KESAN DAN TINDAKBALAS BAHAN KIMIA PADA TUBUH BADAN KITA

by - August 26, 2015


Mesti tak pernah tengokkan kakak buat entri pasal tiga beradik nih.. Basic H organic Cleaning Concentrate, Fresh Laundry Concentrate Powder dan Dish Wash Concentrate.. Kalau korang ade alahan yang tak boleh main dengan bahan kimia, YA !! 'mereka' ni adalah kawan terbaik korang..

SEBAB APA ?
  • tidak bertoksik
  • tanpa gas beracun
  • tanpa bahan kimia merbahaya
  • tanpa bahan pewangi
  • sangat lembut pada tangan
  • pH yang seimbang
  • tanpa klorin
  • mesra alam
  • bertahan sehingga 3 - 5 bulan
    Ye !! Produk Shaklee ni tak de bau tapi korang tau tak yang produk pencuci lain yang sellau ade kat pasaran tu yang wangi-wangi tu kebanyakkannya mengandungi CARCINOGEN yang merupakan punca terjadinya kanser !!


WAH !! Mesti tak percayakan kebanyakkan kemunculan pelbagai penyakit pelik-pelik ni adalah berpunca dari sekeliling kita dan antarana berpunca daripada bahan-bahan pencuci, sabun, syampu yang kita gunakan hari-hari..

Linear sulfonates alkil natrium (LAS) atau 'surfaktan anionik, karsinogenik, toksin pembiakan Petroleum Sulingan, karsinogenik, menyebabkan kerosakan paru-paru, radang paru-paru dan kerosakan kepada membran mukus.. Fenol, toksik kepada sistem saraf pusat, jantung, saluran darah, paru-paru dan buah pinggang.. Sodium hipoklorit ( isi rumah peluntur ) : 
  • Apabila ia bertindak balas dengan bahan-bahan organik dalam alam sekitar, sebatian karsinogenik dan toksik yang dicipta daripada yang boleh menyebabkan pembiakan, endokrin dan gangguan sistem imun..
Kakak bukan cerita pasal ia adalah "Shaklee", tapi ianya demi kesejahteraan diri, keluarga dan alam sekitar.. Hee~ #kohado ?

Eh !! Bukan kakak jek tau yang guna tiga beradik nih.. Ha.. Tengok sini--lah !!





TIGA BERADIK nih dah masuk Oprah Show..
#kohado ?
hahaha~

 

LOVE ;


You May Also Like

0 comments