PART 2 : KELEBIHAN DAN KEBAIKAN PROTEIN

SHAKLEE ENERGIZING SOY PROTEIN

Adalah makanan utama dalam program Shaklee yang amat penting dalam diet seharian kita.. Ia merupakan minumana berkhasiat, sumber protein yang lengkap secara biologi dan bermutu PALING tinggi yang dihasilkan dari kacang soya.. Ia dapat memberi tenaga berpanjangan dan membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak..

ESP ni ade 14 gram protein soya semulajadi yang diproses dengan air ( bukan bahan kimia ) bagi mengekalkan sumber semulajadi isoflavones seperti genistein dan daidzein..

Yang penting, ia tidak mengandungi kolesterol dan laktosa TETAPI mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh bagi mengekalkan tisu-tisu sihat termasuk 9 asid amino yang penting yang tidak dapat dihasilkan dengan sendirinya oelh tubuh badan.. Ia juga mempunyai sumber-sumber kalsium dan zat besi yang SANGAT baik.. Yang paling penting ia tidak mempunyai perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet..

PROTEIN SOYA SHAKLEE IALAH NON-GMO SOY !!






Shaklee hanya menggunakan protein soya yang TIDAK DIUBAHSUAI genetiknya iaitu NON-GMO ( Non-Genetically Modified Organism ) dimana ia disahkan melalui Identity Preservation Program yang memastikan soya yang digunakan Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses..

RISIKO KEKURANGAN PROTEIN ( SECARA UMUM ) :

1. Anemia ( kurang darah atau kurang oksigen dalam darah )
2. Kidney disease ( penyakit buah pinggang )
3. Liver ( penyakit hati )
4. High Cholesterol ( kolesterol tinggi )
5. Low blood pressure ( tekanan darah rendah )
6. Low blood sugar ( kandungan gula darah rendah )
7. Nerve instability ( fungsi saraf tak stabil )
8. Peptic ulcer ( ulser perut + usus )
9. Poor wound healing ( luka lambat sembuh )
10. Poor blood circulation ( pengaliran darah yang tidak lancar )
11. Poor vision ( penglihatan kurang baik )
12. Irritability ( badan menggeletar )
13. Fatigue ( letih lesu )
14. Weakness ( lemah )
15. Water retention ( tinggi kandungan air dalam tisu badan )
16. Prolonged period of time mental retardation ( terancat akal )
17. Lack of resistance to infection ( ketahanan badan rendah terhadap jangkitan )

Amacam ? Syokkan ESP Shaklee ni.. Sape kata merbahaya ? Meh kakak azan kat telinga dia.. Hee~ Tapi kena beringat ya, dapatkan konsultansi dari SID yang bertauliah.. Jangan main hentam aje nanti kalau tak de hasil, kami SID-SID lain yang tak berdosa ni turut kena tempias.. Hee~




Pelajar dan pekerja atau individu dewasa

  • Sebagai energy booster ( kalau amalkan setiap pagi dan dijadikan sebagai sarapan akan terasa bertenaga dan tak lapar.. jadi.. BONUS besar untuk proses penurunan berat badan.. kan ? )


Lelaki

  • Melindungi dari punca-punca penyakit kronik..


Ibu mengandung

  • Untuk proses kehamilan yang sihat disamping menjadikan baby didalam kandungan baby yang matang ( hati yang memproses bilirubin yang mengakibatkan jaundice )..


Wanita

  • Muda remaja dah tentu.. Hee~ Protein sangat penting kepada mereka yang mementingkan kecantikan.. Dah kalau wanita, confirm la nak cantik.. Kan ? Yang mana ada bekas jerawat tu, amalkan ESP dan akan terlihat kesan dalam tempoh sebulan sebab ESP ni membantu menyingkirkan sel kulit mati.. 


LOVE ;




No comments:

Powered by Blogger.