AVILLION LEGACY MELAKA ; TARIKAN SENIBINA KOLONIAL PADA ZAMAN MILENIAL

YEAY !! Finally, wishlist untuk tahun 2019 tertunai lagi. Hee~ Memang teringin sangat nak menginap barang semalam dua kat Avillion Legacy Melaka ni. Al maklum lah, zaman belajar dulu mampu tengok je dari luar.

Hotel murah Melaka 2019

Kalau korang menggunakan Jalan Hang Tuah sebagai penghubung perjalanan, mesti korang perasan ada bangunan klasik kat belah kanan. Mesti terpegun dan menarik perhatian sebab ciri-ciri bangunan hotel ni memang tak sama dengan reka luaran hotel-hotel yang ada kat Melaka – kebanyakan hotel kat Melaka dah mula menerapkan ciri-ciri moden seiring dengan perubahan zaman. Kalau ada pun bukan bertaraf 4 bintang macam Avillion Legacy Melaka ni.




AVILLION LEGACY MELAKA


Menampilkan sentuhan senibina zaman kolonial yang mengadunkan pengaruh dari Portugis, Belanda dan Inggeris membuatkan hotel yang mempunyai 228 bilik ini unik dengan gaya penginapan klasik kontemporari mencetuskan mood yang berbeza.

Pakej Perkahwinan Murah Melaka 2019

Ah ! Tak payah nak cakap banyak lah pasal keterujaan korang tu, sebab kakak sendiri dah rasa sebaik sahaja menjejakkan kaki untuk check in bilik. Nah !! Satu permandangan yang kakak rasa terbaik yang ada kat hotel ni. Dome besar berwarna-warni menjadi pengalas bumbung dengan sentuhan ukiran klasik. Cantik gile !!

Tapi kakak tau itu baru sikit. Hahahaha~ Mempersembahkan bilik kamiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. Besar - cantik - bersih dan yang penting ada dua tv.

Hotel murah Melaka 2019
Kengkonon ruang tamu lah ni. Hee~ Tapi puas hati sebab besar gile !!
Disebabkan kami hanya berempat, kakak tak de lah nak amik katil banyak-banyak sebab kakak tau katil king dorang pun dah cukup besar dan selesa. Kata family time kan, sesekali berhimpit apa salahnya – seronok ape.

Cheap hotel in Malacca

Hotel murah melaka 2019

Bilik air memang takde diskaun besarnye. Hahahaha~ Memang best lepak sambil menikmati pemandangan bandar Melaka dari tingkat 11. Phewww-- Tak mandi kat swimming pool pun tak pe, sini pun dah habis puas hati ha.

Hotel di Jalan Hang Tuah Melaka

Buffet Ramadhan di Avillion Legacy Melaka

Hotel di Melaka

Lengkap kan ? Ada ironboard, ada iron, ada pengering rambut - dah tak payah kejap-kejap nak call room service mintak itu mintak ini.

Hotel yang dekat dengan Jonker Street
Ini kalau tak de, kakak pun serabut kepala. Hee~
 Kalau korang tengok sendiri gambar yang kakak share ni, nampak dah jenis perabot dorang jenis klasik dan elegan sekaligus membentuk bilik yang eksklusif. Haish-- Ada yang kata kakak lambung pihak Avillion Group sebab tu adanya entri ni. Hahahaha~ Jahat korang kan ?

Jujurnya ini adalah pengalaman kakak dan keluarga menginap 2 hari 1 malam di Avillion Legacy Melaka dan semuanya smooth dari awal sehingga kami check out. Mungkin rezeki kakak lebih sikit kot.


COFFEE HOUSE, AVILLION LEGACY MELAKA


Memang tak sah lah kalau dah singgah di Melaka tapi tak rasa pelbagai makanan Peranakan. Peh ! Satu kerugian rasanya. 

Budget hotel near Melaka Raya

Di coffee house Avillion Legacy Melaka menjanjikan setiap hidangan akan berakhir dengan senyuman mana tidaknya bila hidangan panas-panas dengan kepelbagaian menu sudah tentu menarik perhatian pengunjung. Tidak melepaskan peluang, kakak turut serta sekadar membasahkan tekak mencuba pelbagai hidangan yang terhidang disediakan oleh chef berpengalaman – sudah pastinya.

Wedding Package Melaka
Buffet Ramadhan murah Melaka 2019
Dia memang takkan lepaskan peluang ! Asal manis, dia okay. Hee~


KEMUDAHAN LAIN


Kalau nak diikutkan memang tak terkejar nak memenuhi hasrat hati meneroka keseluruhan hotel gah yang terletak di susur Jalan Hang Tuah ni, tapi sempatlah kakak bersembang dengan pekerja yang sentiasa bermanis muka dan bicara. 

hotel mewah 4 bintang melaka



”Hujung minggu memang macam ni lah puan, ada yang datang dengan keluarga,
ada yang datang dengan kawan-kawan. Kalau ikut apa yang pihak hotel tawarkan,
memang berbaloi sebab kami ada semuanya dan lokasi kami pun mudah akses antara
jalan-jalan utama di Melaka..”




Melaka High Tea 2019

Ha ? Apa lagi yang ada ? Hee~ Hampir lengkap sebab Avillion Legacy Melaka ada swimming pool, kafe, gym, bilik seminar, ballroom untuk pelbagai majlis, parking berbumbung, penyambut tetamu 24 / 7 dan juga perkhidmatan dry-cleaning – macam duduk kat rumah, semua ada.

Ada rezeki lagi, sudah pastinya kakak dan keluarga akan ulang inap di Avillion Legacy Melaka yang menjanjikan penginapan lebih selesa seperti di rumah sendiri. Nah !! Kalau korang pun mencari penginapan dan selera korang sama macam kakak, mungkin Avillion Legacy Melaka boleh menyelesaikan masalah.

INSTAGRAM : http://www.instagram.com/AvillionHotelGroup


LOVE ;
ATIE ADNAN

4 comments:

  1. wah syok bilik die...pernah stay sini tp tkde la beso camni..ni bilik jenis apa ye

    ReplyDelete
  2. wow... seronok dpt cuti dgn keluarga..akak nak ikutttt

    ReplyDelete
  3. Mengikut pengalaman LZ, menginap di Avillion memang tak menghampakan..
    Tengok review Atie memang nampak best dan selesa.. Makanan pun pasti tak menghampakan... In shaa Allah, LZ akan menyusul ke sini suatu hari nanti..

    ReplyDelete
  4. Fuhhh lawa hotelnya, best tu kalau bawak anak anak holiday kat situ

    ReplyDelete

Powered by Blogger.