TANDA KETARA BADAN MEMPUNYAI PARASIT

ni nak dekat tarikh detoks ni, kakak pun ikut meroyan sama la ni nak detoks bukan ape sebab rasa seronok detoks parasit ni, kasik clear semua saluran usus dalam perut kita disamping tu dapat control dari pengambilan makanan yang tak perlu.. hee~ konsep dia sama jek macam puasa.. kalau puasa boleh dari subuh sampai ke Maghrib, kenapa detoks tak bleh plak kan ? mind setting.. mind setting..

bahasa mudah dalam proses detoks ni adalah KECACINGAN dan masalah kecacingan ni tak boleh didiagnos sebab tu ramai yang tak sedar kadang-kadang maslaah kesihatan ni timbul dan berpunca dari parasit yang dok bertapa kat dalam badan.. hee~ bayangkan pun kakak da geli geleman..


disebabkan proses #detoxdenganatie nak dekat dah, suka kakak nak share sket pasal detoks parasit ni.. parasit ni datang dalam pelbagai bentuk dan saiz dan slaah satu parasit yang biasa menjangkiti manusia adalah Blastocystis Hominis.. nama dia pun grand gitu dengan kerjanya menyebabkan kekejangan perut, kembung dan gatal-gatal kat bahagian dubur..

korang ingat tak bila kali terakhir korang makan ubat cacing ? hee~

kita borak pasal parasit plak eh.. parasit yang umumnya dikelaskan kepada beberapa kumpulan besar seperti :


  • protozoa : amoeba ; flagelat ; siliat ; cocidia, microsporidia yang semua parasit usus ; sporazoa dan yang lain-lain yang menyerang tisu darah, sel-sel dan kawasan badan yang lain
  • nematod : cacing gelang
  • cestodes : cacing pita
  • tramatodes : cacing pipih
  • artropod : semua jenis serangga seperti kalajengking, kutu, cacing lidah
kekuatan sistem imun badan kita boleh menentukan samada badan kita sedang menjadi tempat pembiakan parasit ataupun tidak..

sebab apa ?

apabila sistem imun menjadi lemah dan keradangan seluruh badan akan mula merebak dan hal ini berlaku di usus yang mempunyai saluran komunikasi terus ke otak melalui saraf vagus..

haa.. bukan sekarang jek ramai yang sarankan jaga pemakanan, tapi dari zaman Rasulullah SAW dulu lagi dah berpesan-pesan..

“perut manusia itu tempat segala penyakit, manakala pencegahan itu pokok dari segala pengubatan..” 
- Riwayat ad-Dailami)



hee~ kakak bukak slot DETOX PARASIT pada 23hb dan kalau ade sesape nak join, boleh whatsapp kakak kat nombor bawah ni ye.. slot ni kakak bukak untuk 10 orang jek.. nak fokus dalam group yang kecik.. kalau ramai-ramai nanti kakak takut tak terlayan..


LOVE ;

No comments:

Powered by Blogger.