BOLEH KE MERAWAT PENYAKIT BUAH PINGGANG BOCOR DENGAN PRODUK SHAKLEE ?

by - November 24, 2016

baru baru ni kakak dan team ade bincang pasal masalah buah pinggang bocor, dan sangat menyedihkan sebenarnya sebab dalam setahun hampir 5000 orang pesakit didiagnos penyakit berkaitan dengan buah pinggang.. fuff-- berpeluh juga bila kakak dapat info macam tu.. nak menangis pun ade..


APA ITU NEPHROTOC SINDROME ?

  • NEPHROTIC SYNDROME merupakan satu penyakit yang berkaitan dengan buah pinggang.. di dalam buah pinggang yang normal, glomeruli merupakan sejenis penapis halus dalam buah pinggang yang berfungsi untuk menghalang albumin ( sejenis protein ) dapripada keluar ke dalam air kencing.. 
  • dalam kes nephrotic syndrome, glomeruli atau penapis ini boleh rosak atau bocor dan menyebabkan lebih dari 3 gram protein dikeluarkan melalui air kencing dalam masa 24 jam setiap hari dari dlaam badan --> ia dipanggi PROTEINURIA.. dan ini menyebabkan badan kehilangan banyak protein..

PUNCA BUAH PINGGANG BOCOR

  • kes macam ni selalu berlaku dikalangan kanak-kanak berbanding orang dewasa dan penyebab utama kerosakan glomeruli pada pesakit boleh disebbakan oleh jangkitan kuman dalam darah seperti syphilis, penyakit autoantibodi seperti SLE ( systemic lupus erythematosus ), penyakit darah sejak lahir seperti sickle cell disease dan kencing manis..
pengeluaran protein melalui air kencing menyebabkan badan akan kehilangan banyak protein dari dalam darah atau HYPOALBUMINEMIA ini menyebabkan pembengkakan pada muka, tangan dan kaki dipanggil EDEMA atau bengkak air.. hati juga mula menghasilkan lebih banyak lemak dalam darah sebgai tindakbalas kehilangan protein dan terjadilah HYPERLIPIDEMIA atau lemak berlebihan dalam darah..

SIMPTOM BUAH PINGGANG BOCOR

  • badan menjadi lemah dan tidak bermaya
  • air kencing berbuih
  • mata dan muka kelihatan bengkak pada waktu pagi sebaik bangun dari tidur
  • kaki kelihatan bengkak pada waktu petang akibat berdiri
  • perut kembung
  • sakit perut
  • berat badan naik akibat lebihan air bertakung dibawah permukaan kulit

KOMPLIKASI BUAH PINGGANG BOCOR

  • untuk kanak-kanak, penyakit ini boleh membantutkan tumbesaran tubuh dan menyebabkan pesakit dimasukkan ke hospital sehingga sembuh
  • antibodi akan menjadi lemah dan menyebabkan pesakit mudah terkena jangkitan kuman sehingga boleh membawa maut
  • ari yang berkumpul diselaput paru-paru dan tisu badan menjadi tempat pembiakan kuman dan kuman boleh mengakibatkan jangkitan paru-paru
  • paling menakutkan bila buah pinggang gagal berfungsi atau End Stage Renal Failure ( ESRF ) di mana buah pinggang tidak berfungsi lagi
macam yang jadi kat suami kawan kakak yang telah disahkan menghidapi Nephrotic Syandrome.. jom baca luahan hati beliau..
"Nama saya Muhamad Rosdi Ismail,38 tahun. Pada bulan September 2015, saya telah disahkan mengalami Nephrotic Syndrom iaitu buah pinggang bocor yang menyebabkan protein terkeluar melalui air kencing. Sesuatu yang agak mengejutkan dan merisaukan saya sebenarnya. Siapa tak sayang buah pinggang kan??
Sebenarnya sebelum tu lagi saya perasan air kencing berbuih tetapi saya tak fikir ia sesuatu yang pelik dan tanda penyakit ini. Tetapi bila tangan dan kaki membengkak, barulah saya menyedari ada yang tidak normal. Saya membuat pemeriksaan di Hospital. Dan semasa di hospital doktor menahan saya di wad kecemasan dan membuat pemeriksaan air kencing 24jam, juga pemeriksaan darah. Setelah disahkan mengalami Nephrotic Syndrom doktor memberi “sebeban” ubat yang pada saya sangat banyak untuk ditelan. Dengan ubat surut bengkak, ubat kolesterol, ubat darah tinggi. Ya, penyakit ini turut memberi saya pakej penyakit yang lain yang sebelum ini saya memang tidak pernah menghidapinya.
Doktor turut memberi steroid tetapi menyatakan jika saya bersetuju untuk membuat Biopsi iaitu prosedur mengambil sampel buah pinggang maka saya tak perlu mengambil steroid. 

