggan yang membuat pembelian tertinggi dengan satu percutian hebat bernilai lebih RM 28,000.00 bagi setiap keluarga dan hanya 2 pemenang akan dipilih untuk pakej percutian ‘9 Hari 7 Malam’ ini..

bagi menyertai ‘Cuti Raya WOW’, pelanggan hanya perlu mengikuti peraturan mudah berikut :

  • mengumpul satu entri bagi setiap pembelian bernilai RM 100.00 dan ke atas dari 11 Mei hingga 24 Jun 2018
  • mengumpul jumlah entri tertinggi dengan membuat pembelian sehingga tempoh promosi tamat

cuti_raya_wow_cjwow_shop_2018

para pelanggan boleh membeli produk-produk yang terpapar di kaca televisyen dengan membuat panggilan ke talian bebas tol 1-800-18-0808 atau melayari laman sesawang beli-belah dalam talian, http://www.cjwowshop.com.my atau melalui pilihan aplikasi mudah-alih CJ WOW SHOP yang boleh dimuat turun melalui Android atau iOS..


SIARAN LANSUNG CJ WOW SHOP


TARIKH
PROGRAM
11 – 13 Mei Minggu Masak-Masak ( Cooking & Kitchenware )
14 – 20 Mei Minggu Va-Va-Vaoom ( Fashion & Beauty )
21 – 27 Mei Minggu Rumah Tip Top ( Household & Interior )
28 Mei – 3 Jun Minggu Jalan Jalan ( Lifestyle & Leisure )
4 – 10 Jun Minggu Rembat Cepat ( Last Chance Deal )
18 – 24 Jun Minggu Melaram Sakan ( Fashion Clearance )

jadi !!


apalagi ? kata nak berjimat kan ? hee~ Raya pun Raya juga tapi penjimatan dengan pelbagai produk menarik di CJ WOW SHOP memang tak boleh nak elak !!


blogger_malaysia

9 June 2018

LOVERA MAGIC JELLY ; PELEMBAP PELBAGAI FUNGSI KEGUNAAN SEISI KELUARGA

menjaga kecantikan dengan bahan alami dan tumbuh-tumbuhan telah diamalkan sejak zaman nenek moyang kita dulu.. kebanyakan bahan yang digunakan boleh didapati disekitar rumah ataupun ditaman sendiri.. bestkan ?

kelebihan_lovera_malaysia

sebab tu orang zaman dulu cantik-cantik belaka dan memiliki rupa Asia yang menarik turut diserikan dengan rambut ikal, hitam dan beralun.. wah !! tenggelam betul kakak dalam membayangkan betapa cantiknya wanita Tanah Melayu zaman dahulu.. hee~

kakak sendiri pernah mengamalkan lendir pokok lidah buaya untuk merawat masalah jerawat pasir.. tapi tu masa zaman remaja la, duduk dengan mak ayah yang memang ada pokok lidah buaya yang dijadikan tanaman hiasan depan rumah.. sekarang ni dah duduk melangit tinggi, mana ada tanah nak tanam pun.. terpaksa la kakak cari inisiatif lain untuk menjaga kecantikan..



KHASIAT DAUN LIDAH BUAYA


ya !! disamping menjadi tumbuhan hiasan untuk menaikkan seri kediaman, lidah buaya turut ‘menyumbang’ kepada bidang kecantikan kerana lendir daun lidah buaya sangat bagus dan elok untuk :

lovera_magic_jelly

  • menyembuhkan luka terbakar
  • membantutkan pertumbuhan jerawat
  • memudarkan parut jerawat / luka
  • mengurangkan dark circle dan mengecilkan eyebag ( kalau digunakan secara konsisten dan kerap, boleh hilang terus dark circle dan eyebag itteeewwww—)
  • menguatkan akar bulu mata
  • merawat masalah rambut seperti mudah gugur, kelemumur dan berminyak
  • menggantikan gel pencukur – jauh lebih jimat dan mudah

haa.. ini dalam skop kecantikan jek tau dan kalau nak kupas khasiat menyeluruh daun lidah buaya ni, memang tak de noktah la entri kakak kali ni.. hee~  sebenarnya dah nak masuk setahun kakak gunakan lendir lidah buaya untuk merawat masalah kulit kakak dan melebatkan rambut Nur Aiman dan Nur Aina.. haa.. tapi bukan la dalam bentuk gel direct dari daun, mana plak kakak nak car ikat tengah-tengah bandar Bukit Jalil nih..

