PETUA HANCURKAN BIJI CILI KERING

by - September 20, 2015

Kepada mak mak yang rajin masak tapi selalu terbabas tak tau stok dalam simpanan elok lagi ke tak, tak pun tak simpan stok secara proper.. Meh !! Kakak share satu tips yang hagak masuk akal gak la.. Dah nak masuk 6 tahun kakak guna-pakai-dan-terbukti..

Selalu menghantui kaki sambal ; appendix..


Ramai kata berpunca dari biji ili yang tak hadam.. Hee~ Orang kata laa.. Jadik kakak buat eksperimen la sket.. Selama 6 tahun ni kakak buat eksperimen.. Gile tak gile.. Menjadi hape..

Cuma.. Tambahkan sesudu minyak masak sebelum blender cili kering tu.. Nah !! Siap !! Lagik best.. Cili kering kisar korang mampu bertahan selama 4 minggu.. Lebih dari 4 minggu confirm cili kering tu habis.. Hee~ Kalau tak korang yang malas masak.. Sebab tu tak habis..

Ini untuk kekdah blender jek tau.. Kalau korang menumbuk ke menggiling ke cili kering tu, jangan plak korang letak minyak masak.. Kang memercik kat muka, jangan salahkan kakak eh..



Try tau !!
Hee~

You May Also Like

0 comments