Saya berbincang dengan isteri, kami bersetuju untuk memulangkan sebungkus besar Steroid dan memberitahu Doktor kami ingin membuat Biopsi. Hakikat yang sebenarnya kami ingin berikhtiar dengan VIVIX SHAKLEE. Kalau sebelum ini saya antara yang culas memakan vitamin tapi dengan Vivix saya sangat konsisten. Maka saya meneruskan suplemen dan juga ubat doktor kecuali steroid. Saya sangat risau jika buah pinggang saya benar benar rosak maka perlu menjalani dialisis di usia 30an ini. Di saat anak-anak masih kecil ini. Nauzubillah.
Alhamdulillah dengan izin Allah, setelah sebotol Vivix bacaan protein di dalam urin menampakkan penurunan. Dan setelah 3botol Vivix iaitu lebih kurang 3bulan saya ada temujanji dengan Doktor pakar di Selayang. Dan Alhamdulillah saya sangat bersyukur apabila Doktor mengesahkan air kencing saya tiada lagi protein, tekanan darah normal dan ujian darah semua menunjukkan result yang cantik. Doktor juga stopkan semua ubat dan yang paling best Doktor sendiri yang beritahu TAK PERLU BUAT BIOPSI.
Kalau sebelum ini saya dan isteri merasakan Vivix mahal tetapi bila dalam situasi ini barulah kami menyedari duit boleh dicari, namun buah pinggang itu lebih berharga, tiada gantinya.
Terima kasih Allah. Terima kasih Shaklee.
Sekiranya anda atau ahli keluarga anda menghidapi penyakit ini atau yang berkaitan ataupun penyakit kronik lain seperti diabetis, strok, darah tinggi dan kanser. Ikhtiarlah dengan VIVIX. Saya percaya Allah tak turunkan penyakit tanpa penawarnya. Tugas kita untuk berikhtiar, selebihnya berdoalah dan bertawakal lah kepada Allah.
Sesungguhnya Dia Yang Maha Berkuasa Menyembuhkan."
Muhamad Rosdi Ismail

TESTIMONI PESAKIT BUAH PINGGANG BOCOR BERSAMA SHAKLEE



PENAWAR PENYAKIT BUAH PINGGANG BOCOR 

VIVIX adalah cecair pekat merah yang sangat tinggi antioksidan dan cara ia bertindak adalah dengan memperbaiki DNA badan kita yang telah rosak juga menguatkan sel badan kita dengan pertumbuhan sel baru..

untuk mengelakkan kebergantungan pada ubat ataupun hingga perlu dialisis buah pinggang, korang boleh mencuba vitamin sebagai alternatif untuk sembuh sepenuhnya..


contact kakak ye untuk maklumat lanjut.. hee~ 

You May Also Like

18 comments

  1. Ramainya kak atie yang kena penyakit buah pinggang bocor.. Kena betul-betul jaga pemakanan kan kak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jaga kesihatan reen.. makan jangan macam2.. hee~

      Delete
  2. Ya Allah takutnya ...ramai plak kes buah pinggang bocor ni kan sis.. tapi tulah statistik kat hospital tmpt akak ni pun pesakit buah pinggang makin meningkat, smpai mesin dialisis pun kena tambah tahun demi tahun... :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. waa.. serius kak ? aduh.. tu la tu.. bila atie dah baca banyak artikel baru timbul kesedaran + risau dengan diri sendiri.. sedih pun ade kak.. harap atie dapat tolong ramai orang kat luar sana.. doakan atie ye..

      Delete
  3. salam atie..
    wahh buah pinggang bocor? jarang dengar ni.huu
    tp tgok simptom2 nyer pon da menakutkan..huu bhya..
    tq share info ye atie..bole jadi panduan dikmudian hari..manela tau kan dri kita or ad org lain yg kita kenal tkena..Allahu.moga dijauhkan =<

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam yaya.. jangan dimintak / disebut pasal sakit2.. hahaha~ in shaa Allah.. kalau jaga kesihatan, kita akan tau betapa berbaloi pada masa hadapan.. jadik.. yaya kena jaga diri tau !!

      Delete
  4. makin ramai sekarang ni ada masalah ni kan... semuanya berpunca dari gaya pemakanan kita... jaga makan tau atie... hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha~ jaga memang jaga mia.. tapi telan gak mekdi.. sedap woo.. rasa rugi plak kalau tak makan.. cuma tak boleh selalu laa..

      Delete
  5. nice share...takutnya...sbb tu la kena jaga kesihatan dari awal..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hee~ betul.. tapi orang kita 'jaga' kesihatan time dah sakit..

      Delete
  6. Vivix mampu beri harapan baru kepada pesakit kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah.. yang penting usaha dan tak letak semua pada takdir semata.. hee~

      Delete
  7. Assalam atie, kbetulan ibu sy pd msa ini d icu sjak 19/11/16...dn sjk hari itu pula ibu sy d inject tdur dn trpksa mnggunakan saluran hose dgn mesin shingga seminggu kerna sesak nafas creta mulanya...spnjang itu ibu sy kna infeksi buah pinggang dan paru2..dan Dr serankan spya d dialisis..Alhamdulillah da perkembangan tpi slepas 2/3 hri tgn n kaki bengkak lgi, kdg demam pnas..Dr ckp ibu sy mesti d tabuk leher kerna sdh 2 minggu mnggunakan alat pernafasan d bntu dgn mesin...7/12/16 lher ibu sy d tabuk..Alhamdulillah..dn inject tdur n ubt mnhan skit sdh d brhentikan..tetapi yg sangt kawatirpd msa ini ibu sya kerap d dialisis..dn air kencing pun tak brapa bnyak..smpai hri ini sy blm dpt komunikasi dgn ibu sy😔😪...sy rindu nk dgr suaranya..adakh ini tanda2 buah pinggang ibu sy......ksian ibu sy, trkdg bila tenguk hbis tangan dn kaki bengkak2....sy hanya dpt berdoa utk ksembuhannya selain sembhyg hajat, selawat n zkir d bisikan k tlinga ibu, sembhyg hajat n sdekah...brangkali atie bolih tau/mnerangkan atau ada harapan sembuh bgi penyakit ibu yg deritainya??..tq Atie

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam.. subahanallah.. zuraa.. boleh whatsapp atie kat --> 017 309 1865.. ya.. nanti kita borak2..

      Delete
  8. Replies
    1. ada jek.. tak pun zuraa add kite kat www.facebook.com/mrssliparputus..

      Delete
  9. Y not atie add my no +6738883167

    ReplyDelete
  10. Zuraa is my daughter only...bnyak sy mau tanya ni atie

    ReplyDelete