tapi !!
kakak gunakan Magic Jelly Lovera™..

tips_pudarkan_parut_jerawat

sebagai ibu dan isteri yang sibuk dengan rutin harian seawal 4 pagi, membuatkan kakak tak sempat nak membelek kulit untuk rapian teliti.. em.. sebab tu kakak cari jalan paling singkat dan mudah tapi dalam masa yang sama ; BERKESAN..

cerewet ? ya !! kakak memang cerewet sebab kakak akan buat semakan produk sebelum kakak guna.. biar berhabis sekali untuk produk yang baik berbanding menggunakan produk yang bukan-bukan lepas tu breakout terokkkkkk.. tak nak okay ?


MAGIC JELLY LOVERA™


masih mengekalkan khasiat utama lendir daun lidah buaya, Magic Jelly Lovera™ yang bertaraf GMP turut mendapat kelulusan dari Kementerian Kesihatan Malaysia ( KMM ) boleh diguna oleh pelbagai golongan dan usia tanpa rasa ragu..

tak percaya ?

KLIK SINI UNTUK BUAT SEMAKAN –> BIRO PENGAWALAN FARMASUTIKAL KEBANGSAAN

turut diformulasi dengan 10 kali lebih baik, Magic Jelly Lovera™ menggabungkan aloevera + timun + chamomile yang berkesan merawat hampir kesemua masalah kecantikan kulit dan rambut.. melekit ? serius tak !! hee~ bila dah sapu kat kulit, terasa segar dan lembuttttt jek..

yang penting, senarai TIADA Magic Jelly Lovera™ membuatkan produk ini berada di dalam kelas-nya yang tersendiri.. TIADA ape ?

  • tiada bahan kimia merbahaya
  • tiada paraben
  • tiada pewarna tiruan
  • tiada mercury
  • tiada steroid
  • tidak menghakis kulit
  • tiada kesan sampingan
  • tiada bahan berunsur haiwan

nampak ?
kakak pengguna yang bijak kan ? ( flipshawl.. hee~ )


KELEBIHAN MAGIC JELLY LOVERA™


kalau korang ‘kaki instagram’ dan rajin EXPLORE, kakak yakin korang akan ternampak ratusan testimoni pengguna setia yang berpuas hati dengan Magic Jelly Lovera™ ni.. mana tak nya, Magic Jelly Lovera™ dapat membantu :

  • membantu merawat masalah jerawat kornik
  • menjadikan kulit lebih anjal dan lembut
  • anti-penuaan
  • mengecilkan liang roma
  • melindungi kulit dari sinar UV
  • membangu mengurangkan kerensangan ekzema
  • memudarkan parut dan bintik-bintik pada kulit
  • membantu mengurangkan ruam / alergi kulit
  • merawat kulit bibir yang kering dan merekah
  • membantu menyembuhkan luka dengan cepat

cara_penggunaan_magic_jelly_lovera

itu untuk kulit tauuuuu.. kan kakak ada cakap Magic Jelly Lovera™ pun dapat membantu menyihatkan rambut.. nah !!

  • menggalakkan pertumbuhan rambut
  • membantu mengurangkan kelemumur ( boleh jadi hilang terus nih.. hee~ )
  • melicinkan / merapikan rambut yang serabai
  • boleh digunakan sebagai serum rambut

BONUS !!


kalau Magic Jelly Lovera™ ni mampu untuk menjaga rambut, maknanya bulu mata pun boleh la kan ? haa.. apa kata siapa yang ada anak kecil tu dan nakkan bulu mata dorang panjang dan melentik.. ya !!! jangan lupa Magic Jelly Lovera™ ni dan jadikan ia sebagai serum bulu mata..


kalau korang kaki travel dan ada anak kecil, tak pun kulit korang memang breakout gile.. boleh la berubah angin dan mencuba sesuatu yang lebih bersifat semulajadi supaya kulit korang boleh detoks dengan baik.. kakak cakap jek.. tak paksa pooooonnnnnnn.. hahahaha~


