TANDA-TANDA BADAN KITA BANYAK TOKSIN

April 12, 2016

nah !! dua tiga hari ni kecoh antara SID kat Malaysia ni pasal PROGRAM DETOX dengan Shaklee ni.. hee~ kakak pun ikut la menyibuk.. ye la.. benda baru kan, sape tak amik tau pasal ilmu memang rugi laa--



DETOKSIFIKASI ( detox ) diet yang popular dan terdapat bukti ianya mampu menghapuskan toksin dari badan.. diet detox adalah berbeza - dalam tempoh berpuasa tersebut diunjurkan diet yang ketat seperti sayur-sayuran mentah, buah-buahan dan jusa buah-buahan dan air..


dalam diam, sebenanrnya dalam tubuh badan kita ada banyak bahan toksin yang kebanyakannya kita 'ternak' dari sumber makanan sehari hari dan toksin ni la menjadi punca kepada penyakit dan kelesuan..

badan kita ni ibarat sebuah mesin yang 24 jam berfungsi tanpa henti dan perlu diservis sekali sekala untuk memastikan mesin dapat berfungsi dengan baik.. hee~ bak kata orang 'supaya prestasi ungggul bak johan'.. bila badan kita terlampau banyak toksin, usus akan kotor dan masa tu mula la macma macam masalah ikut timbul.. dah ade masalah mula la penyakit datang ketuk pintu.. huish-- sebab tu pakar kesihatan pun ade kata, "penyakit berpunca dari perut.."



DAH TU.. BILA MASA KITA KENA DETOX ?
BILA KENA START DETOX ?

haa.. tang ni korang kena cek betul betul ni.. tengok kot simptom yang kat bawah ni memang ade kat diri korang atau pun tak.. kalau ade.. SILA DETOX SEGERA !!

1 : SEMBELIT
  • selalu jadi kan ? tak kira la lelaki ke perempuan ke, tapi memang selalu jadi.. dan jangan terkejut kalau orang yang berbadan kurus pun ade masalah sembelit ni.. dan apabila SEMBELIT berlaku, makin banyak la toksin tersimpan dalam badan sebab tak dapat nak keluarkan hari hari melalui proses nyahkumbahan..

2 : TUMBUH JERAWAT
  • ade yang perpendapat, masalah jerawat ni berpunca dari hormon tak stabil.. hee~ ye ke ? dan salah satu punca jerawat juga bila toksin banyak dalam badan dan berkumpul menyebabkan pelepasan toksin dengan cara yang salah.. dan paling tak best.. jerawat tu bukan kat muka jek-- tapi serata tempat.. badan la, celah paha la, leher la..

3 : BERAT BADAN SUSAH NAK TURUN
  • dah cuba macam macam teknik nak turunkan berat badan, diet pun macam macam gaya tapi berat badan macam tu jugak.. itu tanda jelas lagi nyata badan korang banyak toksin..

4 : MOOD SWING
  • korang selalu moody ? tak tentu pasal nak marah marah ? atau.. badan korang rasa suam sejuk tak menentu ? haa.. kalau jadik cemgini tak pasal pasal, cepat cepat la detox.. hee~

5 : LESU
  • baru jek buat keje sikit dah mula la penat.. mengantuk jangan cerita la.. dah jadik alarm kot-- ade tu bertanggapan dengan minum kopi, segar la sikit badan tu, hilang la mengantuk nye.. hee~ korang kena tau ye.. kopi bukan minuman kecergasan yang sesuai diambil sebab ianya mengandungi kafien yang boleh menyebabkan ketagihan..

6 : BUNCIT
  • berat badan korang dah cantik ideal ikut BMI.. tapi perut tu menonjol ke depan.. hee~ banyak btol khazanah kat dalam tu dan pastinya parasit banyak menyorok kat dalam tu.. berkampung agak nye.. hee~

7 : CRAVING MAKANAN MANIS
  • bab ni paling biasa terjadi.. hahahah~ bukan kat korang jek, kat kakak pun.. tapi tu dulu la.. pantang lahai lalu depan Big Apple ke Secret Recipe ke.. confim ade jek yang diborong.. haa.. kalau korang nak tau, kerap terliur nak kan makanan manis adalah petanda parasit banyak kat dlaam badan tu sebabnya gula putih adalah makanan kegemaran parasit..
    • NOTA KECIL : gula putih juga makanan sel kanser, cyst dan fibroid

8 : SUSAH NAK TIDUR MALAM
  • dah pukul 1 pagi tapi dok la terkebil kebil biji mata korang.. apsal tah susah sangat nak lelap sedangkan waktu malam kan waktu untuk berehat.. hee~ toksin berlebihan membuatkan korang susah nak tidur malam dan mendapat 6 - 8 jam tidur yang berkualiti..

9 : WARNA LIDAH BERTUKAR
  • bila badan tidak sihat, warna lidah ikut bertukar sama.. kalau asalnya kemerahan tapi ia akan bertukar sedikit kekuningan atau putih putih.. sedikit berbau.. e.. ngeri kan ? hee~ silap haribulan ade jek kengkawan lari sebab tak selesa bila nafas kita mula berbau..

10 : MAKAN SUPPLEMENT TAPI TAK BERKESAN
  • yang ni pun kerap jadi ni.. sebabnya.. kita makan supplement sebab nak dpaat kulit cantik la, otot pejal la.. kan ? tapi tak jadik macam yang diharapkan pun !! tapi jadik makin teruk ada laa.. haa.. sebab tu la kena detox dulu supaya supplement yang korang amik mudah diserap tanpa halangan dari parasit yang tumpang makan zat dari supplement korang tu..


SEBAB TU KORANG PERLUKAN SET KAT BAWAH NI..

jom join team kakak #detoxdenganatie yang akan mula detox pada 22hb April ni nanti.. hee~ lepas tu korang akan rasa terkejut terkejut sebab berat badan korang boleh turun 5 kg dlaam masa 5 hari.. hee~ tak percaya ?


hee~ kan dah cakap.. 


LOVE ;

You Might Also Like

0 comments

RAKAN BLOGGER !!

G+ FOLLOWERS