19 June 2017

TANGKAP GAMBAR RAYA SAMBIL MENDERMA DENGAN CVS PRODUCTION

wah !! bila baca tajuk pun dah macam nak tersengih kan.. hee~ biasa la.. bukan senang nak berkumpul satu keluarga dan tangkap gambar sesama.. dah tu siap dengan tema bagai.. haa.. cantiklah hasilnya nanti kan.. tapi !! kakak nak share satu tawaran terbaik untuk jimatkan poket korang yang dah hampir nak terputus nyawa tu.. hahaha~ al-maklum la.. raya sakan kan..

pihak CVS Production dengan anak syarikatnya iaitu Creative Visual Studio & White Studio Malaysia yang telah lebih 5 tahun berpengalaman dalam bidang fotografi serta videografi komersial dan tidak komersial membuat tawaran fotografi sempena Aidilfitri dengan harga serendah RM 49.00 !!

adeh.. serius ke ? hee~ 

ye !! serendah RM 49.00 jek weyh.. kalau tahun tahun lepas, harga paling murah pun kakak dapat RM 150.00.. ini 3 kali lebih murah.. haa.. memang tak la untuk kakak lepas kan.. hee~

dan !! 15 % dari hasil sesi Photoshoot Amal Raya sepanjang bulan Ramadan dan Aidilfitri ni akan terus disalurkan ke Pusat Pengajian Al-Quran An-Nur Ar-Raudah..


dalam korang happy happy sebab dapat berkumpul satu family, tak salahkan membantu setakat yang korang mampu.. eh !! tawaran pun menarik siap pakej 'tanam saham' tu.. tak payah fikir panjang la.. 

korang boleh booking slot untuk family atau kengkawan korang di :

WHATSAPP : 016 666 4034
FACEBOOK : FIRDAUS FEEQ

dan !! nak tau ape lagi perkhidmatan yang dorang BOLEH sedia kan ?

FANPAGE : CVS MALAYSIA
INSTAGRAM : CVS MALAYSIA
LAMAN WEB : CVS PRODUCTION

sebab, dorang pun ada menyediakan khidmat sewa studio 24 jam yang terletak di Cheras dan Petaling Jaya.. haa.. tak lama lagi orang Johor pun boleh dapat kan perkhidmatan profesional dorang.. sebab cawangan seterusnya adalah di Johor Baharu !! * pastikan korang follow fanpage dan instagram dorang untuk update terkini ye.. *




haa.. g cuci mata sikit.. hee~ nanti booking slot korang sebab dengarnya slot adalah terhad.. kalau korang memang nak palit sejarah dengan family sempena Aidilfitri ni, boleh la bertindak sekarang sebab raya pun tak lama lagik jek ni.. jangan terlepas sudah..


kakak dah !!
korang jangan putih mata.. hee~



18 June 2017

PENING TIAP KALI NAK RAYA SEBAB SELERA TEMA BERLAINAN ?

hee~ selalu mak mak la yang berhadapan dengan dilema 1001 rasa nih.. punya plan nak tema warna hijau dari 3 bulan lepas, tpai sampai masa, warna hijau dah tukar jadi warna hitam.. sebab ? pempaham la.. ada anak sepasang ( lelaki dan perempuan ) dan masing-masing ada selera warna yang 'agak boleh tahan'.. gittew--

WARNA TEMA RAYA 2017

nih la kaler yang kakak nak.. tapi tiga Nur membangkang sebangkang bangkang nye.. hahahah~
dan.. mula dari awal puas kakak mula explore satu persatu tema lain yang mungkin kena dengna selera dorang.. ye la.. sesekali kakak mengalah la kan.. dalam konteks terpaksa nih.. hee~

macam biasa la.. rujukan muktabar kakak adalah LAZADA Malaysia.. a.. gittew-- sebab senang kan.. sambil kakak melayan bangman dengan dakaina tengok Upin Ipin pun kakak masih boleh scroll dan shopping.. 

KONSEP RAYA 2017

ringkas dan menarik.. haa.. jangan main main.. pada umur kakak 31 tahun, nak la ada glamer sikit, simple sikit yang penting masih mengekalkan ke - muslimah - an.. barulah encik suami pun tersenyum manis jekk.. hee~ sebab dah ada suami, banyak benda kakak kena jaga dan salah satunya penampilan kakak..

jadi..

kakak pun ada sedikit rasa 'mengidam' la.. memang jenama Malaysia tapi dia punya design menepati citarasa kakak.. eh !! bukan kakak jek.. untuk encik suami dan anak-anak jugak tau.. harga ? dah tentulah berpatutan..

untuk encik suami..

