10 BAHAN KAT DAPUR YANG BANTU KORANG KURUS

May 12, 2016

haa.. tau tak bahan kat dapur korang tu boleh bantu korang cepat kurus jugak.. tak tau ? tak pe.. tak pe.. kakak kasik tau sekarang ye.. hee~ * kalau korang tak percaya pun, percaya jek.. buat buat kering hati gitu.. * kalau macam kat dapur korang memang tak pernah ade bahan tu, beli la.. sebab kakak rasa seme bahan yang kakak nak senaraikan kat bawah ni seme mampu milik.. haa..


CUKA EPAL

cuka epal mengandungi asid organik dan enzim yang meningkatkan kadar metabolisme untuk proses pembakaran lemak..


KOBIS


kobis membekalkan sumber vitamin C, A, B1, B2 dan B6, kalium dan mangan yang membantu untuk menurunkan berat badan..


JUS LOBAK MERAH



mempunyai sejumlah besar vitamin B yang membantu memecahkan glukosa dan lemak.. nih kalau minum hari hari ni bukan jek boleh selim melim ni, siap kasik mana mata yang rabun tu cerah sentiasa.. hee~ try jek la.. mana tau kan.. kan..


TIMUN





timun memberi kesan yang menenangkan dan penyejukan pada badan kerana ia dipenuhi dengan kandungan air supaya ia dapat mengurangkan lemak dlaam badan.. tak percaya ? jadikan timun sebagai snek korang.. ala.. gantikan jajan yang manis masam masin tu.. 


TELUR





haa.. ni ramai yang suka ni kan.. kan ? hee~ sebab dia ni ade kandungan bahan yang membantu mengurangkan kalori yang diambil semsa makan.. amalkan tau.. 


HALIA


halia adalah termogenik yang membantu meningkatkan suhu badan untuk membakar lemak.. sebab tu ade pakar pemakanan menyarankan kita minum air pati halia.. katanya buang angin tapi ade plak terselit kelebihan lain.. kan ? 


TEH HIJAU





teh hijau mengandungi catechin lemak iaitu agent yang membantu melawan metabolisme dan antioksidan semulajadi yang dipanggil polifenol yang membantu mengurangkan selera makan.. hee~ dah kalau dapat control slera makan, tak ke badan yang gebu jadik selim.. kan ? kan ?


MADU




madu mengandunig hampir ke semua zat dan vitamin yang penting untuk melonggar dan menghuraikan lemak dlaam badan.. oh !! kolesterol pun takut ngan dia ni tau.. haa.. sebab tu gantikan madu asli dengan gula pasir kat rumah korang tu..


MINYAK ZAITUN



minyak zaitun kaya dengan asid lemak monotidatepu yang mengurangkan kolesterol tidak baik ( LDL ) disamping tu korang dapat la inch loss.. 


BERAS PERANG



beras perang mengandungi sumber magnesium, fosforus, thiamin, vitamin B6 dan zat besi yang dapatm mebantu korang turunkan berat badan.. gantikan beras putih korang dengan beras perang ni sebab ianya tak de kanji..

okay kot kan klaau guna bahan yang sedia ada kat rumah untuk bergiat aktif jadik kurus.. hee~ lagi lagi musm nak raya nih.. memang ngam la kalau korang nak setup balik kasik allignment badan tu biau lawan Che Ta.. kalau Che Ta tu dah 4 series kebabom cam gitu, takkan kita nak tengok jek kan.. haa.. tercabar tak ? hahahah~

BOLEH SINGGAH SINI JUGAK UNTUK INFO KURUS


hah.. klaau korang nak kurus tu.. bertindak la cepat.. cepat.. 



You Might Also Like

2 comments

  1. Kadang kita tak tahu rahsia khasiat tersembunyi bahan2 semlajadi ni kan? Nice info.
    Singgah di sini. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hee~ tu la.. kena rajin sikit la try and error..

      Delete

RAKAN BLOGGER !!

G+ FOLLOWERS