TANDA BADAN BANYAK ASID

April 19, 2016

ramai rakyat Malaysia dah sedar betapa pentingnya menjaga kesihatan dan mengambil plebagai inisiatif untuk membeuat pemeriksaan kesihatan termasuk membuat ujian darah.. kalau dah sihat, buat ujian darah dianggap satu pembasiran dari segi masa dan duit.. kan ? hee~




kali ni kakak nak share tanda tanda badan kita mengandungi asid.. hah ? asid dalam badan ? ye.. bukan takat berasid jek tapi kalau tak maik tindakan dengan merawat, asid boleh bertukar menjadi penyakit yang lebih kritikal termasuk kanser..



antara simptom yang biasa dirasai setiap hari seperti penat, lemah lemah badan, rasa nak demam padahal suhu badan normal jek, pening, pitam dan banyak lagi.. ini bermaksud banyak toksin dalam badan yang menghalang fungsi badan yang normal..



BADAN BERASID TERBAHAGI KEPADA 3 PERINGKAT :



1 : PERINGKAT AWAL : sedikit berasid

  • antara tanda-tanda asid terbentuk dalam badan ialah kerap pening / sakit kepala, kerap batuk, sakit sendi, tangan dan kaki jadi sejuk tanpa sebab, pedih ulu hati, keinginan dalam perhubungan intim merosot, sakit sakit otot, lesu, jerawat, sembelit, sindrom pra-haid, gemurh / panik, kencing berbau keras
  • mungkin pada tahap ni ramai yang tak sedar dan tidak mengambil apa apa tindakan sebab keadaan macam normal kan.. "ala.. pening sikit jek ni.. ala.. jerawat biasa jek ni.." kan ? dan kalau korang tak maik tindakan untuk me-neutral-kan balik asid dalam badan kemungkinan untuk naik ke peringkat kedua sangat tinggi..

2 : PERINGKAT PERTENGAHAN : lebih serius dan memberi kesan kepada kesihatan
  • badan membengkak, gegata, mati pucuk, migrain, ekzema, endometris, psoriasis, tekanan perasaan, insomnia, bronkitis, sinusitis, asma, alergi, jangkitan kulat, virus dan bakteria
  • kalau tak amik tindakan jugak, badan akan masuk ke peringkat terakhir badan berasid..

3 : PERINGKAT AKHIR : kritikal
  • mungkin boleh mendapat kanser, skizophrenia, SLE, artritis, TB, multiple sclerosis
  • pada peringkat ini korang mungkin kena mendapatkan rawatan pakar yang bersesuaian dengan penyakit

apa punca badan berasid ?
= makanan merupakan punca utama penyumbang asid dalam badan.. dan badan berasid boleh menyebabkan kanser..

"perut manusia itu tempat segala penyakit, manakala pencegahan itu pokok segala pengubatan .."
- Hadis riwayat Al-Darimi

nah !! kat bawah ni kakak sertakan beberapa makanan yang berasid sebagai contoh rujukan korang..



kalau korang perasan la kan.. menurut kajian tentang senarai makanan kat atas tu.. kebanyakannya adalah makanan kegemaran ramai.. kan ? kan ? hee~ jadi.. sangat tak pelik la kalau manusia sekarang terdedah kepada pelbagai jenis penyakit metabolik..

cemana nak rawat penyakit ni ?
senang jek.. korang kawal pengambilan makanan yang dah dikategorikan kat atas nun.. dan lebihkan sayur sayuran serta buah buahan untuk menyingkirkan toksin dalam badan.. senang kan ? ke susah jugak ? hee~

team kakak nak start detox pada 23hb nanti.. korang nak join ? haa.. kalau nak belajar singkirkan toksin dalam badan boleh roger kakak.. kakak carik 5 orang jek.. hee~ kalau ramai ramai kakak tak larat nak mengajar.. tapi.. in shaa Allah.. kakak akan kembangkan lagi team #detoxdenganatie.. korang jugak boleh carik hashtag detoxdenganatie ( #detoxdenganatie ) kat instagram ya.. hee~

You Might Also Like

0 comments

RAKAN BLOGGER !!

G+ FOLLOWERS