untuk kakak yang agak rendang.. hee~ memang ngidam pakai kebaya pendek untuk efek tinggi..
kurta untuk bangman.. boleh pakai dengan jeans atau slack..

jubah princess untuk dakaina..
hee~ sempat lagi ke nak oder nih ? haa.. dah tentulah sempat.. untuk korang yang memang tak sempat nak shopping tu, oder jek online kat Lazada nih.. cepat dan senang.. haa.. sebab bukan sekali kakak shopping kat Lazada.. 

harga keseluruhan untuk family kakak :

1 pasang baju melayu = RM 143.06
1 pasang baju kebaya = RM 169.79
1 helai kurta budak lelaki = RM 78.20
1 helai jubah budak perempuan = RM 64.30

= RM 455.35

haa.. tu harga selepas diskaun tu.. kalau tak de diskaun atau kalau korang beli kat tempat lain.. harga keseluruhan = RM 614.00..

jimat RM 158.65 tau !! haa.. dah boleh buat belanja beli handbag kan.. hee~

bestkan ? mana plak tak best sebab korang boleh pilih cara pembayaran yang mudah untuk korang.. haa..


kalau korang belum shopping tu, ce try tengok laman web Lazada Malaysia.. lepas tu, jangan kelabu mata plak.. sebab harga kat Lazada lagi murah berbanding harga kat shopping mall tu.. eh !! lagi murah kat Jalan TAR jugak tau.. yang penting, ada jenama - berkualiti - trendy..


BACA SINI --> DIRECT KE PAGE 80 % DISCOUNT RIANG RIA RAYA BY LAZADA

untuk pengetahuan kotang, Marhaban Ya Ramadan dan Riang Raya Sale ni berlansung daripada 19 Mei hingga 30 Jun 2017 dan korang boleh menikmati diskaun sehingga 90 % !! haa.. bestkan !!

jom !!
sempat lagi ni.. hee~

8 June 2017

BELI QURTA HIPSTER SWEET AIMAN DAN BERPELUANG MENANG VIOS MERAH

nah !! dah beli baju raya ke belum ? hee~ dah nak separuh bulan Ramadan ni.. mana la tau kan kot belum beli.. haa.. ke tak tau nak beli baju fesyen cemana ? nih kakak nak cerita la ni.. cemana kalau korang beli kurta hipster tapi korang ada peluang nak menang Toyota Vios ? best kan ? best kan ? 


QURTA UNIVERCITY

mesti korang tertanyakan ape yang BEST sangat kurta dak Aiman Tino nih kan.. haa.. mesti la ade yang BEST kalau tak, kakak tak tulis..

  • limited edition
    • nah !! dah habis, habis le.. tak de nak topup lagik.. jadi.. kena beli sementara stok masih ada ni..
  •  potongan slim fit
    • confirm selesa yakmat sebab terletak jek kat badan dan tak menggelebeh..
  •  material premium
    • kalau cakap soal kualiti, ini sangat penting !! dengan cuaca tak menentu kat Malaysia nih material premium yang digunakan di import dengan kualiti terbaik.. antara material yang digunakan seperti Mix Cotton, Cotton Polyster dan limited print..
  • label
    • ehem.. ini bukan beli borong lepas tu letak label ya.. hee~ ini memang siap jahit kemas dengan penuh kasih sayang.. gittew--
elemen hipster yang dipilih Aiman Tino menampilkan keselesaan dan kasual untuk semua peringkat umur dan jantina.. ha ? jantina ? maksudnya perempuan pun boleh pakai kurta ni ? hee~ 

YA !! cutting unisex dengan 10 warna yang sangat meriah, boleh dipakai oleh lelaki dan wanita.. tak percaya ? 


diisnpirasikan oleh Aiman Tino sendiri dengan kerjasama dato' Ryzal Jamaludin iaitu pengasas produk Wonder Glow, kurta ni boleh didapati dengan harga RM 79.90 jek.. murah kan ? 

KAT MANA NAK BELI ?

korang boleh beli kat sini :

  • Pasar Raya Besar Mydin USJ, Subang Jaya, Selangor
  • Pasar Raya Besar Mydin MiTC, Ayer Keroh, Melaka
  • Pasar Raya Besar Mydin Bukit Mertajam, Pulau Pinang
  • Pasar Raya Besar Mydin Kubang Kerian, Kelantan
  • Pasar Raya Besar Mydin Pelangi Indah, Ulu Tiram, Johor
  • Pasar Raya Besar Mydin Meru Raya, Ipoh, Perak
  • Pasar Raya Besar Mydin Gong Badak, Terengganu
  • Emporium Mydin Sinar Kota
  • Busana @ Menara Mara , Kuala Lumpur

NAK MENANG TOYOTA VIOS !!

