MAKANAN TAMBAHAN TERBAIK UNTUK MENJAGA SISTEM IMUN ANAK-ANAK

by - January 10, 2017

dah dua minggu anak-anak kita mula sekolah.. kan ? rasa sekejap jek masa berlalu.. mana yang tengah orientasi, dengan orientasi la.. mana yang dah start belajar, kena bleajar la.. hee~ macam anak-anak bijak kakak ; #CEOaiman dah darjah satu.. pagi kelas KAFA, petang dengan sekolah kebangsaan.. #CEOaina plak dah tadika 5 tahun.. kakak masih dalam sesi menyesuaikan diri dengan keadaan kelamkabut menguruskan dua ketol saham ni..

dalam masa yang sama, kakak tak pernah lupakan ape yang terbaik untuk kesihatan dorang.. haa.. kalau nak anak success dalam pelajaran, ibu ayah kena la melabur sikit dan pelaburan paling bijak adalah dari segi kesihatan ** entri nih bukan untuk membodek mana-mana pihak tapi menyampaikan kesedaran tentang kepekaan kita terhadap kesihatan anak-anak.. cecececece-- gittew-- **.. 

dan untuk setiap dua atau tiga bulan, kakak dan suami akan melaburkan sedikit amount untuk dua ketol nih !! kitorang beli ape dan untuk ape ?


kadang kadang ade jugak la terbabas, tak restock tapi alhamdulillah.. bila sistem imun anak-anak kita kuat, setakat seminggu dua tak dapat supplement tak de hal la.. hee~ nih kes try and error kakak kat aiman aina la.. korang jangan try kat anak-anak korang plak, lagi lagi baby.. tau..

VITAMIN UNTUK KANAK-KANAK

1 : OMEGA GUARD

  • suplemen minyak ikan terbaik di dunia
  • kaya dengan EPA dan DHA yang bagus untuk fungsi otak 
  • membantu meningkatkan daya fokus semasa pembelajaran
  • meningkatkan sistem pertahanan badan kanak-kanak
  • mengurangkan serangan asma pada kanak-kanak dengan mengurangkan penggunaan inhaler kerana omega-3 bersifat anti radang
  • merawat dan memperbaiki penyakit eczema
  • meningkatkan kesihatan kardiovaskular

2 : VITALEA FOR CHILDREN

  • multivitamin dalam bentuk tablet yang pasti menjadi kegemaran kanak-kanak
  • mengandungi 18 multivitamin dan multimineral termasuk 100 % Vitamin C, D, E dan 8 jenis vitamin B yang akan membantu melengkapkan nutrisi harian kanak-kanak
  • 200mg kalsium, magnesium, zinc, cooper membantu proses tumbesaran dan pertumbuhan tulang kanak-kanak
  • membantu menguatkan kecerdasan minda
  • meningkatkan sistem imunisasi tubuh
  • membantu meningkatkan selera makan
  • melancarkan proses pencernaan, mengelak sembelit
  • membantu dalam penyerapan zat dari makanan harian
  • boleh dikunyah atau dikemam begitu saja dengan rasa anggur 

3 : VITAMIN C 100gm ( CHEWABLE )

  • membekalkan vitamin C untuk kanak-kanak
  • rasa oren semulajadi dan mudah dikunyah sangat sesuai untuk kanak-kanak dan mereka yang sukar menelan pil
  • membantu meningkatkan antibodi
  • mempercepatkan proses penyembuhan luka 
  • membantu mempercepatkan pemulihkan selsema dan demam
  • menjaga kesihatan gigi, gusi dan tulang yang kuat
  • membantu menyihatkan kulit luar dan dalam

