AKU JUGA PENULIS YANG ADA HATI

pertama tama.. kakak nak ucapkan jutaan terima kasih sebab masih ada yang sudi untuk singgah dan mmebaca setiap repekan kakak kat blog nih.. hee~ nak kenal kakak dengan lebih rapat ? cececece-- bajet retis sungguh nih..

nama penuh kakak, Siti Rabiah binti Adnan dan memang anak jati Selangor.. dok pusing pusing tang tu jugak, sekarang menetap di Bukit Jalil, Kuala Lumpur.. kakak membesar dikelilingi dengan adik beradik lelaki, kakak anak keempat dari 7 adik beradik.. atas 3 abang, bawah 2 adik lelaki dan seorang adik perempuan.. hee~ dah tau kan ke-sempoi-an kakak tu datang dari mana.. ye.. bijak.. dari pergaulan sehari hari dengan adik beradik..

kakak dah berkahwin dan mempunyai sepasang cahaya mata.. yan sulung bernama Muhammad Nur Aiman dan yang kedua bernama Siti Nur Aina.. ye.. masing masing guna nama gelaran #CEOaiman dan #CEOaina kalau kat instagram dan facebook kakak.. kengkonon nanti nak search memori dorang senang dah.. konon jek a--


kakak mula berblog atas dasar minat bercerita.. hahaha~ kengkadang kita cerita kat orang, orang tanak dengar kan.. kita pon kepala advance.. haa.. hamik.. kasik blog kan seme ape yang kita nak cerita.. hee~ dulu la.. awal awal dulu.. kakak mula dapat STEP berblog, tiga tahun lepas sejak serius dengan Shaklee.. lebih mudah jadikan blog sebagai medium sebaran maklumat, kebaikan produk dan pelbagai lagi info kesihatan..

ye.. kakak sangat obses dengan Shaklee dan menjadikan lapangan bisnes Shaklee sebagai sumber pendapatan ( untuk beli lipstick, wet tissue, compact powder bla bla bla bla bla ) lebih kepada kepentingan diri sendiri dan hawa nafsu.. hahaha~ dapat la menabung sikit sikit kan dari dok melangut scroll Fb tapi tak buat pape.. haa.. ade gak keje yang mendatangkan duit.. sekarang nih dah berjinak jinak dengan service review + advertorial produk / perkhidmatan dan seangkatan dengan nya..

hahaha~ melalut jauh dah ni.. kita pusing sikit..

kenapa Shaklee ?
tu.. nampak malaikat jiwa dua orang yang kecik cinonet tu ? haa.. sebab dorang la kakak terus dan cintakan Shaklee ( selongkar la entri lama lama pasal dua makhluk istimewa tu )

dan masih kekal ke hari ini untuk merepek sebab ada kalian yang sudi menjadi viewer singgah lalu lalang kat blog nih.. hee~ kakak anggap korang baca jek la ye.. 

terima kasih juta juta juta kat korang..
kalau korang tak lalu lalang, sape lah kakak..
dimanakah lagi tempat untuk kakak luahkan repekan yang berbuku dihati..

hahahaha~

dah baca tu tingal tingalkan la komen !!!!!!!
tang nih memang kakak marah a--

love ;




7 comments:

  1. Datang sini blas kunjungan... siap follow dan isi tabung ayam sekali.. salam kenal

    ReplyDelete
  2. phewittt nak kenal boleh?

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum wrth.

    Kepada,
    Tuan/Puan

    PERMOHONAN BANTUAN ZAKAT/SUMBANGAN DERMA UNTUK PEMBIAYAAN PENGAJIAN SYARIAH DI MEDAN INDONESIA.

    Dengan segala hormatnya, saya merujuk perkara diatas

    2.​Suka cita dimaklumkan bahawa saya, muhammad ahlam firdaus bin abdullah chek(No. K/P:920115065237) adalah Mahasiswa Tahun akhir p, Universitas Islam Negeri Sumatera Utara, Medan
    dalam bidang Syariah

    3.​Saya telah pun menduduki 13 semester di Universitas Islam Negeri Sumatera Utara, namun saya harus akur dengan masalah kesempitan wang untuk meneruskan pengajian disini.Untuk makluman pihak tuan/puan, nilai matawang Indonesia tinggi melebihi matawang Malaysia jatuh 100.000 Rupiah bersamaan 30.00 Ringgit Malaysia dan semua kos pengajian dan perbelanjaan selama 5 tahun di sini (dianggarkan sebanyak lebih kurang rm3000) adalah dibawah tanggungan sendiri. Saya terpaksa membahagikan masa belajar dengan bekerja sambilan sebagai pemandu pelancong di Medan ini untuk menampung kos sara hidup disini disamping mengurangkan beban ibu yang terpaksa menghantar kiriman wang kepada saya.

    4.​ Memandangkan ibu saya seorang suri rumah yang manakala bapa saya pula bekerja sebagai jaga kilang papan dan khidmat nya akan diberhentikan pada bulan 3 ini,pendapatan ayah saya tidak cukup utk menampung kelapan2 adik2 saya termasuk saya.dulu perbelanjaan saya serba sedikit ditanggung oleh abg saya,akan tetapi dia telah pun meninggal dunia akibat kanser tulang tahap
    4.Dengan hal yang demikian,bantuan zakat/sumbangan derma dan perhatian daripada pihak tuan amatlah diperlukan.

    5. Dengan itu saya dengan rasa rendah hati memohon jasa baik pihak tuan/puan agar dapat membantu saya.

    6.​Kerjasama dan perhatian daripada pihak tuan amatlah saya hargai, dan saya dahului denga n ucapan ribuan terima kasih, semoga Allah membalas kebaikan tuan/puan dengan kebaikan did unia dan diakhirat.

    Sekian,wassalamualaikum wrth.

    Yang benar,

    (Muhammad ahlam firdaus bin Abdullah chek)
    Pelajar Tahun akhir,
    Syariah muamalah
    UIN Sumatera Utara Medan Indonesia
    No.Tel : +60174005735/0139955368

    No akaun bank:7035820229/cimb bank

    ReplyDelete

Powered by Blogger.