mestilah nak.. kan ? hee~ bagi memeriahkan pelancaran Qurta by Sweet Aiman dan sebagai tanda terima kasih, Sweet Aiman telah melancarkan peraduan "Soul to Seoul contest Sweet Aiman" dan semua peminat berpeluang untuk memenangi hadiah utama iaitu sebuah kereta Toyota Vios, percutian ke Korea dan wang tunai sebanyak RM 10 000.00 !!


cara penyertaan ni mudah jek.. untuk setiap pembelian produk kosmetik keluaran Sweet Aiman atau Qurta, korang layak jek nak sertai peraduan "Soul to Seoul Contest Sweet Aiman".. korang cuma perlu scan QR Code yang ada kat belakang korak produk kosmetik dan tag pakaian.. nanti korang akan 'dibawa' masuk ke laman web Peraduan Sweet Aiman.. nanti korang kena la isi maklumat korang seme..

tapi !!

resit pembelian dan nombor ID Sweet Aiman tu kena simpan sebagai bukti pembelian.. tau..

versi dak Aiman Tino..
versi dakaina.. hee~
untuk maklumat lanjut tentang warna yang masih available / saiz / lokasi jualan :

TELEFON : 016 7094042
EMAIL : sweetaiman360@gmail.com
LAMAN WEB : www.sweetaiman360.com
FACEBOOK : AIMAN TINO CLUB
INSTAGRAM : SWEET AIMAN 360

kalau korang nak hensem - sweet -sweet baby face macam dak Aiman Tino, boleh la start dengan beli baju dia.. hee~ mana la tau.. kot kakak kompius nanti..

7 June 2017

JOM KAYA RAYA SEPANJANG BULAN RAMADAN DAN AIDILFITRI DENGAN LAZADA MALAYSIA

wuhuu-- seronok kan kalau shopping tapi KAYA lepas tu.. hee~ macam tak brape nak luak plak duit nye walaupun dah shopping macam-macam.. syok kan ? syok kan ? * sape cakap TAK, TIPU !! Tuhan marah.. * hahaha~ nih ha.. sempena nak dekat Raya ni, sekali lagi Lazada Malaysia buat promosi pecah tabung tapi korang tetap berjimat dengan kempen jom kaya Raya dengan Lazada Malaysia !! 


LAZADA MALAYSIA

tak payah kakak nak kenal kan lagi.. kan ? kalau korang ade facebook, korang memang kenal rapat la dengan Lazada ni.. hee~ pelopor e-commerse yang mesra pengguna ini mempunyai lebih 100 000 produk termasuk peralatan rumah, produk kesihatan dan kecantikan, fesyen hari raya, gadget, peranti bimbit dan banyak lagi yang dijual pada harga yang sangat berbaloi.. apa tak nya.. kalau oven yang biasa kita tengok kat luar RM 6++.++ tapi kat Lazada hanya RM 2++.++ jek kot.. dah la tak payah nak keluar dan beli belah sebaliknya boleh jek nak tergolek depan tv dan shopping.. lepas tu nanti tunggu la barang sampai.. jimat masa dah.. hee~


ingat tak pasal entri kakak yang korang kalau shopping kat Lazada, korang boleh pelbagaikan cara pembayaran ? haa.. lupa ? nah !!


orang kita ni banyak keraguan dalam hati.. gittew-- sebab tu Lazada mengambil langkah untuk memudahkan kedua-dua belah pihak yang akan membantu para pembeli.. selalunya kita guna online banking kan ? tapi !! korang ada pilihan lain sebenarnya.. 
  • kredit kad / debit kad
    • Lazada menerima semua jenis Visa dan MasterCard
  • online banking
  • PayPal
  • cash on delivery
    • bayar semasa barang dihantar ke lokasi
  • ansuran
    • bermula pada 01 Ogos 2015, Lazada dengan kerjasama Maybank Ansuran telah mencapai kata sepakat untuk menjual barangan terpilih secara ansuran
  • MolPay Cash
    • boleh bayar disemua cawangan 7 Eleven


PROMOSI TERKINI

malas la kakak nak membebel banyak banyak dan membuang masa korang jek.. hee~ apa kata korang klik gambar kat bawah ni dan pergi shopping.. buat perbandingan harga dan kualiti yang menjadi pertaruhan Lazada.. confirm.. korang pun akan mengangguk setuju * betul cakap kakak.. murah.. hee~ *

PROMOSI SEHINGGA 80%


TAOBAO FASHION

fesyen terkini dari harga serendah RM 3.50 !! siapa taknak kan ? lagi-lagi nak raya ni.. sangat jimat sebab kos penghantaran hanya RM 7.99 !! 


