5 SEBAB ANAK BAWAH 12 TAHUN KENA MAKAN VITAMIN C

by - September 07, 2016

sesetengah orang berpendapat..
"ala.. budak budak tak payah la makan supplement bagai.. badan dorang masih muda ; segar.. biar jek la sel sel badan dorang bekerja untuk serap vitamin dari sumber asli.. dari makanan yang dorang makan.."

cis !! marah betul kakak kalau kaka dengar ayat gitu.. hahaha~ memang kaka tak sangkal dah pendapat tu.. betul sangat.. tapi ade jugak yang tak betulnye..

ce cek balik ape yang anak anak kita makan..

haa.. baru baca tu pon mesti korang dah fikir "banyak kantoi nih sebab anak aku suka makan mekdi.."

mak !! ayah !!
sila semak makanan harian anak anak kita..

  • berapa hidangan buah buahan ?
  • buah tu beli ke tanam sendiri ?
  • kalau buah import, dari mana ?
  • kalau tanam sendiri, pakai baja dan racun apa ?



NOTA CHENTA DARI ACIK ATIE KE HATI ANAK ANAK AWAK : zat yang dibekalkan betul betul bagus bila kita makan buah masa dia ranum dan baru dipetik.. hee~ ye.. tak tipu..

buah buahan kat kedai tu biasanya dipetik -- diperam -- diawet -- di'packing' -- diedar -- dijual -- dibeli.. haa.. baru la sampai kat tangan kengkorang.. panjang dan jauh nau prosesnye.. huhui..

agak agak la kan..
berapa peratus zat yang masih tinggal untuk anak anak kita ?

pastu kan..
confirm ke anak anak kita nih cukup lengkap segala hidangan mereka dengan vitamin, mineral, makronutrien, phytonutrien segala ? hahaha~ tu dah mula garu kepala la tu.. sabar mak.. sabar ayah.. panjang lagik cerita pasal KEPERLUAN ZAT untuk anak anak kita nih..




NAH !!

ACIK ATIE SHARE SEBAB PALING KUKUH KENAPA MAK AYAH YANG BIJAK BESTARI KENA KASIK ANAK ANAK BAWAH 12 TAHUN MAKAN VITAMIN C..

1 : vitamin c membina otot yang sihat

  • budak budak tengah melasak weyh.. dalam melasak tu nak bina otot lagik.. haa.. otot yang sihat dapat membina metabolisme yang sihat dan dapat bakar lemak dengan baik..
2 : vitamin c meningkatkan imuniti tubuh
  • anak anak kita terdedah dengan persekitaran terbuka.. pegi balik sekolah lepas tu pergi tuisyen lagik.. mereka perlukan kekebalan tubuh badan supaya tak mudah diserang penyakit berkaitan virus terutamanya demam, batuk dan selesema.. bila anak selalu tak sihat, mak ayah jugak risau.. kan ? kan ? kan ?
3 : vitamin c penting untuk penyerapan zat besi dan kanak kanak perlukan zat besi yang cukup untuk membesar







4 : vitamin c membina kolagen
  • haa.. tangn ih penting nih.. hee~ tubuh kita nih boleh buat kolagen sendiri tapi keupayaan makin menurun bila usia meningkat.. sebab tu kalau kita tengok kulit budak tegang, cantik, licin, feloles gittew-- dan vitamin c nih membantu membaik pulih masalah kulit anak anak kita.. habis segala parut seme hilang sebab vitamin c tu tadi membantu membina kolagen..
5 : vitamin c penting untuk penyembuhan
  • ye la.. budak budak main, bergumpal, melasak bagai kan..luka sana sini.. berdarah.. terkehel.. nak la kena sembuh cepat, nanti kengkawan ajak main lagik.. hee~
BONUS !!
anak anak kita bukan arnab yang boleh menghasilkan vitamin c sendiri.. dan disebabkan bukan arnab laa, kita kena bantu anak anak kita mendapatkan vitamin c yang optimum untuk tumbesaran mereka..

sini ha mak !! ayah !!



ini merupakan investment kita sebagai mak ayah untuk tengok anak anak membesar dengan sihat.. ala.. bukan mahal pon.. RM 37.50 jek untuk 90 biji tablet.. KAN !! lebih murah berbanding vitamin c brand lain tapi kualiti jauh lebih baik sebab tak de bahan pewarna / perisa tambahan atau sintetik.. 


nak beli tak ? hee~ KLIK bawah nih ye..



untuk maklumat lanjut, boleh hubungi kakak ye..

SITI RABIAH ADNAN ( ATIE ADNAN )
017 309 1865


You May Also Like

4 comments

  1. baikk noted..
    beli shaklee je la senang kan..hehe

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. kan !! murah pon murah.. hee~ yang penting selamat..

      Delete