SUSU SOYA UNTUK IBU HAMIL

by - September 17, 2015


Ada mak buyung tak tengah baca ni ? Hee~ Tahniah !! Anda membuyung !! Yeay--
Orait.. Harini kakak nak meroyan pasal betapa BAHAYA nya susu soya untuk ibu hamil.. Pfffttt-- Like seriously ? Hah ? Gile ah kakak lepas ni tak dapat nak jual ESP lagik.. Sape tak seramkan ? Hahaha~ Sorry.. Susu soya memang sangat BAHAYA untuk ibu hamil.. Tu jek kakak nak bagi tau dan tekankan.. Mati la kakak lepas ni kena kejar dengan SID yang lain.. Hee~

Selalu kita dengar cakap cakap orang, "time pregnant la nak makan sepuas puasnya sebab makan berdua / bertiga / berempat kot.. kalau tak makan nanti lapar la.. nanti baby kecik, tak besar.." <-- cakap cakap itu salah / silap sama sekali..



Kalau nak kata soya tu bahaya ( ini betul betul bahaya tau.. Hee~ ) cuba korang tengok anak-anak yang minum susu formula ada yang allergic dengan susu lembu.. Kan ? Ramai kot-- Salah sorangnya #CEOaiman kakak.. Huu~ Walaupun susu soya ni mahal sket la kan tapi korang ade nampak ke perasan ke kesan phytoestrogen kat badan dorang ? 

Bila kakak bercakap pasal soya ni dapat bagi 1001 kelebihan dan memelihara kesihatan, CONFIRM ada yang bercakap cakap ( banyak nau dengar cakap orang kan.. Hee~ ) "eh !! soya ni bukan makanan sunnah dah tu soya ni punca utama kanser.."

Nah !! Kalau camtu ko simpan jek la lelemak kat perut ko tu sebab dari perut la datangnya macam macam penyakit.. Hee~

APA PLAK BAHAYA SOYA ESP NI UNTUK IBU HAMIL ?
Sebab apa yang penting adalah gizi seimbang untuk menampung keperluan makanan berkhasiat ibu hamil.. Soya nih tergolong dalam makanan / minuman BAHAYA untuk ibu hamil sebab :


  • tidak mengandungi laktosa - kalau anda ibu hamil yang lactose intolerance, susu soya adalah penyelesaian..



  • mengandungi isoflavon - khasiat fitoestrogen berfungs membantu menurunkan kadar kolesterol juga membantu mengurangkan risiko terkena kanser lagi-lagi kanser payudara.. Nah !!



  • sumber kalsium - ibu hamil memerlukan kalsium tambahan dan ianya terdapat dalam soya !!



  • cantikkan kulit - protein bagus untuk membentuk sel kulit baru sebab tu la protein dapat membantu menghilangkan strecth mark..



  • asli - tanpa bahan pengawet dan perasa tiruan..



  • Energizing Soy Protein ini membekalkan 14 gram non-GMO Protein Soya berkualiti tinggi yang mengandungi semua Asid Amino Perlu termasuk 9 Asid Amino Perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia..



  • Energizing Soy Protein membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam selepas diminum kerana iamengandungi 5 jenis Vitamin B yang diperlukan tubuh, serta kalsium separuh daripada jumlah keperluan seharian..



  • Energizing Soy Protein ini dihasilkan dibawah kawalan IPP ( Identity Preservation Program ) bermakna penghasilan kacang soya ini dipantau ketat pada setiap peringkat dari penanaman sehinggalah sampai kepada pengguna..



  • Diproses dengan air ( bukan dengan bahan kimia ) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones..



  • Dijamin Halal + tanpa laktosa + tanpa kolesterol + bebas kafein..



  • Membantu pertumbuhan plasenta, uterus, penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu yang bertambah..



  • Memberi tenaga berpanjangan kepada si ibu..



  • Memastikan kesihatan ibu di tahap optimum..



  • Membantu perkembangan fetus..



  • Membantu mengatasi masalah loya atau angin kerana dapat memberi rasa kenyang lebih lama..



  • Membantu menjadikan kulit bayi yang bakal dilahirkan halus, cantik dan kurang sensitif..


Dah !! Puas hati tak ? Hee~ Nanti kita bincang kan pasal "CONSUME ESP UNTUK MENGELAKKAN ANAK KENA JAUNDIS.."



LOVE ;

You May Also Like

0 comments