KELENGKAPAN ELEKTRONIK

kakak tertarik dengan Acer Aspire ES 14 ES 1 - 432 - C8AR warna merah ni sebab ada FREE backpack dan yang paling penting ada warranty 1 tahun tau.. berapa harganya ? hee~

harga pasaran : RM 1639.00
harga Lazada : RM 1079.00 !!

jimat RM 560.00 !! dah boleh buat beli baju raya 3 pasang tu.. hee~ nak lagi best ? boleh buat bayaran secara ansuran dengan bayaran serendah RM 89.92 sebulan !! menarik kan ?


BEG BALIK KAMPUNG

beg dah koyak rabak ? eyyeewww-- malu kan nak balik kampung.. hee~ nanti ape cakap sedara mara.. gaji besar tapi beg balik kampung pun tak mampu beli.. lagi lagi kalau korang balik raya naik kapal terbang.. haa.. takkan nak pikul beg koyak rabak kan ?

nah !! tengah murah ni.. ada travel bag 2 in 1 baru RM 149.00 !! murah kan ?


PERKAKASAN RUMAH

siapa taknak rumah kemas dan bersih.. kan ? kalau dapat harga berbaloi, dah kira bonus besar tu.. hee~ lengkap dalam satu laman sesawang !! 


PRODUK KESIHATAN

bukan sekadar vitamin aje tau tapi segala jenis mesin yang kecik-kecik yang ada kat hospital tu dah boleh ada kat rumah korang untuk pantau tahap kesihatan sepanjang bulan puasa ni.. nak raya kan.. mesti lah nak sihat dan cargas !! klik gambar ni nanti korang tengok tengok la ape yang boleh dibeli dan yang paling penting harganya jauh lebih murah berbanding harga kat luar.. hee~ 



eh !! banyak lagi tau produk yang ada dijual kat Lazada ni dengan promosi tanpa henti ; sepanjang tahun, memang sangat menjimatkan.. zaman serba nak pakai duit ni, kalau boleh jimat.. jimat lah kan..

LAMAN WEB : LAZADA MALAYSIA

haa.. mana yang tak sempat nak mengemas rumah, nak deko deko tu.. boleh singgah Lazada samada di laman web atau pun install jek aplikasi Lazada.. jimat masa, tak payah nak berebut cari parking kat shopping mall.. hee~

6 June 2017

CASING TAHAN LASAK DARI OTTERBOX UNTUK PENGGUNA SAMSUNG GALAXY S8 DAN S8+

wah !! memang dah jadi trend kan upgrade telefon baru kan ? kan ? kan ? sama la macam kakak.. bukan nak membazir tapi keperluan sehari-hari yang membuatkan kakak terpaksa bergelut dengan perkembangan teknologi terkini.. haa.. tapi kakak bukan nak cerita pasal gadget sebaliknya nak cerita pasal casing terbaru dengan warna-warna menarik dari OtterBox untuk pengguna Samsung Galaxy S8 dan S8+..


sekali lagi OtterBox menawarkan barisan casing lasak tapi sangat elegan dan bergaya.. serius cantik dan warna yang sangat memukau.. antaranya :

dan semuanya menarik seyh !! 

kalau korang biasa tengok kat pasaran, korang akan jumpa macam-macam jenis casing untuk peranti bimbit korang.. kan ? tapi !! kelainan yang diberikan oleh OtterBox yang korang takkan dapat dari jenama lain :
  • warna casing tidak luntur
  • setiap reka bentuk mempunyai Certified Drop
    • untuk mendapatkan jaminan, setiap reka bentuk telah melalui lebih daripada 238 jam ujian atau lebih untuk memastikan ianya tahan lama, berperstij dan tahan lasak..


“we work hard so that you can play hard..”
- CEO OtterBox ; Jim Parke


menjadi pelopor dengan penghasilan casing telefon bimbit dan tablet tahan lasak, OtterBox berani membuat pelbagai pembaharuan untuk menepati kehendak pengguna disamping terus-terusan menjaga kualiti dan kredibiliti syarikat sehingga menjadi pengeluar nombor 1 di Amerika !!


"casing dari OtterBox membiarkan peminat Samsung mengembara jauh dan
terus berhubung.. sebagai Samsung Mobile Accessory Partnership Program, kami
'mencipta untuk Samsung' perlindungan yang canggih untuk melindungi Galaxy S8
dan Galaxy S8+ sejak hari pertama ia dilancarkan.."


selain warna menarik, OtterBox juga menitik beratkan soal kemasan dan pelindungan menyeluruh terhadap telefon bimbit pengguna.. cemana tu ? setiap casing yang dikeluarkan untuk Samsung Galaxy S8 dan Galaxy S8+ dilindungi dengan dua lapisan perlindungan nipis.. senang nak simpan dalam poket..

