KELEBIHAN MINUM AIR KOSONG UNTUK KESIHATAN

May 01, 2016

pernah tak amik berat bab ni ? hee~ jujur la.. tak kan ? kalau haus, nak minum, minum la.. kalau tak, tak la.. kan ? tapi.. korang tau tak yang orang Jepun sana, sebaik jek bangun tiod dorang akan minum air kosong dulu baru la mandi ke berus gigi ke bagai..

dan kalau nak ikutkan ujian saintifik untuk penyakit yang serius ni berjaya diubati dengan rawatan air kosong dan hasilnya 100% berkesan.. fuff-- menarik kan ? hee~ sebab penyakit penyakit tu merupakan penyait yang terkenal kat Malaysia sendiri.. haa.. 

antaranya sakit kepala, sakit badan, sistem jantung, artritis, degupan jantung yang pantas, epilepsi, kegemukan berlebihan, asma bronkitis, TB, meningitis, buah pinggang dan air kencing, muntah-muntah, gastrik, cirit-birit, buasir, kencing manis, sembelit, semua penyakit mata, rahim, kanser dan gangguan haid, hidung telinga dan penyakit tekak.. semua tu selesai dengan disiplin air kosong..


selingan : nah !! untuk korang yang payah nak telan air masak.. hee~

CARANYA ? senang jek..
  1. sebaik jek bangun dari tido, sebelum berus gigi ; minum 4 x 160 ml gelas air
  2. berus gigi dan bersihkan mulut tapi jangan makan apa apa untuk 45 minit
  3. lepas 45 minitbaru boleh makan dan minum macam biasa
  4. 15 minit selepas sarapan, makan tengahari dan makan malam ANGAN makan atau minum apa apa selama 2 jam
nah !! kat bawah ni plak kakak share jenis penyakit dan jumlah hari yang korang kena konsisten dalam pengambilan air kosong.. ikhtiar.. kan ?
  • tekanan darah tinggi ( 30 hari )
  • gastrik ( 10 hari )
  • diabetes ( 30 hari )
  • sembelit ( 10 hari )
  • kanser ( 180 hari )
  • tibi ( 90 hari )
  • pesakit arthritis perlu mengikuti rawatan di atas hanya untuk 3 hari pada minggu 1, dan mulai minggu 2 – harian
healing crisis ? hee~ tak de.. ye tak de.. tapi pada awal nye mungkin akan kerap ke toilet la.. shi shi.. 

lepas dah cuba cuba tu ape salahnye plak kan kalau kita jadikan minum air kosong ni sebagai rutin.. mungkin dah tiba masa kita ubah secara total cara keidupan harian kita.. kalau ikut tradisi Cina dan Jepun, lepas makan jek dorang akan minum teh panas tak pun air kosong suam.. bukan macam kita.. tak togok ais tak sah.. kan ? ubah la.. ubah.. bukan untuk sape sape.. untuk diri sendiri jugak..


air sejuk ? boleh jek nak minum tapi kurang elok untuk sistem pencernaan kita sebab ia melambatkan proses tersebut.. apabila 'enapcemar' bertindakbalas terhadap asid, ia akan memecahkan dan diserap olaeh enzim intestine lebih cepat berbanding makanan pejal.. cara terbaik adalah minum air suam lepas makan bukannya air sejuk.. ye..

nak kan info lebih tentang air kosong ni dan segala manfaatnya terhadap kesihatan ? nah !! baca sini ha.. --> KELEBIHAN AIR KOSONG

okay tak entri ni ? hee~ harap dapat menyumbang sedikit manfaat untuk korang.. share ah sket.. mana tau kot korang dapat "saham" bila ade pesakit kat luar sana memerlukan.. hee~


LOVE ;

You Might Also Like

0 comments

RAKAN BLOGGER !!

G+ FOLLOWERS