FARHAT LABORATOIRES MEMBANTU RAWAT MASALAH KULIT ORANG ASIA

Sudah lebih sepuluh tahun bertapak dalam industri kecantikan, Farhat Laboratoires sangat komited dalam penghasilan produk penjagaan kulit wajah yang berkualiti untuk mengatasi masalah kulit dan memberi kesan penyembuhan yang positif. Nah !!

Hukum Halal Dan Haram PRP ( Vampire Treatment )
Memiliki penampilan yang menarik dengan kulit yang cantik sudah tentunya menjadi idaman setiap individu tak kiralah lelaki atau perempuan namun setiap dari kita terdedah dengan pelbagai trick promosi produk-produk kecantikan yang belum tentu sesuai dengan kulit kita. Em—Bunyi macam menakutkan tapi itu adalah realiti pasaran yang memang tak boleh dinafikan.


KESILAPAN MEMILIH PRODUK KECANTIKAN


Lambakan produk kecantikan dengan testimoni-testimoni pengguna menjadi sandaran kepada pengguna untuk membeli lalu mencuba produk tersebut apatah lagi sekiranya jenama itu menggunakan artis yang mempunyai pengaruh sebagai duta. Kan ? Dengan iklan selang beberapa minit sudah tentunya menlekat terus di kepala. Ya !! Itu adalah teknik marketing bagi menarik pelanggan.

Namun, masih ramai yang tidak peka dengan ramuan yang terkandung dalam produk tersebut samada mempunyai ramuan terlarang atau mampu memberi kemudaratan kepada kulit tak kiralah untuk jangka masa pendek ataupun panjang. Kebanyakan pengguna sentiasa teruja mahukan kesan yang diinginkan dalam tempoh yang singkat dan itu yang menyebabkan mereka mudah terpengaruh dengan iklan-iklan yang tidak berasas tanpa menyelidik kandungan produk.

Tanpa rasa bertanggungjawab, kebanyakan pengeluar produk kecantikan dan kosmetik menggunakan pelbagai jenis logam berat seperti merkuri, plumbum, hidrokuinon, tretinoin, paraben, antibiotik dan juga kortikosteroid untuk mengaut keuntungan dan juga ‘menunaikan’ impian pengguna.

Farhat Skincare

Menyedari kepentingan penjagaan kulit yang baik, Farhat Laboratories memperkenalkan beberapa produk iaitu :

  • Soothing Mist

“Farhat Soothing Mist diformulasikan istimewa daripada sumber alam dengan ekstrak bunga-bungaan dan daun menjadi ramuan utama dalam meminimumkan stress pada kulit wajah. Tidak mengandungi bahan kimia yang merbahaya dan bahan terlarang, produk terbaharu ini membantu mengatasi masalah kulit pengguna secara semula jadi..” - Dr. Farhat Ayaz

  • Blossom Beauty Soap
  • My Secret Weapon
  • Sleeping Mask
  • Recovery Serum

Selain menyediakan pelbagai jenis rawatan untuk memperbaiki masalah kulit seperti anti-aging, acne dan scar treatment, hair removal, filler face and lips, hair profiling dan banyak lagi.

Farhat Laboratoires Merawat Masalah Kulit Orang Asia

Telah lebih 15 tahun berpengalaman dalam bidang penjagaan kesihatan kulit, kesemua produk keluaran Farhat Laboratories telah mendapat pengiktirafan dari Kementerian Kesihatan Malaysia ( KKM ) yang boleh digunakan bagi tujuan merawat masalah kulit tanpa ragu-ragu.

Mengadun sempurna sumber alami seperti daun which hazel, mawar damsyik, bunga chamomile dan juga aloe vera membuatkan setiap perincian produk lebih sempurna. :

  • Daun Hamamelis Virginia ( daun Whitch Hazel ) membantu mengurangkan keradangan yang membantu mengurangkan punca penyebab keradangan sekaligus memberi kesan yang lembut pada kulit.
  • Bunga Mawar Damsyik ( Rosa Damascena ) dan bunga chamomile ( Chamomilla Recutita ) mempunyai ciri-ciri farmakologikal termasuk bersifat antibakteria, antitusif dan berkesan membantu mengurangkan keradangan kulit. Memberi perlindungan antioksida yang mampu menenangkan dan memberi kelembapan pada kulit.
  • Daun Aloe Vera ( Aloe Barbadenesis ) yang bersifat memulih dan antikeradangan yang membantu mengurangkan kerengsaan kulit disamping merangsang pembentukan sel-sel baharu dan meminimumkan kesan parut dengan pantas.
  • Herba Centella Asiatica yang mengandungi asid amino dan juga mengandungi sebatian aktif termasuk madecassoside yang memberi kelembapan sekaligus menenangkan kulit bermasalah. Ia juga mengurangkan kesan kerosakan kulit akibat sinaran cahaya matahari serta meningkatkan keupayaan perlindungan klulit.
Farhat Laboratoires Merawat Masalah Kulit Orang Asia

Tak tahu apa masalah kulit sehingga menjejaskan penampilan ? 
 
