BUKTI SHAKLEE MERUPAKAN MAKANAN TAMBAHAN TERBAIK DI DUNIA

weehoo-- topik yang memang kakak nak share dengan korang untuk korang faham, kenapa korang kena beralih arah ke brand Shaklee.. hee~ sebab Shaklee merupakan satu satunya supplement yang paling selamat ( kalau ikut aturan pemakanan yang betul ) tau.. bukan pembikinan semberono jek tapi penuh hemah dan rasa tanggungjawab sesama manusia..




LANDMARK STUDY = kajian yang dilakukan pleh pihak ketiga ( pihak yang tiada kaitan lansung dengan Shaklee ) bertujuan untuk membuktikan dan melakukan penilaian untuk dipamerkan kepada khalayak.. selain mengkaji keberkesanan produk Shaklee dalam masa jangka yang panjang ( 40 - 50 tahun selepas pengambilan supplement Shaklee secara konsisten ) ia dilakukan olah pakar tau.. bukan sebarangan orang / doktor ye tapi MEREKA yang pakar jek..

KENAPA SHAKLEE BUAT LANDMARK STUDY ?

kalau korang nak tau, HANYA Shaklee jek syarikat supplement kat dunia ni berani nak buat landmark study sebab masa CEO Shaklee nak beli company nih, dia macam tak percaya la kan dengan cakap cakap orang yang over claimed kata SHAKLEE HEBAT sangat.. ye la.. semua syarikat pengeluar supplement boleh jek nak cakap produk dorang bagus tapi kalau tak de landmark study, dok tepi dulu la.. hee~


lagi plak Shaklee nak membuktikan yang produknya betul betul mampu meningkatkan taraf kesihatan pengguna dan sebab itulah pada tahun 2007, Mr. Roger Barnett telah melantik National Health and Nutrition Examination Survey ( NHANES ) iaitu satu badan survey di kelolakan oleh National Centre for Health Statistic ( NCHS ) yang dipercayai mempunyai reputasi yang baik dlaam membuat survey berkaitan dengan status kesihatan dan nutrisi penduduk US untuk membuat landmark study berkaitan Shaklee.. hee~ sampai gitu skali tau..


NHANES telah melantik Dr. Gladys Block yang merupakan wakil dari satu institusi penyelidikan University of California, Berkeley ( UC - Berkerley ) untuk mengetuai kajian mega ini.. doktor nih bukan calang-claang doktor tau tapi beliau merupakan doktor yang hebat dalam bidang Epidemiologi and Public Health Nutrition.. haa.. yang buat piramid makanan ape bagai nutrisi yang kita ikut sekarang nih, hasil beliau la.. hee~

MACAMANA LANDKMARK STUDY DILAKUKAN ?

pada asalnya, pihak UC - Berkeley School of Public memang dah ada kajian ke atas 2 golongan iaitu :

1 : golongan yang tak ambil supplement lansung, cuma jaga pemakanan / diet sahaja

2 : golongan yang ambil 1 jenis supplement sahaja tapi bukan jenama Shaklee

untuk landmark study ni, Shaklee minta pihak pengkaji untuk masukkan 1 lagi golongan untuk melakukan perbandingan ; iaitu mereka yang telah 20 tahun mengamalkan Vitalizer ( multivitamin ) Shaklee..


HASIL LANDMARK STUDY SHAKLEE

nah !! ini bukan kakak reka cerita weyh.. hee~ tapi hasil keputusan lengkap yang telah dilakukan oleh pihak UC - Berkeley School of Public Health terhadap 3 golongan adalah :

1 : BIRU
  • golongan yang tidak mengambil apa-apa supplement dan hanya menjaga pemakanan / diet sahaja
2 : MERAH
  • golongan yang mengambil 1 jenis vitamin / supplement jenama lain
3 : HIJAU
  • golongan yang telah mengamalkan supplement Shaklee selama 20 tahun





RESPONDEN HIJAU mempunyai 30% paras homocysteine yang lebih rendah berbanding responden BIRU dan MERAH.. homocysteine adalah asid amino yang dihasilkan secara semulajadi oleh badan kita.. lebih rendah paras homocysteine, maka lebih optimum taraf kesihatan jantung dan badan kita..