kalau korang suka travel dan berjalan jauh, lindungi Galaxy S8 atau Galaxy S8+ korang dengan Strada Series Folio Case.. perlindungan keseluruhan dengan kulit asli sekaligu melindungi skrin telefon bimbit dan mengelak calar atau retak.. dengan reka bentuk elegan dalam klasik memang sangat berbaloi..

siap boleh selitkan duit ataupun kad.. senang kan ? hee~
casing keras dan tahan lasak dari Defender Series memang menarik perhatian kakak sebab ianya direka semula dengan skrin terbuka yang luas dengan paparan melengkung dengan menggunakan Alpha Glass.. kemasan menarik ni sangat fleksible untuk perlindungan dari gelincir dan mampu melindungi dari kotoran.. lap saja kalau kotor.. hee~ tak de masalah pun..

dengan perlindungan alpha Glass, skrin Galaxy s* dan Galaxy S8+ korang akan terselamat.. hee~ ianya akan mempertahankan paparan jelas dan mengekalkan kepekaan skrin.. haa.. itu kelebihan OtterBox tau.. 

benteng untuk telefon bimbit korang !! hee~ sayangilah sebelum berkecai teruk..
ada dua jenis Alpha Glass keluaran OtterBox iaitu :

dan yang pentingnya, kedua-dua skrin Alpha Glass ni berfungsi melindungi skrin telefon bimbit korang.. best kan ? tahan lama yang pastinya..


BERAPA HARGA ?

KAT MANA NAK BELI ?

haa.. nih kakak nak bagitau la ni.. untuk kesemua rangkaian produk OtterBox - Samsung, korang boleh usha - singgah - beli di :

  • Samsung Experience Store @ KLCC ( Thunder Match Technology Sdn Bhd )
  • Samsung Experience Store @ Mid Valley Megamall ( SBS Sales ( Malaysia ) Sdn Bhd )
  • Samsung Experience Store @ Plaza Low Yat ( MTCS Group Sdn Bhd )
  • Samsung Experience Store @ The Gardens Mall ( Welfon Telecommunication Sdn Bhd )
  • Samsung Experience Store @ The Spring Shopping Mall ( CG Computers Sdn Bhd )
  • Digi @ Sunway Pyramid & etc. ( Digi Telecommunications Sdn Bhd )
atau..
boleh hubungi pengedar OtterBox iaitu :

www.kws.my


untuk maklumat lanjut mengenai porduk OtterBox, jom layari :

LAMAN SESAWANG : OTTERBOX ASIA
FACEBOOK : OTTERBOX ASIA
YOUTUBE : OTTERBOX ASIA
INSTAGRAM : @otterboxasia

pssttt-- beli telefon bimbit mahal mahal, tapi pakai casing biasa biasa.. TER-jatuh sekali dua.. terbarai.. nak tukar casing kena keluarkan RM 600.00 - RM 1000.00.. frust.. hee~ jom !! selamatkan telefon bimbit korang dengan OtterBox !!

5 June 2017

SUCIKAN DIRI DAN HATI, RAMADAN INI DENGAN LIFEBUOY DAN RANGKAIAN MEDIA PRIMA

bila bercakap tentang kebersihan, mesti ramai yang ambil ringan dan sambil lewa.. kan ? konon, mudah jek nak atasi masalah bakteria dan virus ni.. konon jek laa-- hee~ tapi, korang tau tak yang aktiviti sehari-hari kita membuatkan kita terdedah dengan pelbagai kemungkinan untuk kita dan ahli keluarga kita jatuh sakit dan tidak selesa menjalani aktiviti harian ? haa.. sebab tu la, Lifebuoy ; jenama sabun mandian nombor 1 di Malaysia dengan kerjasama rangkaian televisyen Media Prima telah melancarkan kempen Sucikan Diri dan Hati, Ramadan Ini..


Pengarah Pemasaran Unilever Malaysia ; Vincent Chong berkata :


sebagai jenama No. 1 di Malaysia bagi sabun mandian yang memberi perlindungan
daripada kuman, Lifebuoy mahu membawa perubahan dengan meneruskan komitmen
kami untuk meningkatkan amalan kebersihan di kalangan rakyat Malaysia..


selain iklan di televisyen, Lifebuoy juga akan mengunjungi bandar-bandar terpilih di seluruh Malaysia bagi mengukuhkan lagi usaha pendidikan amalan kesihatan.. bagi memanfaatkan sepenuhnya kempen tahunan sempena bulan Ramadan dan hari Raya anjuran Rangkaian Televisyen Media Prima, Lifebuoy turut menggabungkan inisiatifnya dalam acara 'Skuad Terima Kasih', 'Bazar Terima Kasih' dan 'Jom Masjid' yang akan diadakan di johor, Terengganu, Pahang dan Kedah..