JIMAT !!


selain memanfaatkan Magic Jelly Lovera™ untuk merawat masalah kulit, kakak juga menggunakan Magic Jelly Lovera™ sebagai primer / base sebelum mekap.. ha’ah.. kan dah kata sebotol Magic Jelly Lovera™ banyak kegunaannya..

kebiasaan, kakak akan oles Magic Jelly Lovera™ rata ke muka ( termasuk kelopak mata dan bibir ) lepas tu baru pakai mekap yang lain.. hee~ hasilnya ? sudah pastilah kulit kakak lebih terjaga dan lapisan Magic Jelly Lovera™ memelihara mekap kakak lebih lama !!

lovera_malaysia

encik suami pun dah lama tak beli shaver foam.. habis beliau tala kakak punya Magic Jelly Lovera™ nih ha.. katanya efek sejuk dari Magic Jelly Lovera™ membuatkan saat mencukur lebih selesa.. dan !! Nur Aiman dan Nur Aina pun dah simpan minyak rambut dan menggantikan Magic Jelly Lovera™ untuk mendapat rambut yang lebih hitam dan kuat.. yang penting, kami satu keluarga boleh berkongsi !!

kat mana nak beli ? em.. korang pergi jek kalt link bawah ni.. macam biasa la.. kakak memang dah standby kan semua untuk korang..

LAMAN WEB : www.lovera.com.my

kakak dah masuk botol ketiga ni, korang bila lagi ? hee~

blogger_malaysia

8 June 2018

RESEPI FETTUCCINE BERKRIM BERSAMA AYAM BAKAR

wah !! lama betul kakak tak share resepi dari ceruk #dapurkalerpink kan ? hee~ sibuk menguruskan kehidupan, masak pun simple simple jek.. takkan itu pun nak share resepi kan.. haa.. nih kakak try BAHAN baharu dari jenama Fonterra.. memang tak sah lah kalau tak share kat korang !!

resepi_spaghetti_carbonara

kakak memang bukan orang yang suka renyah-renyah nak masak itu la, nak sediakan bahan ini la sebab tak berapa rajin nak mengemas dapur balik nanti.. hahahah~ dari berpenat penat, baik kakak masak sesuatu yang ringkas – berkhasiat – confirm sedap.. nah !! puji makanan sendiri gaiss.. korang hadeeeeee ?

kakak dan keluarga bukanlah pencinta susu dan bila minum susu pun tak tau la kuantiti yang kami ambil cukup ataupun tidak untuk membantu menambah khasiat yang diperlukan badan.. puas jugak kakak cari jalan untuk mengekalkan pengambilan susu dalam menu seharian kami.. al maklum lah.. anak-anak tengah nak membesar memerlukan sumber kalsium yang cukup untuk membentuk densiti tulang yang kuat dan padat..

dan !!
terhasillah resepi ini !! hee~


FETTUCCINE BERKRIM BERSAMA AYAM BAKAR


masa penyediaan : 20 – 30 minit
hidangan : 2 – 3 orang

bahan-bahan A :


resepi_ayam_bakar_mudah

bahan-bahan B :

  • 200 gram fettuccine
  • sedikit minyak masak

( nih dah lama kakak praktikkan.. sebab tak suka fettuccine ni melekat lekat bila dah sudah masak, kakak try jek letak minyak masak.. dan berhasil wakkkkk.. hee~ dorang tidak lagi melekat antara satu sama lain.. dan kakak bahagia !! oh !! untuk resepi ni, boleh jek kalau korang nak guna macaroni ataupun spaghetti angle hair ape segala.. tak de masalah.. )


bahan-bahan C ( kuah carbonara ) :

  • 50 gram cendawan butang
  • 1 batang lobak merah
  • 2 biji bawang Holland
  • 4 ulas bawang putih ( dipotong dadu )

bahan_untuk_menumis_kuah_carbonara

  • sedikit herba campuran
  • sedikit bahan perasa
  • daun rosmerry

herba_rempah_ratus_untuk_masakan


cara-caranya :

1. gaulkan ayam bersama garam dan bakar di atas pemanggang ajaib ( kalau tak de, grill jek dalam oven pun okay ) gantikan minyak masak dengan Anchor Unsalted Pure New Zealand Butter.. ayam rasa lebih berlemak dan wangi..
  • grill sehingga ayam masak

