KELEBIHAN VITAMIN E SHAKLEE

1 : ANTIOKSIDAN YANG KUAT

Vitamin E terkenal sebagai antioksidan yang baik yang menghalang radikal bebas yang boleh merosakkan sel-sel badan juga menjadi punca kepada pelbagai penyakit seperti kanser khususnya kanser prostat..

2 : MENINGKATKAN KESUBURAN

Vitamin E Shaklee  lengkap dengan Selenium yang mampu meningkatkan kualiti semen dan pergerakan sperma.. Lelaki yang mengambil 600IU-800IU Vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka.. Selain itu, vitamin E juga dapat membantu meningkatkan kesuburan wanita sekaligus meningkatkan peluang kepada yang ingin mendapatkan zuriat..

3 : MELINDUNGI JANTUNG

Merendahkan kolestrol, mengurangkan tekanan darah, menghalang platelet darah melekat ke dinding arteri, menghalang anemia hemolitik.. pengambilan 800iu vitamin E sehari dapat mengurangkan risiko serangan jantung..

1 kapsul Vitamin E Shaklee = 400iu dalam satu kapsul

4 : PELINDUNG SEL DARAH MERAH

Melindungi sel darah merah yang mengangkut oksigen ke seluruh jaringan tubuh daripada kerosakan.. vitamin ini juga akan melindungi tubuh badan anda daripada bahaya pelbagai ubat & bahan kimia yang akan membentuk radikal bebas..

5 : ANTI PENUAAN

Menjadikan anda tampak lebih muda dengan membantutkan penuaan sel yang disebabkan oleh radikal bebas.. Mmampu mengurangkan kedut, garis halus & bintik penuaan.. ia juga membantu fungsi pembaikan DNA serta memberi perlindungan kepada sel-sel badan yang mana akan membantu kulit, jantung, otot dan sel merah dalam keadaan sihat..

6 : MENGHILANGKAN PARUT 

Membantu menghilangkan parut & kulit lebih berseri.. malah kuasa antioksida yang kuat di dalam Vitamin E membantu dalam pengeluaran kolagen yang memberikan keanjalan kulit.. juga dapat menghalang sunburn sekiranya diambil bersama2 vitamin C..

Vitamin E turut membantu mempercepatkan proses pembaikan luka  bagi ibu menyusu yang mengalami masalah nipple crack / puting melecet.. bonus lain, dapat mencerahkan bahagian puting yang menjadi gelap kerana kehamilan serta mengurangkan kesan regangan kulit atau stretch mark..




7 : MENGURANGKAN JERAGAT

Jeragat pada kulit berpunca oleh penuaan, kerosakan radikal bebas dan fungsi hati yang lemah.. apabila minyak Vitamin E disapu pada jeragat yang terdapat pada kulit, ia akan membantu melicinkan kulit kasar dan menggalakkan pertumbuhan semula sel..

8 : MEMPERBAIKI ARTHRITIS

Meningkatkan keanjalan salur darah, merawat bahu kejang, urat varikos, sakit sendi dan mengendurkan otot kaki dari kekejangan..

9 : MEMBANTU DALAM HUBUNGAN SUAMI ISTERI

Vitamin E juga dikenali sebagai ‘vitamin cinta’ kerana ia boleh membantu dalam perhubungan suami isteri.. meningkatkan stamina/tenaga seksual dengan membekalkan oksigen yang lebih ke seluruh badan.. kuga  membantu masalah kedinginan sex  yang sering dialami oleh ibu-ibu menyusu berikutan kehadiran hormon prolaktin yang tinggi..

10 : MENGATASI MASALAH PRE-MENSTRUAL, MONOPOS DAN KEGUGURAN

Vitamin E membantu mengurangkan kesakitan akibat pre-menstrual, sindrom menopos seperti hot flush.. digunakan pada ujian klinikal untuk menghalang kematian janin, keguguran..

Nota : Pakar Nutrisi mencadangkan pengambilan ACE ( beta carotene, Vita C & Vita E ) bersama-sama untuk menggandakan kesan antioksidan dalam melawan radikal bebas..

SUMBER Vitamin E :

Minyak sayuran, sayuran berdaun hijau gelap, kacang, biji-bijian  dan semua bijirin.. beras perang, makanan daripada jagung, telur, rumpai laut, hati yang dikeringkan, susu, oat, daging organ , kacang soya, ubi kentang, selada air, dan gandum..

RISIKO KEKURANGAN VITAMIN E :

Boleh menyebabkan mudah radang, penuaan kulit sebelum masa, kulit kusam dan tak bermaya,  rambut gugur, anemia dan sebagainya..


JANGAN TUNGGU LAMA-LAMA
TAKKAN NAK TENGOK JEK ORANG LAIN SAMTEK..

VITAMIN E TENGAH PROMO BULAN NI..
HEE~

No comments:

Powered by Blogger.