PROGRAM BERKAT KORBAN 2022 AEON ; DARI MASJID KE PUSAT BELI-BELAH

AEON CO. (M) BHD. (AEON) meneruskan usahanya memberi kemudahan kepada umat Islam yang ingin melaksanakan ibadah korban tahun ini dengan membawa kembali “Berkat Korban 2022”. AEON telah memperkenalkan Berkat Korban pada tahun 2020 dan 2021 di mana ianya telah memberi kemudahan kepada umat Islam melaksanakan ibadah korban mereka semasa Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).


Yayasan Islam Darul Ehsan (YIDE)

Tahun ini merupakan tahun ketiga AEON melaksanakan program Berkat Korban yang telah mendapat sambutan baik daripada pelbagai pihak sebelum ini. Untuk Berkat Korban 2022, AEON berkolaborasi dengan Yayasan Islam Darul Ehsan (YIDE), Koperasi Kelab Generasi Transformasi Ruminan Malaysia Berhad (Koperasi GTR) dan Townfarm. 


Menurut Dr. Kasuma Satria Mat Jadi, Ketua Pegawai Sumber Manusia merangkap Pengarah Komunikasi Korporat AEON, “Kami amat bersyukur kerana sekali lagi dapat merealisasikan program Berkat Korban pada tahun ini. Atas sambutan menggalakkan yang diterima sebelum ini, kami merasa bertanggungjawab untuk terus memberikan perkhidmatan ini kepada umat Islam. Program ini akan memudahkan urusan mereka di mana tempahan daging korban hanya perlu dilakukan melalui panggilan telefon atau pun dalam talian. AEON merupakan cawangan pusat beli belah pertama di Malaysia yang memperkenal program seumpama ini. Kesemua daging korban akan melalui proses SOP yang ketat dan patuh Shariah dalam kita memastikan umat Islam yang mengambil bahagian dapat melakukan ibadah tersebut dengan sempurna,” tambah beliau. Berkat Korban 2022 akan dilaksanakan di seluruh cawangan AEON, AEON BiG dan MaxValu.


Ibadah korban 2022

Program Berkat Korban 2022 menyediakan dua kategori haiwan korban iaitu lembu dan kambing. Seekor lembu seberat 210kg hingga 250kg akan dibahagi kepada tujuh (7) bahagian, harga yang ditetapkan bagi satu bahagian adalah sebanyak RM880. Manakala harga seekor kambing seberat 28kg hingga 30kg adalah sebanyak RM1,200. Harga ini adalah sama bagi mereka yang ingin menyumbangkan bahagian korban mereka kepada golongan Asnaf. AEON mensasarkan sebanyak 1,000 ekor lembu dan 200 ekor kambing untuk program ini AEON turut memperkenalkan Ustaz Don Daniyal Don Biyajid sebagai ikon Berkat Korban 2022.


Ustaz Don Daniyal

Ustaz Don Daniyal berkata, “Saya merasa bersyukur kerana dapat bekerjasama dengan AEON untuk program Berkat Korban 2022. Selain daripada memperkukuhkan ukhwah dan silaturahim setiap golongan masyarakat serta dapat melaksanakan ibadah untuk diri dan diinfakkan kepada golongan yang memerlukan, usaha ini dapat membantu penjanaan ekonomi para penternak tempatan serta peladang-peladang kecil. Alhamdulillah, setiap kerja penyembelihan dan pemprosesan juga dilakukan di dalam suasana terkawal untuk memastikan hasil sembelihan yang patuh shariah, bersih serta berkualiti tinggi selari dengan halalan toyyiban.” 


Berkat Korban AEON 2022

Bagi tujuan tempahan, para pelanggan hanya perlu hadir ke kaunter-kaunter yang dibuka khas di semua cawangan AEON di seluruh negara atau boleh juga menghubungi Suebaidah Sidek di talian 012 – 759 1816. Inisiatif Berkat Korban 2022 ini selaras dengan usaha AEON yang memperjuangkan Matlamat Pembangunan Lestari (SDG) yang digunapakai oleh Pertubuhan BangsaBangsa Bersatu sebagai seruan sejagat untuk bertindak bagi menamatkan kemiskinan, melindungi planet ini, memastikan semua orang menikmati keamanan dan kemakmuran serta memberikan kesedaran setiap p

No comments:

Powered by Blogger.