PETUA MERAWAT RAMBUT GUGUR DENGAN CARA PALING MUDAH

September 29, 2016

bila sebut pasal rambut jek, mesti wanita la paling risau.. kan ? wanita mana yang tak suka rambut penghurai panjang dah tu berkilat dan tebal plak tu.. hee~ kakak pon suka rambut panjang sebab nampak seksi.. tapi tu la.. risiko rambut gugur tu memang ade dan kalau kronik, memang menggelabah la jugak..


PUNCA RAMBUT GUGUR

banyak sebenarnya punca rambut mudah luruh tapi kita biasa amik ringan pasal benda tu.. macam.. ala.. normal la tu.. hee~ tapi sebenarnya masalah besar yang tunggu kengkorang..

1 : KURANG ZAT
  • kalau badan kita kurang zat besi, dia sama macam pesakit anemia ( kurang darah merah ) laa dan boleh jadi penyebab rambut gugur secara berlebihan.. kengkadan bergumpal gumpal.. untuk mengatasi masalah ni, korang memang kena jumpa doktor untuk mengenal pasti tahap mana zat besi yang kurang dalam darah supaya dapat topup dengan ubat / supplement dengan dos yang sesuai sebab kalau korang ter ambil dalam dos yang tinggi akan menyebabkan masalah lain pada kesihatan..

2 : ESTROGEN RENDAH
  • ade jek wanita yang mengalami tahap keguguran rambut kritikal menjelan umur hampir menopaus dan ini disebabkan oleh paras estrogen dalam badan menurun selain faktor perubahan hormon..

3 : MELAHIRKAN ANAK
  • selalu kita dimomokkan, lepas bersalin mesti rambut gugur.. hee~ memang ye pon.. pada 6 bulan pertama selepas melahirkan anak, mesalah rambut gugur selalu berlaku tapi akan beransur pulih bila tahap estrogen dalam badan kembali ke paras normal..

4 : TEKANAN / SAKIT 
  • selalunya bersifat sementara dan akan kembali pulih bila masalah tekanan / sakit beransur pulih sepenuhnya.. rambut gugur yang dialami itu biasanya berlaku apabila hormon dalam badan berubah secara mendadak..

5 : PARAS SELINIUM DAN VITAMIN A TERLALU TINGGI
  • vitamin memang sangat diperlukan badan untuk melindungi sel sel dalam badan tapi perlu diambil dengan sukatan yang sesuai.. tak boleh la main makan jek.. dan kalau korang nak tau, salah satu punca rambut gugur pun adalah dengan pengambilan ubat-ubatan harian serta vitamin yang mungkin mengganggu hpormon dalam badan korang..

TIPS MERAWAT RAMBUT GUGUR

1 : SAPU AIR EMBUN
  • hah ? serius ? hee~ kalau ikut petua orang dulu dulu la.. air embun ni bukan takat dapat cerahkan penglihatan tapi dapat kuatkan rambut jugak..

2 : LUMURKAN SANTAN
  • lumurkan santan dan ratakan.. maksudnya pada setiap helai dan liang rambut tu kena diselaputi santan tu tau.. lepas tu perap kan dengan tuala selama sejam gitu.. lepas sejam, bilas dengan air suam.. buat sebulan sekali nanti rambut korang hitam melekat cantik weyh..
3 : PERAHAN LIMAU NIPIS
  • lumurkan dengan perahan air limau nipis pada rambut sampai ke kulit kepala.. hee~ wangi kot kan bila dah lumur dengan air limau nipis tu.. selain kukuhkan akar rambut, dapat jugak mengatasi masalah kelemumur yang juga jadik punca rambut gugur..
nah !!
layan video nih dulu haa.. hee~
 
hee~ mak mak shaklee memang suka dengan SET RAMBUT GUGUR nih sebab memang ramai yang mengalami masalah yang sama.. ape yang ade dalam SET RAMBUT GUGUR nih ?


1 : ZINC COMPLEX - 120 BIJI - RM 33.75

  • bertindak mengurangkan rambut rosak, rapuh dan bercabang..
2 : ESP ( ENERGIZE SOY PROTEIN ) - 850 GRAM - RM 150.00 

  • menguatkan rambut dari akarnya, menyuburkan rambut dan mengaktifkan pertumbuhan rambut baru..
3 : REVITALIZING SHAMPOO - 296ml - RM 66.25

  • untuk rawatan dari luar, membantu mengurangkan rambut gugur..  
4 : LIGHTWEIGHT CONDITIONING CONDITIONER - 296ml - RM 66.25 

  • perapi rambut dan disyorkan digunakan bersama dengan Revitalizing Shampoo dan ia sangat lembut dan menghilangkan masalah rambut kusut secara total..

nak tau lebih lanjut tentang produk nih, boleh whatsapp kakak :
017 309 1865

You Might Also Like

2 comments

FOLLOW LE KAKAK !!

G+ FOLLOWERS