ada pelbagai aktiviti menarik akan dijalankan termasuk demonstrasi membasuh tangan dengan cara yang betul dan pengagihan lebih 3000 pek sabun Lifebuoy.. jadi !! jangan lupa semak kalendar korang !! hee~ 

siapa pernah tengok iklan ni ? hee~


kempen yang dijalankan serentak di seluruh negara ini bukan sekadar memperkenalkan produk malah turut membawa misi menerusi mesej kebersihan dalam format yang menarik disamping menerapkan amalan penjagaan kebersihan diri dan keluarga.. 


penampilan aktor hebat Malaysia, Farid Kamil bersama anaknya Che Mad sebenarnya menjadi tanda tanya kat kakak.. hee~ ye la.. biasanya kita tengok iklan sabun sabun ni sangat cliche antara ibu dan anak.. kan ? tapi kali ni Lifebuoy membuat kelainan dengan melantik Farid Kamil dan Che Mad sebagai duta untuk kempen Sucikan Diri dan Hati, Ramadan ini..


hal hal kebersihan dan kesihatan bukan sahaja dipikul oleh ibu sebaliknya kerjasama si ayah juga memainkan peranan penting.. lagi lagi bulan baik yang memerlukan kita, umat Islam memberi sepenuh tumpuan untuk beribadat.. kalau tak selesa, cemana ?


"kebersihan diri merupakan asas kepada penjagaan kesihatan dan pencegahan pelbagai
jenis penyakit yang disebabkan oleh kuman.. mandian sempurna adalah rutin
kebersihan yang penting agar badan kekal selesa.."


dan yang paling best, Lifebuoy turut menjalinkan kerjasama eksklusif bersama Watsons untuk menggalakkan lebih ramai rakyat Malaysia mengambil tindakan dan melakukan amal kebajikan sepanjang bulan Ramadan ini dengan cara, setiap pembelian bernilai RM 15.00 di mana-mana cawangan Watsons, sejumlah nilai RM 1.00 akan didermakan kepada Tabung TV3 Bersamamu iaitu sebuah tabung amal yang giat dijalankan oleh pihak TV3 untuk membantu mereka yang kurang bernasib baik..

tak cukup BEST ?


nak menang baucer tunai berjumlah RM 100, 000.00 dari Lifebouy ? haa.. ape lagik ? sambil korang membeli dan beramal, korang juga berpeluang untuk menang hadiah yang menarik !! kakak tanak cakap banyak sebab kakak sendiri geram bila tengok jumlah nilai yang dipertaruhkan.. hee~

dengan 3 cara mudah :

  • beli produk Lifebuoy bernilai RM 20.00 dan keatas dalam satu resit..
  • ambil gambar resit yang telah dicetak..
  • hantar melalui aplikasi whatsapp / MMS ke 014 933 8131
mana tau nasib korang baik dan dapat pakai emas baru tajaan Habib tak pun dapat Gift Card dari Petronas.. wuhuu-- tu pun dah cukup heaven tu..


untuk maklumat lanjut tentang Lifebuoy dan kempen yang sedang berlansung, boleh lawati :

FACEBOOK : LIFEBUOY MALAYSIA
LAMAN SESAWANG : WWW.LIFEBUOY.COM
LAMAN SESAWANG : UNILIVER - LIFEBUOY
LAMAN BELI BELAH : WATSONS - LIFEBUOY

jom !! sambil membeli, sambil menderma, sambil berpeluang untuk menang hadiah !! hee~ 3 dalam 1.. dah macam kopi instant.. 

selamat menunaikan Rukun Islam ketiga !!
semoga semuanya sihat dan cergas sepanjang hari..

4 June 2017

HYPER-REALITY EXA OUTPOST TARIKAN BARU DI SETIAWALK, PUCHONG

wuhuu-- ape best kat Puchong ? ntah.. tak de.. hahaha~ itu dulu la sebab kawasan sekitar Puchong ni orang kenal dengan kawasan perumahan.. tak terfikir pun kan ade tempat menarik disebalik bangunan-bangunan tinggi kat Puchong ni.. haa.. ape tu ? permainan dunia hyper-reality di EXA Outpost di Setiawalk.. tak jauh dah nih dengan kakak..


korang boleh bina kumpulan sendiri dengan kawan-kawan korang untuk jadi askar ( dalam game la tapi.. hee~ ) dan setiap dari korang akan mengalami sendiri permainan dan bekerjasama antara satu dengan yang lain untuk menentang pihak lawan..


