REVOLUSI MEMBELI-BELAH DALAM TALIAN BERSAMA LAZADA

mentang-mentang dah nak Krismas ni, memang leka la sebab banyak e-commerce buat jualan murah merata-rata.. kan ? hee~ salah satunya yang sangat menarik perhatian kakak adalah Lazada Malaysia.. ya.. satu-satunya medium yang sentiasa memberi diskaun hampir setiap hari tanpa jemu.. gittew—apa yang bestnya Revolusi Membeli-belah Dalam Talian Bersama Lazada ni ?

Lazada Online Revolution 2017

LAZADA MALAYSIA

kalau nak throwback macam mana mula-mula kakak terjebak dengan kancah online shopping kat Lazada ni bila ko ada anak kecik dan barang keperluan rumah ko dah habis tapi perlu di-topup segera.. nah !! masa tu la ko akan explore segala jenis ‘bantuan’ yang sangat berbaloi dari segi keringat dan nilai wang ringgit.. hee~ lebih kurang 4 tahun lepas kot.. masa tu Nur Aina kecik lagi, Nur Aiman pun baru 3 tahun lebih gitu la..

ala.. bukan nak beli apa pun.. setakat nak beli Milo, Nestum dengan lampin pakai buang Pet Pet ( brand lain Nur Aiman dan Nur Aina tak boleh pakai.. tak serasi barangkali.. ) jek kot.. dari kakak membazir duit keluar dengan dua anak kecil yang masing-masingnya tengah ribut, baik kakak buat pesanan online jek.. jimat masa / jimat tenaga / jimat duit sebab banyak diskaun yang ditawarkan !! mula-mula pakai akaun encik suami kakak, kononnya taknak la terjebak dengan ‘boros’.. hee~

lama kelamaan, encik suami kakak marah dan suruh install sendiri aplikasi Lazada.. haa.. maka.. bermulalah kehidupan penuh warna warni kakak bersama Lazada Malaysia..

BARANG YANG KAKAK SUKA BELI

asalkan ada diskaun dan meliputi keperluan keluarga, YA !! itu lah yang akan kakak beli.. hahahaha~ contoh ? Milo, Nestum dan handbag.. eh !1 handbag pun kira keperluan kan ? tanpa handbag, tak bergaya lah kakak awak ni.. dan paling terkini, kakak belikan Nur Aiman chess set.. em.. tu pun lepas survey beberapa online website, dan kat Lazada paling murah.. dengan service Lazada yang pantas dan cekap, memang kakak akan rate mereka 5 bintang !!
lazada_malaysia_online_revolution


KENAPA ONLINE SHOPPING ?

menjadi seorang ibu dan dalam masa yang sama seorang yang sangat mementingkan masa, kakak tak boleh nak selalu bersantai-santai semata untuk membeli 2.5kg Milo.. haa.. tu contoh.. hee~ dah la satu kerja nak pikul ke hulu ke hilir sebelum dapat masukkan barang ke dalam bonet kereta.. nah !! bila dah sampai rumah, nak pikul bawak masuk rumah pulak.. adoi !! memang tak larat la kan dengan kuderat seorang wanita.. sebab tu kakak pilih membeli-belah dalam talian jek..
  • jimat masa
  • jimat tenaga ( pesan dan bayar secara online, barang akan dihantar depan pintu rumah !! )
  • jimat wang ringgit ( banyak diskaun luar jangkaan !! )
  • jimat minyak kereta dan tol
  • dapat tumpukan sepenuh masa dengan keluarga

bestkan ? siapa ibu bijak sama macam kakak ? ombak ~~~~~~~

WISHLIST KAKAK SEMPENA REVOLUSI DALAM TALIAN LAZADA

dah kalau scroll takkan nak kosong jek kan ? hee~ mestilah kena ada wishlist dan terfikir "eh !! murahnya !! kena beli ni.." kan ? kan ? eleh.. jangan bohong la.. korang pun mesti sama kan.. nah !! kakak nak borong ni..

lazada_malaysia_online_revolution_1

memang dah lama nak beli tak tak terbeli lagi.. hee~ alang-alang tengah murah ni siap ada 71% discount, baik kakak rembat awal.. kalau tak harganya RM 103.30 kot.. ni pun dah jimat banyak.. kan ?

lazada_malaysia_online_revolution_2

ya !! kena ada !! dok survey sampai ke sudah dekkkkkk.. penyudahnya tak terbeli.. kononnya memang nak brand Omron sebab kualiti dan bertahan lama.. gittew—kalau kat luar pun kakak tengok harga dalam RM 2++.++ tapi kat Lazada sempena Revolusi Dalam Talian ni, murah plak.. okeh !! masuk wishlist.. kena beli ni lagi-lagi nak hujung tahun ni.. hahahaa~ faham ?

lazada_malaysia_online_revolution_3

wah !! murah nye !!! dari RM 549.00 turun sampai RM 319.00 kot !! rugi la tak grab.. hee~ lagi pulak brand Sharp ni memang terkenal dengan produk elektrik yang berkualiti dijamin.. kan ? dengan cuaca tak menentu, nak bukak tingkap selalu pun tak berani takut habuk-habuk masuk dan menjejaskan kesihatan keluarga.. em.. nampaknya semua keluarga wajib ada 1 ni..

lazada_malaysia_online_revolution_4

sejak dua menjak ni banyak kecuaian lalu lintas yang berlaku depan mata kakak.. risau dengan keselamatan diri sendiri dan keluarga.. jadi !! kakak rasa kena pasang kat kereta ni.. em.. kalau bukan salah dari pihak kita tapi dipersalah kan tu yang risau tu.. bila ada bukti, tak de nak takut dah.. kan ? harga pun murah ni sebab ada diskaun 76% !!

lazada_malaysia_online_revolution_5

disebabkan tragedi berpindah randah, mesin jahit kakak pun terbarai sudah.. hahahaha~ jadi ! mengimpikan mesin jahit yang baru.. murah kan ? memang under bajet sangat ni ! haish.. mana tah nak dapat mesin jahit portable dengan harga tak sampai RM 150.00.. okeh !! kena ada jugak !! senang nak jahit seluar encik suami yang selalu koyak tu.. hee~

LAZADA ONLINE REVOLUTION

dengan penjimatan untuk pelbagai jenama terkenal dalam dan luar negara ini berlansung dari 11 November 2017 hingga 14 Disember 2017.. nah !! masa ni la korang nak berjimat kaw kaw dan salurkan wang penjimatan korang tadi untuk bercuti hujung tahun.. hee~ best kan ? mesti anak-anak pun tersenyum lebar sebab dapat pergi bercuti..

atiehilmi.com

6 comments:

  1. setakat ni puas hati beli barang di lazada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa.. tu la tu.. hee~ bila puas hati, nak membeli saje la nanti..

      Delete
  2. hi.. salam ziarah & follow sis..

    lazada ni agak bahaya kalo hari2 tengok..ade jer mende yg menyangkut..dlm byk2 tu, wishlist kite pun air purifier & mesin jahit tp tu la..lambat lagi gajinya... bahayaa wooo..ekekekek

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaa~ kan !! menggigil terok Maybank2u.. okeh.. sis follow balik ya.. thanx !!

      Delete
  3. Fulamak ..terkejut tengok harga easy mop tue ..daripada angka seratis tinggal puluh-puluh ja . Memang kena beli ni

    ReplyDelete
  4. haa.. beli lekaih nanti boleh kemas rumah lagi laju.. hee~

    ReplyDelete

Powered by Blogger.