4 : NUTRIFERON

  • kukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari
    • kajian menunjukkan interferon mampu meransang dan mempertingkatkan keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh untuk membunuh T-cells, B-cells & Makrofag
    • ia dapat membantu :
      • sesiapa yang hadapi masalah tahap keimunan sering berkurang
      • sesuai untuk yang kerap selsema, kerap demam dan kerap jatuh sakit melebihi seminggu
      • ibu menyusu yang mana anaknya masih kerap demam atau demam berpanjangan
    • bantu lawan kanser dan tumor otak
      • polisakariada yang terdapat dalam interferon semulajadi meransang dan mengaktifkan immunoglobulin melawan sel-sel tumor dan kanser
      • bantu kurangkan ketidakselesaan sewaktu kemoterapi
        • polisakarida juga membantu mengurangkan ketidakselesaan semasa rawatan kemoterapi dijalankan
        • melindungi dari Influenza, selesema
          • membantu seimbangkan respon alergi terhadap persekitaran dan pencemaran udara, berkesan melindungi virus mikrob seperti selesema, alergi dan inflamasi dan influenza
          • bagus untuk immune booster pada keadaan ketika cuaca tidak menentu, jerebu dll
          • sangat sesuai untuk orang yang kerap dikelilingi orang ramai @ melancong, berada di luar negara
          • meringankan stress dan kelesuan
            • rumusan nutriferon dapat ringankan rasa tidak sihat yang disebabkan oleh keresahan, stress, kelesuan dan gaya hidup yang sibuk
            • melambatkan penuaan
              • formula unik nutriferon semulajadi yang pertama di dunia sebenarnya dapat meransang pengeluaran makrofag untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman dan menjadikan sel-sel kulit lebih sihat dan muda
              • mengurangkan infeksi dan sakit kronik pesakit-pesakit hepatitis B & C
                • keberkesanan kebaikn nutriferon shakleedalam memerangi dan mengurangkan infeksi juga meminimumkan ketidakselesaan akibat penyakit hepatitis B & C ini seperti kembung perut, rasa mual, muntah dll
                • membantu kesihatan wanita menopous menjadi lebih baik
                • gejala-gejala seperti hipertensi, tahap kolestrol yang tinggi, kitaran darah dalam tubuh dan masalah-masalah lain berkaitan menopous dapat diatasi dengan pengambilan nutriferon
                • mengurangkan simptom-simptom ketika pra-haid dan sewaktu haid
                • mengurangkan simptom yang terjadi akibat ketidakseimbangan sistem endokrin seperti kekejangan otot, sakit belakang, sakit payudara, jerawat, kegelisahan, insomnia dan perubahan emosi yang tidak terjangka
                • bantu dalam pemulihan penyakit :
                  • lepromatus ( kusta )
                  • leishmaniasis ( pelbagai penyakit yang disebabkan oleh jangkitan organisma yang dikenali sebagai protozoa ) 
                  • toxoplasmosis ( penyakit yang disebabkan oleh parasit 

                  5 : MEALSHAKES

                  • minuman yang sedap, berkhasiat dan mudah disediakan yang pasti menjadi kegemaran kanak-kanak dan seisi keluarga
                  • mengandungi 19 jenis vitamin dan mineral penting
                  • tinggi dengan serat – mengatasi masalah sembelit
                  • indeks glisemik rendah jadi kanak-kanak tidak mengalami obesiti
                  • makanan untuk otak yang bijak kerana ia mengandungi kolina, kalsium dan protien
                  • minuman yang sihat untuk menambah selera makan dan berat badan kanak-kanak
                  BACA SINI --> SUSU TEPUNG TERBAIK UNTUK ANAK ANDA !!

                  em.. kita semua nak yang terbaik untuk anak-anak kita kan ? hee~ apa kata mulakan dengan kesihatan yang baik untuk mereka ? mula dari rumah..


                          Firman Allah ( Surah Al-Anfal, 28 ) :
                          وَاعْلَمُواْ أَنَّمَا أَمْوَالُكُمْ وَأَوْلاَدُكُمْ فِتْنَةٌ وَأَنَّ اللّهَ عِندَهُ أَجْرٌ عَظِيمٌ
                          "dan ketahuilah, bahwa hartamu dan anak-anakmu itu hanyalah sebagai cobaan dan sesungguhnya di sisi Allah-lah pahala yang besar.."

                          FirmanNYA lagi ( Surah Al-Taghabun, 15 ) :
                          إِنَّمَا أَمْوَالُكُمْ وَأَوْلَادُكُمْ فِتْنَةٌ وَاللَّهُ عِندَهُ أَجْرٌ عَظِيمٌ
                          "sesungguhnya hartamu dan anak-anakmu hanyalah cobaan ( bagimu ), dan di sisi Allah-lah pahala yang besar.."




                          You May Also Like

                          5 comments

                          1. shaklee jenama supplement yang dikenali, memang penting untuk penjagaan kesihatan untuk seisi keluarga

                            ReplyDelete
                            Replies
                            1. in shaa Allah.. saya hanya berpegang, kesihatan adalah amanah.. hee~ nasib saya berjumpa dengna produk dan brand yang TEPAT..

                              Delete
                          2. bagi dekat Fateh Uwais vit C chewable tu dia tak layan. tak sedap katanya hukhukhuk

                            ReplyDelete
                            Replies
                            1. hahahaha~ amboi uwais !! demand ye.. kalau macam tu mama kena tukar ke omega guard la..

                              Delete
                          3. Untuk baby umur setahun setegah mcm mana ye nk mkn nutriferon tu? Baby mmg selang smgu demam sejak hantar kt childcare

                            ReplyDelete