BASIC H SHAKLEE BUKAN UNTUK CUCI PUNTING BOTOL SUSU ANAK JE

October 26, 2016

bila sebut nak kemas rumah, mesti korang terfikir pasal sabun pencucikan ? em.. kita cuci baju pakai sabun wangi, mop lantai dengan sabun wangi, sabun mandi kita sendiri berbau wangi.. dah tentu la kan ? hee~ korang tau tak apa bahan yang menjadikan sabun sabun tu seme wangi ?

bunga ?
ekstrak bunga ?

memang tak a kan.. hee~ ia adalah wangian yang telah diformulasikan dari bahan kimia dan menyamai bau-bauan bunga kat taman nun.. nanti korang pilih jek la bau ikut suka korang samada roses, lavender, lemon.. pelbagai bau yang tersedia..

TAPI !!

walaupun kita cuma pakai dan hidu, bahan-bahan tu tetap masuk ke dalam badan kita melalui kulit dan hidung dan mengakibatkan sistem imun kita terganggu.. nih bukan reka reka cerita sebab kakak nak melariskan jualan.. hee~ nih memang ade dalam subjek Sains sekolah menengah kot..


KELEBIHAN BASIC H SHAKLEE


FAKTA TENTANG BASIC H SHAKLEE

  • RM 46.00 untuk penggunaan lebih 5 bulan
  • tanpa fosfat
  • tidak bertoksik
  • tanpa klorin
  • tanpa bahan kimia yang merbahaya
  • tanpa bahan pewangi
  • lembut pada kulit
  • mengandungi PH yang seimbang
  • mampu menanggalkan kotoran berminyak
  • 16 auns BASIC H boleh dicairkan dalam 48 gelen air
  • diekstrak daripada ramuan semulajadi seperti jagung dan kelapa
  • botol yang boleh dikitar semula
  • selamat untuk sistem septik dan pembentungan

CARA MENGGUNAKAN BASIC H SHAKLEE

BIL
KEGUNAAN
CARA
1.
Mencuci dan membersih sayur-sayuran dan buah-buahan daripada racun dan bahan kimia
Isikan air ke dalam besen dan masukkan 5 titik basic-h. Biarkan selama 5 – 10 minit
2.
Mencuci dan membersih ikan, ayam, daging dan makanan laut daripada bahan awet
Isikan air ke dalam besen dan masukkan 2-3 titik basic-h. Biarkan selama 5 – 10 minit
3.
Mencuci dan membersih makanan basah seperti mee kuning, kueytiau daripada bahan awet
Isikan air ke dalam besen dan masukkan 2-3 titik basic-h. Biarkan selama 5 – 10 minit
4.
Mencuci dan membersih tempat dan peralatan memasak ( terutama yang berminyak )
Isikan air ke dalam baldi dan masukkan satu sudu teh basic-h dan gunakan untuk mencuci peralatan memasak
5.
Mencuci dan membersih bilik air, tandas, tangki, sinki, cermin tingkap, rak buku, almari
Isikan air ke dalam baldi dan masukkan satu sudu teh basic-h kemudian mopkan atau lapkan tempat yang hendak dibersihkankecuali bilik air dan tandas perlu diberus
6.
Mencuci badan, tangan dan kaki daripada daki kotoran, pijar lada, dakwat marker pen, minyak 
Basahkan tangan dengan air kemudian tuangkan 2-3 titik kemudian digosok-gosok serta bilas
7.
Mencuci dan membersih lantai serta alat permainan
Isikan air ke dalam baldi dan masukkan satu sudu teh basic-h kemudian cuci alat mainan dan dibilas manakala cucian lantai tidak perlu dibilas selepas lantai dimop kerana ia mudah kering dan tidak melicinkan lantai
8.
Menanggalkan gula-gula getah pada baju 
Titikkan 5 titik di sebelah belakang baju yang terkena gula getah kemudian digosok-gosok hingga tertanggal
9.
Mengasah pisau
Titikkan 4-5 titik pada pisau dan asah pisau seperti biasa sehingga tajam
10.
Membersih dakwat pen pada tangan, baju
Titikkan 4-5 titik di tempat terkena dakwat, digosok dan kemudian dibilas

TESTIMONI BASIC H SHAKLEE


jangan kecam !! hahaha~ kakak terai jek.. mana tau boleh jadik model sabun basuh lantai ke..


saiz botol BASIC H.. hee~ banyak kan ? memang stok 5 bulan pon tak habis melainkan korang buat minum ( bahaya : jangan dibuat.. kakak tak suruh ye.. hahahah~ )



  
BACA SINI --> KORANG TAU TAK ANGGUR ADE RACUN ? HAA.. TU LA.. MAKAN JEK TAU !!
BACA SINI --> RENDAM ANAK DALAM AIR BASIC H ? KEJAM BETUL !!


bestkan ? paling best bab penjimatan tu la.. surirumah adalah seorang yang bijak bila pandai berjimat.. hahahaha~ gitchtew--

kalau korang nak oder, boleh terus whatsapp kakak kat 017 309 1865.. in shaa Allah kakak akan balas secepat yang mungkin..

You Might Also Like

0 comments

FOLLOW LE KAKAK !!

G+ FOLLOWERS