BAHAYA JEMUR BAJU DALAM RUMAH

November 06, 2015

hah ? bahaya gak ke ? dah tu weekdays sibuk keje kot, weeknd la sempat nak membasuh baju.. dah tu sekarang ni musim hujan kan.. nak tak nak memang kena jemur kat dalam rumah ni.. tapi korang tau tak jemur pakaian kat dalam rumah boleh mengganggu kesihatan ?


aduh !! pun boleh merbahayakan kesihatan ke ? ke ? hee~ jom kita baca kat bawah ni.. kenapa kakak kata boleh menggangu kesihatan..




1 : KANSER

  • haa.. suka guna pelembut kain kan ? wangi gitteww-- tapi korang tau tak pelembut kain kat pasaran tu ade acetaldehydes yang menjadi punca sakit kanser.. dah kalau jemur dlaam rumah, hidung ni terbau jek kan wangi pelembut tu.. haa.. bahaya tu !!
2 : ALERGI
  • udara yang terperangkap dalam rumah boleh menjadi bakteria.. haa.. korang mesti tak tau kan ? kalau ada yang bermasalah dengan kulit, TOLONG elakkan jemur pakaian dalam rumah.. sebab ni la salah satu faktor utama korang kena alergik dan gangguan masalah pernafasan..
3 : BERACUN
  • korang pernah tak basuh kain baju lepas tu lupa nak jemur ? lepas tu kain baju dah berbau busuk wlaalupun korang rendam dengan sekilo sabun dan pewangi.. hee~ ye.. itu RACUN.. udara yang korang sedut tu tu sedikit sebanyak akan bagi kesan buruk kat kesihatan.. hati hati ya..
4 : ASTHMA / ASMA
  • pengeringan pakaian di dalam ruangan tertutup akan meningkatkan kelembaban ruangan dan menyebabkan kenaikan debu.. nah !! punca asthma / asma.. 
5 : LEMAHKAN SISTEM KETAHANAN TUBUH
  • haa.. lagi satu.. jangan pelik kalau kejap kejap selesema, batuk dan demam.. bakteria sedang merebak kat dalam rumah.. hati hati mana yang ada anak kecik..
jalan penyelesaian cuma satu, sediakan tempat khas untuk menjemur pakaian yang bukan di kawasan tertutup.. haa.. bakteria memang suka membiak kat tempat lembab.. kena tau tu ya.. tapi kalau betul betul tak de ruang untuk menjemur, cucian kering sangat selamat.. cuma tiada penjimatan laa.. hee~ keputusan kat tangan korang la cemana gaya sekali pun.. 


NAK CARA YANG LEBIH JIMAT DAN SELAMAT ? 



hee~ korang mesti da tau trick kakak kan ? nah !! kakak belanja sekeping gambar.. korang tenung dalam dalam..



RUMUSAN SEMULAJADI
BEBAS BAHAN KIMIA
BEBAS FOSFAT, NITRAT, BORAT
BEBAS KLORIN
PH SEIMBANG
HIPOALEGENIK
FORMULA ULTRA PEKAT
TAHAN LAMA
MESRA ALAM

PENJIMATAN BERGANDA !!


You Might Also Like

0 comments

RAKAN BLOGGER !!

G+ FOLLOWERS