2. rebuskan fettuccine sehingga masak dalam seperiuk air dan titiskan sedikit minyak masak ( tips tak bagi fettuccine melekat antara satu sama lain )
  • angkat dan toskan menggunakan bekas jarang / tapis

3. tumiskan bawang holland dan bawang putih dengan Anchor Unsalted Pure New Zealand Butter sehingga naik bau

4. masukkan lobak merah dan cendawan butang yang telah dipotong dadu

5. biarkan sehingga masak dan naik bau

6. masukkan bahan perasa + herba campuran + daun rosmerry dan biarkan sehingga naik bau ( kebiasaannya akan bau herba dan daun rosmerry – wangi )

7. masukkan susu Fernleaf Rendah Lemak dan gaul rata

8. akhir sekali, masukkan Anchor Culinary Cream

9. biarkan sehingga mendidih dan gaul perlahan supaya rasanya sebati

10. boleh angkat dan dihidangkan bersama fettuccine dan ayam bakar tadi

resepi_menggunakan_susu

haa.. nampak tak permainan dia kat sini ? hee~ habis semua susu – cream semua kakak masukkan sebab nak kekalkan pengambilan kalsium tu.. alhamdulillah.. semua suka sebab sedap.. cemana nak explain sedap dia eh.. lemak lemak berkrim gittew--

resepi_mee

nampak ada apa dalam satu pinggan tu ? ya !! ada protein + kalsium + lemak + karbohidrat + vitamin E.. walaupun masakan ringkas tapi ianya lengkap dengan pelbagai vitamin untuk kesihatan yang lebih baik !!

kalau korang nak tau tentang produk yang kakak gunakan ni, boleh singgah di :


selamat mencuba !!

blogger_malaysia

7 June 2018

IKLAN RAMADAN TERBAIK SYAWAL DARI YEO’S MALAYSIA ; MENGGAMIT MEMORI - MENGUSIK JIWA

bila Ramadan menjengah, sudah pastinya memori semasa kecil sentiasa bermain difikiran.. hee~ tak sah kalau tak mengelat ponteng puasa sebab dah tak tahan dan tergoda dengan membayangkan pelbagai jenis hidangan yang sedap-sedap.. adoi !! menduga betul !!

ramadan_terbaik_syawal_yeos_2018

dilahirkan dalam keluarga yang sederhana dan mempunyai adik-beradik yang ramai membuatkan bulan Ramadan kakak sangat meriah.. nak kumpul pahala dan menghitung bilangan hari puasa penuh, siapa puasa penuh dapat duit raya paling banyak.. saat yang paling dinanti-nanti waktu berbuka dengan hidangan air tangan emak.. wah !! lagi 30 minit nak berbuka, kami dah berlonggok menunggu azan..

awal sangat ? hee~ ya !! sebab tu terliur teruk lagi-lagi kalau ada minuman sejuk yang berais.. wallaa.. nak nanges menahan sabar..


IKLAN RAMADAN YEO’S MALAYSIA


sesekali mak dan ayah akan reward kami adik-beradik dengan air kotak Yeo’s yang pada masa tu agak mahal pada kami.. walaupun bukan selalu, ia tetap berbaloi dan macam biasa.. minum laju-laju sebab nak tambah lagi.. hahaha~ memang tak cukup sekotak !! tapi okay la, dapat rasa..

terbaik_ramadan_yeos_2018

kakak menjadikan pengalaman berpuasa semasa kecil sebagai bahan ilmiah untuk anak-anak lebih bersemangat untuk berpuasa dan memahami apa itu erti PUASA..

mediumnya ?

sudah tentu kakak mencari cara dan tips paling mudah dan menarik seperti hidangan berbuka puasa yang best dan menyelerakan.. hee~ korang dah tengok video baharu dari Yeo’s sempena bulan Ramadan tahun ni ? haa.. berpunca dari video tu la buat kakak semakin rajin menanam semangat dan erti berpuasa sebenar kat anak-anak.. walaupun tahu Nur Aiman dan Nur Aina masih kecil, sedikit sebanyak mereka faham erti berpuasa yang betul..

