FAKTA TENTANG PRODUK SHAKLEE YANG KORANG KENA TAU

by - November 17, 2015

baru-baru ni kakak banyak dengar desus desas pasal Shaklee yang kononnya TUT.. lepas tu TUT.. boleh plak jadik TUT.. hee~ kakak pun bukan la bijak pandai tapi kakak banyak membaca sebab kakak perlukan jawapan.. jawapan untuk ape ? haa.. untuk cerita balik kat korang la betapa "bahaya" la hai produk Shaklee ni.. haa..



korang kena tau 9 sebab kenapa produk Shaklee ni BAHAYA, BURUK, TAK ELOK, TAK BOLEH BELI, JANGAN BELI, TAK PERLU BELI.. hee~ jom !!

1 : SHAKLEE TAK DE KILANG KAT MALAYSIA




  • ya.. Shaklee memang tak de kilang kat Malaysia.. tapi kilang Shaklee ada kat US.. hah ? kenapa ?? hee~ sebab Shaklee nak kawal kualiti kesemua produk dengan tapisan dan kawalan yang ketat.. haa-- korang tau tak lambakan produk kesihatan dan kecantikan kat Malaysia ni dikilangkan pada satu kilang kemudian dilabelkan asing-asing jek.. hee~ korang tak tau kan ? kan ?

2 : TAK DE SIJIL HALAL JAKIM

  • ya.. ya.. isu paling sensitif kat Malaysia ni.. tak de sijil halal JAKIM, tak boleh consume.. tak boleh makan.. HAROOOOM hukumnya.. hee~ kalau kat Malaysia ni, JAKIM merupakan badan yang bertanggungjawab mengeluarkan sijil halal tapi.. cane ni ? Shaklee tak de sijil halal JAKIM ni.. hee~ korang tau tak yang Shaklee ade sijil dan pengesahan halal dari ISA.. hah ? ape plak ISA ni ?
  • ISA merupakan badan yang bertanggunjawab mengeluarkan sijil halal kat US nun sana.. setiap negara yang mempunyai penduduk beragama Islam akan ada badan yang bertanggunjawab untuk membuat tapisan halal haram ni dan kat US ni plak 'dorang' dikenali sebagai ISA.. ISA ni plak dah direkodkan oleh JAKIM sebagai salah satu badan luar negara yang mengiktiraf status halal produk mereka di Malaysia.. sebab tu la tak de logo halal JAKIM kat produk Shaklee.. ISA pun keluarkan sijil halal untuk produk Shaklee setiap tahun ye.. kena tahu ni..

3 : MAHAL !!
  • kakak dah jual produk Shaklee ni hampir satu Malaysia dan seperti biasa.. ada.. bukan tak de customers yang rajin untuk buat perbandingan produk.. vitamin Shaklee lebih mahal berbanding vitamin kat pasaran yang lain.. ye ke ni ? yakin sangat ke mahal ni ? hee~ korang tau tak sebotol SR VITA-C Shaklee boleh tahan 6 bulan ? ini contoh paling simple la kakak bagi ni.. dan sebiji vitamin C Shaklee ni bernilai 51 sen jek.. dan sebulan korang habis RM 15.40 jek pon.. mahal ke ? ke nak kakak buat perbandingan dengan brand yang tu.. yang tu.. hee~ korang bijak.. 

4 : DUTA PUN TAK DE !! TAK FEMES !!
  • hahaha~ ni paling kakak gelak la bila ada yang tanya "kak.. apsal tak pernah nampak pun iklan kat tv ? sape duta Shaklee ni ? nak tengok gak cantik ke tak.." serius.. berdekah kakak gelak.. hape ? kakak ni tak cukup cantik ke untuk wakilkan Shaklee ? * flip shawl * hee~ kenapa Shaklee tak macam produk lain yang silih berganti duta ? sebab paling utama.. Shaklee nak pengguna sendiri dan SID menjadi duta RASMI dengan berkongsi kehebatan dan keberkesanan produk Shaklee.. lagipun Shaklee memang dah terbukti berkesan.. lebih 50 tahun kat pasaran kot-- #kohado ?

