KHASIAT BUAH OREN

November 05, 2015

kalau sebut jek buah oren, mesti ramai dok terbayangkan vitamin C kan ? tapi ape plak khasiat vitamin C untuk tubuh badan kita ? hee~ kan bulan ni promo SR VITA-V PLUS tu.. syok ah kita bikin artikel sikit sebanyak pasal vitamin C nih.. kan ? jom baca ape bestnya buah oren yang sinonim dengan vitamin C tu..


tak de sape dapat nafikan khasiat buah oren yang rasanya masam dan mempunyai banyak khasiat dan kebaikan.. kalau kita semak balik keluarga buah oren yang lebih dikenali sebagai SITRUS, ada banyak jenis 'adik-beradik' buah oren ni antaranya lemon, limau nipis, limau bali, limau kasturi, limau purut dan limau mendarin.. nah !! segala yang berkaitan dengan LIMAU adalah keluarga buah oren yang mengandungi khasiat yang sama..

minat makan segar atau lepas di-transform kan ? hee~ dah tentu lah makan segarkan.. tapi zaman sekarang ni dah makin maju, macam-macam nak digayakan.. ada tu diperah untuk dijadikan jus, bahan dalam masakan dan ada plak tu diparut untuk dijadikan perisa kek, kuih muih atau sebagai bahan perapan..


dan apa gaya dan cara sekali pun, vitamin C yang kita amalkan hari-hari secara semulajadi tu sangat baik untuk kulit.. hee~ part kecantikan tu paling syok nak tau kan ? kalau nak tau kehebatan buah-buahan yang memberi sumber vitamin C ni, korang hiris nipis dan tepek kat muka.. biarkan kering jap.. pergh !! jangan nanges bila tengok hasil dia.. syok woo--

KORANG TAU TAK ?

vitamin C membantu membentuk kolagen yang baik untuk pembentukan ligamen, tendon, kuli, pembuluh darah dan tulang.. dan paling best.. vitamin C membantu proses penyembuhan luka dengan cepat.. pfffttt-- hebat kan kejadian Dia.. 

KELEBIHAN LAIN ?
  • baik untuk kesihatan jantung
  • penglihatan serta mengurangkan risiko penyakit kanser
  • Ia juga memiliki kelebihan sebagai antioksidan
  • membantu mengawal tekanan darah
  • mengurangkan risiko penyakit strok di kalangan wanita serta
  • membantu perkembangan otak janin
oren mengandungi karbohidrat dalam bentuk fruktosa, glukosa dan sukrosa dan serat dalam karbohidrat melambatkan proses pengosongan perut, pencernaan dan penyerapan khasiat makanan.. TAPI !! jangan terlebih makan sebab kandungan asid yang tinggi mampu menghakis permukaan luar gigi dan menjadikan gigi sensitif atau mudah ngilu..

nah !! bestkan vitamin C ni.. hee~ kalau nak makan oren setiap hari, kakak berani jamin tak de sape mampu konsisten.. dah tu ? tak de la manfaat vitamin C kat dalam badan pada hari yang tak makan buah sitrus tu.. ye dak ? sebab tu kakak nak offer promosi bulan ni.. hee~
BELI 6 FREE 1
BELI 2 DENGAN DISKAUN 5 %

nak beli sebotol pun boleh.. hee~ harga ? pasti lebih jimat untuk pelanggan setia kakak !!




LOVE ;

You Might Also Like

0 comments

RAKAN BLOGGER !!

G+ FOLLOWERS