permainan hyper-reality yang memang punyai tarikan tersendiri akan membuatkan korang rasa masa berlalu pantas.. kaki game faham la kan.. sebab ? dah korang main game, pempaham jek a.. lagi lagi game yang memang REAL depan bijik mata korang dengan jalan cerita yang padan dan bersesuaian mengikut level korang.. maksudnya, kalau korang menang part 1, korang akan naik part 2.. gile tak leka ? hahaha~ tantah lupa nak balik pon..

dengan formula dan modul yang sentiasa dipantau serta dipertingkatkan untuk kepuasan pengguna, korang akan mengalami sendiri penerokaan dimensi 12 dan situasi di luar atmosfera.. pihak lawan akan disediakan untuk korang mula dan habiskan misi dalam pasukan.. macam biasa la.. kalau dah ada pasukan, korang mesti la ada komander.. kan ? Komander Rick akan memberi arahan untuk korang lengkapkan misi..


nah !! firstime kakak angkat senapang.. hahaaha~ kalau korang nak tau, senapang ni satu-satunya yang menggunakan konsep 'reloaded'.. ape tu ? kalau korang dah asyik menembak aje kan, senapang tu akan panas ( berasap ) / kehabisan peluru, korang kena rehat sekejap ( 5 saat jek pon !! ) untuk reloaded senapang.. tak de nye nak kena tukar-tukar senapang ke pistol ke ape bagai.. pakai itu saje sampai kesudah.. jimat masa..

hari tu kawan kakak ade tanya kat instructor tu..


"kalau ade musuh datang tembah kita dalam tempoh reloaded tu ? nak buat ape ?"


sila la lari.. menyorok.. jangan la tunggu nyawa ditarik.. hee~

sut yang akan korang pakai.. nampak macam berat kan ? hee~ tapi tak !!
cuma !! masa korang tengah bermain, korang dilarang sama sekali berguling, melompat dan berlari sebab ada pillar disekeliling bilik ni yang menjadi 'gap' antara korang dan dunia yang telah diciptakan untuk korang explore.. ha.. dah kalau berguling-guling sekali terlanggar pillar tu, mau tumbang segala.. tak jadik dah nak teruskan misi.. itu satu hal.. hal lain yang melibatkan keselamatan korang sendiri..

tu nampak tiang tiang tu ? haa.. jangan ade yang gatal pergi gegar tiang tiang tu.. cubit kang.. dan korang hanya dibernarkan berdiri / berpusing / bergerak dalam kotak yang telah ditandakan untuk korang.. sempit ? jangan risau.. muat..
sebab tu, sebelum bermula korang akan diberi taklimat ringkas.. ingat.. jangan memandai langgar arahan officer bertugas..

sempena perasmian hari tu, EXA Group membuat tawaran menarik untuk korang yang minat dengan game berunsurkan realiti ni.. dengan harga serendah RM 65.00, korang akan dapat 1 round secara percuma.. kiranya BUY 1 FREE 1.. memang puas hati la kan.. kalau tak korang kena bayar RM 81.00 untuk 1 game..


kalau korang nak buat tempahan atau ada sebarang pertanyaan, korang boleh hubungi :

FACEBOOK : EXA GLOBAL
INSTAGRAM : @exaglobal
LAMAN SESAWANG : www.exa-global.com

atau terus jek walk in :

B-11-1, Block B Setiawalk, Persiaran Wawasan, Pusat Bandar Puchong, 47160 Puchong, Selangor Darul Ehsan ( waze : SETIAWALK, PUCHONG )

sebenarnya EXA Outpost nih tempat baru dengan teknologi yang baru jugak.. jadi.. jangan pelik kalau korang pegi nanti, ada bahagian yang belum siap diubahsuai.. sebab nanti akan ada beberapa bahagian untuk family bersantai termasuk PS4, cafe dan permainan VR.. nampak ? semua bawah satu bumbung..

disamping lepak lepak dengan family, boleh juga tambah kenalan untuk networking.. kan ?



3 June 2017

TANGGUNGJAWAB PENJAGAAN HAIWAN PELIHARAAN DIKALANGAN KANAK-KANAK ANJURAN WHISKAS

peminat haiwan ? okay.. korang boleh geng dengan #duanur.. hee~ sebab dorang tak habis-habis bising kat telinga kakak memujuk nak bela barang seekor dua anak kucing untuk dibuat main.. bukan kakak tak bagi, tapi faham-faham la kan.. siapa nak menguruskan kucing tu nanti, nak jaga kebersihan persekitaran rumah lagi.. benda tu semua pada kakak sangat leceh dan mungkin akan terkejar-kejar.. ye ke ? ntah.. sebab tu Whiskas® Malaysia dengan kerjasama Mars Petcare talah menjalankan usahasama untuk sesi jelajah ke 65 buah sekolah rendah pada tahun 2017 ini untuk menggalakkan Tangungjawab Pemilikan Haiwan Peliharaan ( RPO )..