5 : KESAN SAMPINGAN YANG TAK MASUK AKAL
  • bahasa mat salehnye, "healing crisis".. ramai yang alami, kakak pun.. huu~ ape tu ? haa.. tu la kesan sampingan lepas korang amik vitamin semulajadi Shaklee yang rata-rata bertindak menyahtoksin bendasing dalam badan kita.. berapa tahun plak kita dok makan ubat sintetik yang pelbagai kandungan yang kita sendiri tak tau.. haa.. bila vitamin semulajadi bertindak 'membersihkan' badan kita dari bahan-bahan yang dah lama terperap tu, berlaku la kesan-kesan sampingan.. selalunya letih-letih, demam, selesema, loya dan pening kepala.. dan proses tersebut adalah positif.. haa.. sebab tu la korang kena carik SID terlatih supaya korang akan dapat tips untuk menangani healing crisis ni.. macam kakak.. hee~

6 : NAK BELI KAT MANA ? TAK PERNAH NAMPAK KAT KEDAI JAMU PUN
  • ye.. kat farmasi besar ke kecik ke tak de ye.. sebab, Shaklee adalah produk kesihatan yang eksklusif dan hanya boleh didapati menerusi SID-SID berdaftar sahaja.. kalau nak senang, singgah jek mana-mana branch Shaklee yang ada.. eh !! nak lebih sneang.. carik jek kakak.. hee~ kakak boleh hantar sampai depan pintu rumah kot.. tapi dlaam kawasan COD jek la.. mana yang perlu pos, kakak kena la pos.. jangan plak korang paksa kakak COD sampai ke Langkawi sana.. nanges kakak tepi bucu katil nanti..

7 : CEPAT JE HABIS STOK.. MENYAMPAH !!
  • ombak Shaklee sedang berleluasa kot.. g mana-mana jek korang mesti jumpa bunting dan banner produk Shaklee.. jadik.. tak pelik la kakalu stok memanjang jek habis.. ramai yang kejar sampai tak cukup stok.. hee~ kalau korang nak stok yang sentiasa ada kat HQ, boleh dapatkan dari kakak.. in shaa Allah.. kalau tak de pun, kakak cuba korek sampai ada.. 

8 : TAK TAHAN PANAS.. SUSAH NAK BAWAK TRAVEL
  • hah.. korang memang dedahkan semua suppelement yang korang ade ke ? maksud kakak letak merata la.. huish.. bahaya kot.. ha'ah.. memang ade produk Shaklee anti-panas tau.. sebab produk Shaklee tak de bahan pengawet dan kandungan kimia untuk membantu dorang ertahan dengan suhu yang panas.. dah kalau terdeah, ape plak kahsiat yang sihat untuk tubuh badan korang.. korang ade fikir tak ?

9 : MACAM TAK PERCAYA JEK VITAMIN SHAKLEE NI VITAMIN SEMULAJADI

  • ye.. ye.. kakak faham perasaan korang yang sentiasa ragu-ragu.. tak salah pun ade perasaan camgitu.. tapi produk Shaklee memang tak de bahan sintetik.. kalau korang perasan laa, dalam semua vitamin Shaklee tak de pun gel silika.. haa.. gel silika ni membantu menyerap kelembapan dan vitamin yang ade gel silika ni adalah vitamin sintetik.. tolong ah weyh.. orang kata kembali fitrah.. amalkan vitamin yang memang tak de kandungan yang meragukan.. bukan untuk sesape, untuk kesihatan korang gak..
hee~ sekian.. penat kakak membebel pepagi buta ni.. kalau korang tak hadam gak memang kakak tak tau la nak cakap ape tah.. hahaha~ tak pe.. pape boleh jek nak roger kakak.. in shaa Allah, segala pertanyaan kakak akan jawab sehabis baik.. tapi soalan berkaitan jek la ye.. jangan plak korang tanya "kak, berapa harga proton Axia ye ?", "kak.. best ke holiday kat Avani Gold Coast ?" haa.. kalau kakak dapat soalan camgitu, memang kakak hambat dengan penyapu.. hee~

lupa kakak nak ingatkan.. promosi SR VITA-C Shaklee masih berjalan lancar ye.. kalau nak harga terlajak jatuh gaung, boleh text kakak..

LOVE ;

You May Also Like

0 comments