Jangan risau, di Farhat Laboratoires korang boleh tanya semuanya termasuklah soalan-soalan berkaitan kesihatan wanita. Ye lah. Kadang-kadang pergi klinik, doktor yang bertugas adalah doktor lelaki – segan plak nak tanya. Kan ? Hee~ In shaa Allah, segala persoalan akan dijawab dengan baik oleh barisan tenaga bertauliah yang diketuai oleh Dr. Farhat Ayaz sendiri.

Blossom Soap Farhat

Mungkin link kat bawah ni boleh membantu korang !!


EMAIL : farhatlaboratoires@gmail.com


Jangan sampai masalah kulit dah teruk baru nak cari jalan penyelesaian. Hee~ Masa tu nanti mungkin susah sikit nak rawat dan kos rawatan mungkin lebih mahal. Seeloknya jaga kesihatan kulit sebelum masalah menjadi semakin teruk.


LOVE ;
ATIE ADNAN

13 comments:

  1. hehe. Betul itu. Kerana bahan2 di produk kecantikan di luar sana. Banyakkan guna bahan tidak baik atau racun. Dan tiada kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia. Masyarakat kena celik ilmu. hehe

    ReplyDelete
  2. wah produk ni sudah lama ada rupanya, baru tahu tentang produk ni. & Kandungan semulajadinya memang pilihan terbaik.

    ReplyDelete
  3. Bagusnya diaorang keluarkan produk dieorang sendiri. Dah lama rupanya dieorang beroperasi. Ni first time saya dengar

    ReplyDelete
  4. Orang perempuan suka lah kalau ada pusat rawatan kecantikan dan produk macam ni hehehe tempat terapi paling bagus untuk orang perempuan kita orang laki teman je lah hehehehe ....

    ReplyDelete
  5. wow. macam best la tempat ni.cantik juga. memang masalah kulut susah diubati, kena rawat cepat

    ReplyDelete
  6. bgus sekali sekala pergi jumpa pakar tanya pasal kulit muka kita ni..lepas tu barula kita tau apa masalahnya kan..dapatla produk yang bagus mcm ni

    ReplyDelete
  7. Menarik! Nak lagi adanya pengiktirafan dari Kementerian Kesihatan Malaysia ( KKM ) lagi buat kita yakin nak cuba! Mask tu cam panggil panggil jerrr

    ReplyDelete
  8. awa suka kalau pergi di sambut dengan doktor pempuan mcm ni... takde la kekok sangat nk tanya itu nk tanya inii.. paling penting produk yang di guna tu... bagus bila ada produk sumber alami tanpa bahan yang pelik2 ni.. rasa lebih yakin nak guna

    ReplyDelete
  9. Yang penting pada Rawlins adalah ianya selamat, halal dan mudah untuk digunakan. Tu sebab Rawlins takut nak pakai produk sebarangan - lagi-lagi sebab Rawlins nie mempunyai kulit bermasalah.

    ReplyDelete
  10. Menariknya semua produk farhat ni wak. Terasa nak cuba pula bila baca perkongsian wak. Nanti habis skin care yang ni boleh try pula yang ni

    ReplyDelete
  11. Semoga berjaya produk Farhat, produk buatan Malaysia. Boleh dapat kelulusan KKM tu, maksudnya produknya selamat digunakan.

    ReplyDelete
  12. Hello kak Atieee. Boleh tak kita share bersama Sleeping Masque tuuu? Geram lah tengok packaging dia lawa sangat hahah. Berapa harga tu kak Atie? Mesti ratus-ratus kan.

    ReplyDelete
  13. sukasesuatu produk yang menggunakan sumber dari bahan yang alami macam ni.. baru rasa selamat nak guna kat kulit kan.. skincare ni tentu sesuai sangat dengan kulit TB yang sensitif ni

    ReplyDelete

Powered by Blogger.