kempen yang bermula pada tahun 2015 yang diterajui oleh Whiskas® Malaysia ini bertujuan untuk meningkatkan kesedaran mengenai betapa pentingnya menjaga haiwan peliharaan terutamanya kucing yang memang sinonim dengan kanak-kanak.. dengan pembabitan 15 buah sekolah di sekitar Lembah Klang yang kini telah menjangkau sehingga negeri Pualau Pinang, Perak dan Johor dengan penglibatan pelajar sekolah berumur antara 10 hingga 12 tahun ; usaha ini berjaya mencapai lebih daripada 66 000 penglibatan kanak-kanak sekolah dalam tempoh 3 tahun !!

jurulatih program Jom Sayangi Haiwan Kita - Nurul Najwa Adzme menjelaskan tentang karekter kucing kepada pelajar..
program yang dikendalikan oleh jurulatih yang berpengalaman, sesi interaktif selama satu jam memberi peluang kepada kanak-kanak mempelajari lebih lanjut tentang ciri-ciri kucing serta pelbagai fakta yang menarik tentangnya.. disamping info-info tentang cara memberi makanan yang sesuai dengan pemilihan jenis makanan yang tepat untuk memastikan kucing peliharaan mereka berada dalam keadaan yang sihat..


FAKTA KUCING : misai kucing boleh mengesan haba serta halangan dalam gelap


pelajar SK Seafield 3 sedang membaca risalah tentang penjagaan haiwan peliharaan..
jika perkembangan sehari-hari haiwan peliharaan positif, 'mereka' mampu menjalani kehidupan yang lebih panjang dan sihat berbanding haiwan yang tidak dijaga dan terbiar.. malah dengan mendidik kanak-kanak tentang kepentingan bertanggungjawab terhadap pemilikan haiwan peliharaan, sekaligus mewujudkan dunia yang lebih penyayang dan adanya sifat belas kasihan terhadap orang lain ataupun haiwan lain apabila mereka dewasa kelak..



“adalah penting untuk kita menanam rasa tanggungjawab dan pemikiran yang 
tepat kepada kanak-kanak ketika mereka masih muda kerana pada usia ini 
mereka cenderung untuk bertanya kepada ibu bapa dan mahu memelihara haiwan 
peliharaan mereka sendiri.. inisiatif Jom Sayangi Haiwan Kita membantu memberi 
maklumat yang tepat tentang cara penjagaan kucing peliharaan.. 
memiliki haiwan peliharaan boleh menjadi sangat bermanfaat untuk kedua-dua ibu
bapa dan kanak-kanak apabila pemilik memahami tanggungjawab dan tahu 
bagaimana mahu menjaga haiwan peliharaan mereka dengan betul.. 
pemahaman yang disampaikan ketika masih muda ini akan kekal sehingga dewasa untuk memupuk tabiat yang baik apabila bercakap tentang pemilikan haiwan peliharaan..” 

ujar Ong Chiek Ming, Mars Petcare Country Director –
Malaysia, Singapura dan Filipina.


MARS INCORPORATED

merupakan sebuah perniagaan yang sudah menjangkau lebih daripada satu abad dan masih konsisten dalam penjualan pelbagai jenama seperti :

  • penjagaan haiwan peliharaan :
    • PEDIGREE®
    • ROYAL CANIN®
    • IAMS®
    • BANFIELD® 
    • CESAR®
  • coklat :
    • M&M’S®,
    • SNICKERS®
    • DOVE®
    • GALAXY®
    • MARS®
    • MILKY WAY®
    • TWIX® 
  • wrigley :
    • DOUBLEMINT®,
    • EXTRA®,
    • ORBIT® 
    • 5™
    • SKITTLES®
dan beberapa rangkaian makanan lain.. beribu pejabat di McLean, VA, Mars telah beroperasi diseluruh 78 buah negara dengan teguh berprinsip - KUALITI - KECEKAPAN - TANGGUNGJAWAB - PERMUAFAKATAN - KEBEBASAN dalam mewujudkan hubungan bersama pelbagai pihak berkepentingan bagi mencapai pertumbuhan yang positif..

guru-guru dan pelajar SK Seafield yang mengambil bahagian dalam kempen Jom Sayangi Haiwan Kita.. semua nampak happy jek !!
untuk maklumat lanjut tentang RPO di sekolah anjuran Mars Petcare, jom layari :

LAMAN SESAWANG : MARS PETCARE - COMMUNITY
FACEBOOK : MARS INCORPORATED
TWITTER : MARS GLOBAL
YOUTUBE : MARS GLOBAL

nampaknya, kakak kena pertimbangkan proposal dari #duanur untuk bela dua ekor kucing.. hahahaha~