KELEBIHAN LECITHIN SOYA

LECITHIN sebenarnya adalah campuran semulajadi phospholipid.. walaupun ia bukan nutrien penting, ia mempunyai beberapa manfaat kesihatan yang menjadikannya bernilai termasuk sebagai sebahagian daripada rutin makanan tambahan setiap hari.. ia melindungi sel-sel anda dengan memudahkan pergerakan lemak, bahan buangan, nutrien dan ion dalam dan di luar sel-sel, sambil mengekalkan struktur sel yang kuat untuk mengekalkan bentuknya..

terdapat banyak faedah lecithin soya, seperti :

MENINGKATKAN FUNGSI OTAK


  • nutrien utama yang terdapat dalam lecithin soya adalah phosphatidylcholine, juga dikenali sebagai PC.. PC adalah sebahagian daripada membran yang mengelilingi sel-sel anda dan badan anda memecahkan ke choline, yang secara meluas dikenali sebagai penting untuk kesihatan otak anda.. choline adalah penting terutamanya untuk mencegah kehilangan memori dan, khususnya, mencegah kehilangan ingatan dari usia tua..

MENGALAKKAN PENURUNAN BERAT BADAN YANG SIHAT


  • lecithin mempercepatkan pemecahan lemak, membantu keseluruhan proses dan hasil boleh meningkatkan metabolisme.. ia telah digunakan agak berkesan sebagai sebahagian daripada diet yang sihat untuk menggalakkan penurunan berat badan.. yang paling menarik, kerana ia adalah semula jadi, lecithin membolehkan badan anda untuk menurunkan berat badan dengan betul tanpa bergantung kepada ubat-ubatan yang boleh menyebabkan kecederaan di kawasan-kawasan lain kesihatan anda..

MERENDAHKAN KOLESTEROL


  • manfaat lecithin soya untuk menurunkan kolesterol dengan baik diketahui kerana ia telah digunakan selama beberapa dekad dalam merawat pesakit dengan kolesterol tinggi.. ia mengawal aliran nutrien dalam dan di luar sel-sel anda dan menghalang membantu pembangunan lemak di dinding hati anda, arteri dan otak dengan memecahkan deposit lemak.. atas sebab ini, ia bukan sahaja memberi manfaat kepada tahap kolesterol, tetapi juga kesihatan kardiovaskular anda juga..
mencegah penyakit ? ya.. ada juga kajian yang kukuh yang menunjukkan manfaat peraturan sel lecithin juga mungkin mempunyai kesan yang besar ke atas otak dan fungsi ingatan, termasuk penambahbaikan mungkin untuk Alzheimer, demensia, amnesia dan banyak lagi..

sangat penting untuk kesihatan hati.d Doktor dan saintis telah dikenali untuk beberapa lama bahawa lecithin dan choline kedua-duanya adalah penting untuk fungsi hati dan kesihatan..

dengan mengekalkan lemak hati berselerak di dalam air, lecithin dan choline yang boleh menghalang mereka daripada lemak terkumpul.. juga, kerana mereka mengawal aliran nutrien masuk dan keluar, mereka boleh dasarnya mengusir toksin dari hati anda sebelum mereka menyebabkan kemudaratan..


No comments:

Powered by Blogger.