dalam video tersebut, Syawal yang baru belajar berpuasa curi-curi minum di dalam bilik dan perilaku tersebut dapat dihidu oleh kedua ibu ayahnya.. apa lagi !! kena marah la..

iklan_raya_yeos_2018

iklan_yeos_raya

bermain dengan emosi, ibu Syawal sangat kecewa dengan tindakan yang telah diambil.. huu~ kesian Syawal.. tapi !! ayah Syawal tak diam jek.. memainkan peranan penting dalam membina jati diri dan keperibadian anak, ayah Syawal membawa Syawal ke zaman kanak-kanaknya..

haa.. mana lagi nak tumpah kuah kalau tak ke nasi.. kan ?

Syawal ponteng puasa ? ya !! ayah Syawal juga pernah lakukan perkara yang sama.. kalau tak kantoi tak pe, ni terang-terang kantoi dan dihambat dengan rotan oleh moyang Syawal ( nenek kepada ayah Syawal ).. orang zaman dulu mendidik anak kecil memang tegas untuk memberi pengajaran kehidupan yang lebih baik..

iklan_raya_2018_yeos

iklan_ramadan_2018

iklan_raya_2018

memberi pengajaran dalam menguatkan kasih dan sayang, moyang Syawal cuba memberikan yang terbaik buat ayah Syawal yang semakin membesar dengan membekalkan sumber makanan dan minuman yang dapat memelihara kesihatan ayah Syawal sehari-hari.. ya !! begitulah orang-orang tua menunjukkan belas kasih terhadap ahli keluarganya..

iklan_bulan_puasa_yeos

pilihan moyang Syawal adalah Yeo’s kerana bekalan tenaga dan sumber protein terbaik dapat memberi tenaga untuk terus berpuasa..

Syawal tersedar dari pengembaraan dan menyesali kesilapan yang telah dilakukan.. apa Syawal buat ? sudah tentulah mencari ibunya.. hee~ masa ni memang emosi sikit la.. eh !! korang tengok sendiri la kat Facebook rasmi Yeo’s Malaysia..


KISAH IBU SYAWAL


menjadi ibu yang bertanggungjawab menguruskan keluarga membuat pilihan yang terbaik, kakak juga mengalami dilema hampir sama dengan ibu Syawal.. pernah jek Nur Aina cuba-cuba ponteng puasa, tapi kakak memainkan peranan yang penting untuk menjelaskan betapa pentingnya berpuasa dan bagaimana menyimpan tenaga supaya kekal cergas sepanjang hari.. kalau dulu mak kakak yang memikul tanggungjawab ni, tapi bila kakak sendiri yang merasa betapa sukarnya memberi yang terbaik membuatkan kakak lebih berhati-hati MEMILIH.. hee~

sedap_dan_sihat_bersama_yeos

korang selalu pening kepala fikir nak berbuka dengan hidangan apa ? ye la.. dah balik keje penat, menghadap jem lagi.. mana sempat nak sediakan juadah yang berbaloi untuk dimakan saat berbuka.. tapi !! itu bukan alasan untuk korang minum dan makan sebarangan..

pastikan makanan yang korang ambil nanti SEDAP dan tentu sekali SIHAT !! contoh ? macam Yeo’s la.. SOYA sesuai dijamah waktu berbuka dengan dua biji kurma, jadi bolehlah korang solat Maghrib dulu sebab dah ada tenaga kan ? tak pun boleh jek minum TEH KRISANTIMUM yang rasanya lebih ringan dan mampu mengurangkan rasa letih-letih badan.. kadang-kadang sampai rumah dah lambat, sambar sekotak kecil Yeo’s Teh Krisantimum dengan sedikit kuih..

Cuma tu la tu.. paling WIN sudah tentulah Yeo’s campur !! hee~ korang mesti ingat gabungan Yeo’s Cincau dan Yeo’s Soya.. minum sejuk sejuk, memang best.. haa.. apa lagi ? campurlah untuk berbuka puasa hari ni !!

selamat_berpuasa_2018

untuk maklumat lanjut mengenai produk Yeo’s Malaysia, korang boleh layari :

HOTLINE : 1 300 80 2828

jangan jadikan kenangan berpuasa bersama keluarga tersayang berlalu tanpa kenangan indah !! hee~

blogger_malaysia