25 March 2018

HABISKAN CUTI SEKOLAH DENGAN KIDZANIA GO ! DI QUILL CITY MALL, KUALA LUMPUR

adoi !! cuti sekolah kali ni memang anak-anak kakak tak duduk diam, ada jek aktiviti untuk dorang yang memang kakak dah tapis awal-awal.. hee~ mana yang BEST, dorang memang kena join dan kalau boleh hold, kita RSVP dulu la kan.. nampaknya dorang seronok habiskan masa kat Kidzania Go ! @ Quill City Mall..

kidzania_go

mana tak nya, dengan harga tiket pun berbaloi menggeletis la kakak nak bawak budak dua orang ni pergi main.. hee~ ye la.. belanja RM 38.00 dalam satu resit dah boleh redeem satu tiket.. kalau untuk dua orang, belanja la RM 76.00.. beli la pape pun tapi setiap RM 38.00 tu dalam satu resit.. tak payah nak keluarkan duit lagi..

tiket_kidzania_kuala_lumpur

memang serba tahu, semua aktiviti yang dikendalikan oleh team Kidzania mesti aktiviti yang membantu meningkatkan daya kreativiti dan berdikari anak-anak sebab tu juga la kakak tak lepaskan peluang keemasan untuk anak-anak merasai pengalaman meneroka Kidzania Go ! yang berskala kecil berbanding Kidzania Kuala Lumpur yang sedia ada..

fitness_fun_centre_kidzania_go

ada 8 ( lapan ) aktiviti yang disediakan dan anak-anak perlu melengkapkan kesemua aktiviti tersebut.. haa.. habis jugak la 2 ( dua ) jam dorang kat sana.. hee~ dapat la kakak duduk berehat sekejap sambil balas email dan menaip entri baharu..

nampak ?

dalam masa yang sama, aktiviti bermanfaat macam ni juga memberi peluang untuk kakak BEREHAT gais.. dorang main la, sambil kakak usha keselamatan dorang dapat la kakak buat pape aktiviti yang kakak nak.. kira cuti sekolah ni memang win-win situation la.. anak-anak happy dan ada aktiviti, kakak pun dapat rehat pada hari dorang cuti sekolah.. heaven kan ?

quill_city_mall_event
kat setiap platform aktiviti, anak-anak akan dibekalkan dengan passport.. ala.. untuk kenangan.. hee~
kidzania_go_quill_city_mall
haa.. nampak ? siap belajar main silap mata lagik..

8 ( lapan ) aktiviti yang dilakukan adalah :
  • Sharp Air Quality Control
  • Scott's Research Lab
  • Mc Donald's Fitness Centre
  • Magic Studio 
  • TV Studio
  • Volvo - Stop, look and wave
  • Court House
  • Recyling Centre

kidzania_kl_malaysia

dan disetiap lokasi aktiviti, anak-anak perlu mendapatkan cop pengesahan yang mereka telah lakukan aktiviti tersebut supaya mereka tak perlua main mainan yang sama berulang kali.. ye la.. anak-anak ni kalau dah syok main yang tu, yang tu saje la dia hadap.. hee~

kidzaniago

kalau minta pendapat kakak dengan aktiviti macam ni, memang rasa berbaloi sebab murah berbanding harga Kidzania Kuala Lumpur ( RM 89.00 ; kanak-kanak – walk in ) dan cuma ada 8 ( lapan ) aktiviti sahaja.. mana anak yang jenis cepat bosan dan rimas bersesak-sesak tu memang sesuai la.. tak pun boleh jadikan platform ni sebagai LATIHAN sebelum ke lokasi Kidzania yang sebenar.. kan ?

kidzania_kualalumpur
muka sorang tak sabar nak balik, sorang lagi tak puas main.. hahahaha~ adoi !! serba salah tau !!

dengan keluasan yang disediakan oleh pihak Quill City Mall memang selesa untuk anak-anak bergerak bebas.. ye la.. dah kalau ramai-ramai tu mana mau la nak diam kan, semua pun berpakat nak berlari la, melompat la apa segala..

walaupun cuti sekolah bulan Mac dah habis dan anak-anak perlu kembali ke sekolah, pengalaman semasa cuti tu yang penting dan bagaimana mereka manfaatkan waktu cuti dengan aktiviti yang bermanfaat bersama keluarga dan kawan-kawan..


memang kakak berharap sangat Quill City Mall buat aktiviti bermanafaat macam ni lagi untuk sesi cuti sekolah akan datang.. hee~


No comments:

Post a Comment