KELEBIHAN VITAMIN E SHAKLEE

June 10, 2015

Antara contoh makanan yang mempunyai sumber Vitamin E yang terbaik adalah :

  • minyak sayuran
  • bijirin
  • daging
  • hasil tenusu
  • telur
  • sayur-sayuran
Dengan pelbagai teknologi canggih, kini Vitamin E boleh didapati dalam bentuk kapsul.. hee~ ala.. macam Vitamin E Shaklee ni.. senang nak bawa ke hulu ke hilir.. kan ? nak selit dalam handbag pun senang.. 



Bayangkan kita terpaksa bawak minyak sayuran, daging, telur ke merata tempat semata-mata untuk menikmati kelebihan vitamin kulit cantik ni.. hee~ kelakar..

Antara kelebihan Vitamin E terhadap badan kita adalah :

  • merawat / mencegah penyakit jantung dan salur darah termasuk pengerasan arteri, serangan sakit jantung, sakit dada, sakit kaki disebabkan arteri tersumbat dan darah tinggi..
  • membantu meningkatkan kesuburan untuk pasangan yang ingin menimang cahaya mata..
  • merawat penyakit kencing manis dan komplikasinya..
  • sifatnya yang antioksida dipercayai dapat mencegah kanser, khususnya kanser paru-paru dan mulut di kalangan perokok, kanser colorectal dan polyps, gastrik, kanser prostat dan pankreas..
  • merawat penyakit Alzheimer dan penyakit dementia yang lain, Parkinson, kejang di waktu malam dan epilepsi / sawan..
  • merawat penyakit Huntington’s Chorea, dan penyakit saraf dan otot yang lain..
  • juga membantu dalam menghalang komplikasi ketika fasa terakhir mengandung untuk wanita disebabkan oleh tekanan darah tinggi ( pre-eclampsia ), sindrom pra-haid, senggugut, sindrom menopause, ‘hot flashes’ disebabkan oleh kanser payudara dan ketumbuhan / cyst di payudara..
  • membantu merawat penyakit katarak, lelah / asma, fibroid dan sesetengah alergi..
Macamana nak tau Vitamin E yang ada kat pasaran tu tidak mengandungi bahan kimia yang boleh memudaratkan kesihatan ?
  • cara yang terbaik adalah dengan menyemak label pada botol Vitamin E tersebut untuk mengetahui jenis dan sumbernya..
  • KALAU Vitamin E tersebut mengandungi huruf 'd' seperti d-alpha-tocopherol ; ini bermakna Vitamin E tersebut adalah dari sumber asli..
  • Vitamin E adalah dari sumber minyak sayuran dan 2 kali lebih mudah diserap oleh badan berbanding Vitamin E sintetik..
HARGA PASARAN : RM 149.00

Kenapa Vitamin E Shaklee ?
  • sebab Vitamin E Shaklee adalah dari sumber semulajadi..
  • 10mcg Selenium sebagai pelengkap untuk penyerapan vitamin E yang optimum, dan 2 komponen ini bersifat sinergi bila digunakan bersama..
HEBAT VITAMIN E SHAKLEE NI KAN ?
DARI BAHAN SEMULAJADI..
JADI, TAK DE LA BEHAN KIMIA TERSERAP DALAM BADAN..
SIHAT LA KALIAN..
IN SHAA ALLAH..

LOVE ;

You Might Also Like

0 comments

FOLLOW LE KAKAK !!

G+ FOLLOWERS