SARAPAN PAGI YANG SIHAT MENJAMIN KUALITI AKTIVITI HARIAN

biasa, kalau dah ada anak yang perlu disiapkan kesekolah atau ke rumah pengasuh secara automatik jadual akan jadi padat dan kelam kabut pada awal pagi.. hee~ sape ade pengalaman yang sama macam ni ? * sepsket !! * kadang-kadang sampai terlupa nak sarapan dengan sarapan yang berkhasiat.. kan ? paling sempat pun mungkin segelas air suam / sejuk buat basah tekak.. padahal tau dan jelas ni, kalau tak sarapan memang akan menjejaskan kualiti harian dan mungkin boleh mengundang kepada kegemukan.. hahahaha~ takut kan ?


korang biasa makan beras perang ? haa.. kalau korang nak tau, beras perang banyak khasiat untuk kesihata sebab utamanya.. beras perang tak de kanji.. jadi, kalau korang makan pun cepat kenyang dan rasa kenyang tu bertahan lebih lama berbanding makan beras biasa.. best kan kalau untuk sesiapa yang memang mengutamakan kesihatan dan penjagaan bentuk badan..

tapi !! tak ramai yang mampu telan.. hee~ sebab rasa dia pelik sikit la kalau nak dibandingkan dengan nasi dari beras biasa.. korang pernah terfikir nak 'minum' beras perang ? eh !! kakak tak gurau la.. memang boleh minum tapi dengan brand NutriBrownRice™ aje..

KENAPA NUTRIBROWNRICE

secara umumnya, sebiji brown rice mengandungi magnesium, zat besi, vitamin B1, vitamin B2, vitamin B6, vitamin E, fiber, protein dan karbohidrat yang sangat diperlukan oleh semua golongan peringkat umur.. tapi !! korang tau tak yang 96% dari golongan dewasa mahupun kanak-kanak tidak mendapat keperluan yang secukupnya.. 


KHASIAT NUTRIBROWNRICE

kajian dari pihak penyelidik NutriBrownRice™, mengesahkan NutriBrownRice™ mampu :

  • bertindak sebagai agen antioksidan sama seperti buah beri yang sangat baik untuk melembutkan kulit dan mengurangkan kedutan halus..
  • menurunkan kadar kolesterol..
  • melindungi jantung..
  • memberi tenaga berpanjangan dan rasa kenyang lebih lama..
  • membantu mengawal berat badan.. ngam untuk kaki diet macam kakak.. hee~
  • melancarkan sistem penghadaman dan proses perkumuhan toksin dari dalam badan ( wowok )

PILIHAN RASA

kalau ikut katalog yang kakak tengok kat website NutriBrownRice™, ada 6 perisa yang super best.. tapi kakak dah rasa 5 daripadanya dan kakak suka !! serius.. hee~ senang nak telan macam tak macam makan oats dengan susu sebab teksture NutriBrownRice™ nih lebih halus dan lembut..


100% rasa semulajadi dengan bungkusan madu asli secara berasingan.. kalau korang suka manis madu, boleh habiskan sepaket.. walaupun korang campurkan dengan sepaket madu tu, NutriBrownRice™ Madu ni masih dikategorikan sebagai minuman bergula rendah.. psssttt.. yang best pasal madu ianya mampu memberi rasa selesa ketika tidur, meransang memori dan merupakan minuman tenaga yang sangat best !! kalau korang tau khasiat madu, korang memang boleh in love !!


sangat sesuai untuk kaki diet ( cam kakak.. hew hew hew~ ) sebab rendah gula dan mengandungi inulin yang bertindak sebagai prebiotik untuk menggalakkan sistem penghadaman yang sihat.. INULIN ; serat prebiotik merupakan komponen semulajadi yang terhasil daripada tumbuh-tumbuhan yang dapat mencegah diabetes type 2.. pesakit diabetes type 2 yang mengambil 10 gram inulin sehari selama dua bulan berturut mempunyai peningkatan dalam kawalan glisemik dan tahap antioksidan.. dengan teksture yang halus dan lembut, ia sangat sesuai untuk sarapan pagi - minum petang dan sebagai pengganti makan malam yang berat..


mengandungi besi dan kalsium untuk pembentukan darah dan kesihatan tulang.. sebab, bahan utamanya adalah beras perang dan bukannya cokelat / malt dan ianya tidak menyebabkan 'kepanasan' pada badan.. tapi !! mungkin ini minuman cokelat paling sedap.. hee~ sesuai untuk kanak-kanak juga.. jangan lupa kongsi kan dengan anak dan gantikan minuman cokelat dorang yang tinggi gula kat dapo tu..


dengan emping oat yang kecil dan kenyal + lesitin soya.. kalau korang tak suka oat, cuba ni.. confirm korang akan jatuh cinta.. hee~ dan kelebihan dalam sepaket kecik ni, lesitin soya berfungsi meningkatkan fungsi otak, meningkatkan kesihatan kardiovaskular dan merendahkan kolesterol dan ia juga penting untuk kesihatan hati..


last but not least.. hee~ original !!! serbuk perang tulen yang telah dihasilkan dengan teknologi state-of-the-art American ini tidak mengandungi addictives, perservatives dan pewarna tiruan.. aroma asli dilengkapi dengan gula perang meningkatkan rasa yang ummmppppphhhhhhh !!

dalam banyak banyak tu, kakak terpaling suka perisa cokelat tu la.. hee~ memang tak bleh tolak sebab tak de lansung manis gula putih sebaliknya rasa manis diambil alih oleh cokelat.. sedap.. dan akan mula menjadi minuman kegemaran kakak..

PENGESAHAN HALAL

tindakan tidak menghalalkan cara.. haa.. gittew-- tapi korang jangan was was sebab NutriBrownRice™ ni memang halal.. bukan saja halal tapi dah pun dapat pengiktirafan  dan anugerah dari pelbagai pihak..


bukan kat Malaysia jek ada NutriBrownRice™ ni tapi ada juga di China, Singapura, Hong Kong, Korea dan negara Eropah.. tak de alasan untuk beralih kepada kehidupan yang lebih sihat kan ? hee~ kat mana-mana pun ada NutriBrownRice™ ni..

untuk maklumat lanjut, korang boleh klik link kat bawah ni..

WEBSITE :

FACEBOOK :
@NutriBrownRiceMalaysia

LOKASI PEMBELIAN SELURUH MALAYSIA :



kakak tetap memilih kesihatan dan takkan fikir dua kali untuk invest ke arah kesihatan.. hee~ mungkin pendapat kita berbeza tentang kesihatan.. tapi semua orang impikan kesihatan jauh lebih baik dari sekarang.. kan ? semoga kita sentiasa dilindungi dan dirahmati..


2 comments:

Powered by Blogger.