RESPONDEN HIJAU mempunyai 59% paras protein C - Reaktif yang lebih rendah berbanding responden BIRU dan MERAH.. protein C - Reaktif ini terkandung di dalam darah kita.. lebih tinggi protein C - Reaktif ini, maka badan kita akan lebih sensitif dan mudah terjejas oleh biological stress akibat tindakbalas badan terhadap ancaman yang menjejaskan kesihatan.. bila kadar protein C - Reaktif lebih rendah bermaksud badan akan lebih sihat dan taraf kesihatan sukar terjejas..

RESPONDEN HIJAU mempunyai risiko lebih rendah dalam mendapat penyakit kritikal seperti diabetes, serangan jantung, kegagalan fungsi jantung, stroke dan penyakit koronari jantung..

RESPONDEN HIJAU mengamalkan Vitalizer Shaklee yang mengandungi :

  • vitalea with iron formula
  • caroto-e-omega
  • B + C complex
  • optiflora probiotics

KESIMPULAN

berdasarkan Shakle Landmark Study yang telah dibuat menunjukkan JENAMA SUPPLEMENT yang korang makan hari hari sangat penting dan bukannya makan semberono jek.. tak cukup dengan jaga makan / diet jek untuk mendapatkan kesihatan ke paras optimum.. kenapa ? sebab kita terdedah kepada pelbagai pencemaran tanpa sedar serta faktor physical dan biological stress setiap hari, setiap waktu, setiap saat.. kalau korang nak tau, air kosong yang kita minum dan udara yang kita sedut setiap hari tu pun tak la sebersih mana.. hee~

ianya realiti tapi kita selalu nafikan dengan alasan "ala.. bersih jek ni.. tak de habuk habuk pun.."

nah !! terbukti sudah.. brand Shaklee memang TIDAK sama dengan mana-mana jenama lain kat pasaran.. jadik.. jangan terlampau yakin dengan apa yang korang makan selagi tak de pengesahan dari pihak yang bertanggungjawab..  nak lagi best.. suruh jek pengusaha produk yang korang makan tu, buat Landmark Study.. macam Shaklee.. hee~ 



korang yang memang consume Shaklee mesti bangga berapi kan bila dapat tau supplement Shaklee adalah supplement paling selamat.. hee~ jom !! ramaikan lagik orang sihat kat Malaysia nih..

ubah brand..
ubah gaya hidup..


16 comments:

  1. Kadang2 even testimoni ckp produk tu bgs..tp hanya utk kesan jangka pendek..kesan jangka panjang tak tau lagi hasilnya mcm mana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu husna.. kadang2 over claimed.. hee~

      Delete
  2. Saya memang suka produk Shaklee ni. Terbukti berkesan!

    http://www.fatindays.com

    ReplyDelete
  3. Produk shaklee produk terbaik yg saya penah cuba <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. best kan ? hee~ masih menjadi pengguna bijak itu ke ?

      Delete
  4. hebat org yg c ipta shaklee ni

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. hee~ ade dibawah sekali anies.. nanti follow ya..

      Delete
  6. produk shaklee mmg terbaik

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah.. masih mengekalkan ranking terbaik.. hee~

      Delete
  7. Alhamdulillah...yang mana sesuai dengan produk Shaklee terus amalkan supaya mendapat hasil dan kesan yang maksimum...

    Mencuba tidak salah asal tidak memudharatkan..kalau cuba tidak sesuai hentikan kerana hormon setiap kita tidak sama dan pasti ada hikmahnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu PC.. memang tak salah mencuba + berusaha.. hee~

      Delete
  8. shaklee ni mmg terbaik! kwn busyra slalu ckp pasal ni. dia mmg pelanggan setia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. waa.. serius ? tapi kalau selalu cerita pasal Shaklee pun jemu dik.. hee~

      Delete
  9. shaklee memang terbaik, siap ada landmark study demi keselamatan para pengguna .

    ReplyDelete

Powered by Blogger.