KAITAN PARASIT DAN MASALAH KESIHATAN YANG MUNGKIN ADA KAITAN DENGAN ANDA

November 08, 2016

pasal parasit lagik ? biar betul.. hee~ ye.. betul dah tu.. jangkitan parasit yang merajai sistem tubuh badan kita bila masa kita leka dan tak sedar lansung.. haa.. ada parasit seperti malaria yang hanya boleh dilihat bawah mikroskop tapi ada jugak macroparasite macam cacing pita, cacing yang boleh membesar dengan memakan zat dalam badan dan membesar juga ** oh !! sebab tu la kena detox parasit !! ** dan benda korang kena tau jugak : parasit bukan ada dalam usus besar jek tau tapi boleh ada kat mana mana je dalam bacan kita.. paru-paru, hati, otot, perut, otak, darah, kulit, mata, telinga !! ini serius..

TANDA-TANDA JANGKITAN PARASIT

sisa toksik yang terhasil dari aktiviti parasit dalam badan kita menyebabkan pelbagai masalah seperti berikut :
  • cirit-birit yang disebabkan oleh kelemahan penyerapan zat makanan
  • sembelit kronik
  • badan berbau
  • kembung perut
  • masalah penghadaman
  • sakit perut
  • lendir dalam najis
  • usus bocor ( leaky gut )
  • kerap muntah dan loya
  • buasir
  • demam
  • mata panas seperti membengkak
  • bebanan sisa toksik metabolik akan memberatkan organ-organ penghapusan dan menyebabkan gangguan sistem saraf pusat seperti :
    • lesu kronik
    • tidak bertenaga
    • rasa sejuk di kaki

MASALAH KULIT DAN ALAHAN

parasit yang menembusi kulit akan menjadi punca kulit gatal dan apabila berlakunya jangkitan pada tisu kulit, dan berlakunya peningkatan sel-sel darah putih untuk melindungi badan.. tindakbalas ini menyebabkan ruam kulit dan alahan pada makanan sebab tu ramai yang mengalami masalah parasit BERLEBIHAN kaan mengalami masalah kulit seperti :
  • kulit / rambut kering
  • rambut mudah gugur dalam kuantiti tak normal
  • alahan
  • hidung gatal-gatal
  • gegata / kelopak garam
  • ekzema
  • ulser

MASALAH EMOSI DAN KERISAUAN

parasit yang membebaskan toksin akan mengganggu sistem saraf pusat kita dan boleh mengganggu sistem saraf pusat dan 'bermain' dengan perasaan ketakutan dan kebimbangan.. korang tau tak parasit tu tadi 'dorang' berjalan-jalan dalam badan kita ? hee~ mesti tak tau tu.. ni kakak bagitau.. ye.. masa 'dorang' jenjalan tu la masanya emosi korang dikacau.. selain tu ?
  • perubahan emosi secara mendadak
  • cepat marah
  • gemuruh
  • kemurungan
  • pelupa
  • mudah keliru
  • kebimbangan
  • obsesi

MASALAH TIDUR

badan akan memberi tindakbalas terhadap parasit dan akan menggangu waktu rehat kita pada waktu malam.. biasa la kan kalau kita tidur pada waktu malam tapi bila kita nak rehat, parasit mula aktif sebab waktu malam adalah waktu paling aktif 'dorang' seterusnya situasi tersebut mungkin berlaku :
  • kencing malam
  • air liur meleleh secara berlebihan
  • gangguan tidur - kerap terjaga secara tiba-tiba

MASALAH DARAH

parasit yang menghuni badan kita akan menyerap vitamin yang baik daripada zat besi dan glukos yang mengakibatkan :
  • anemia
  • hipoglisemia
  • masalah peredaran darah ( kebas kebas )

MASALAH SEKSUAL

memang tujuan parasit ni untuk melemahkan sistem imun kita ** selain menyedut semua zat nad nutrisi baik la kan.. ** dan ia juga boleh mengganggu sistem seksual dan pembiakan seperti :
  • mati pucuk
  • sindrom prahaid
  • senggugut kronik
  • candida - jangkitan yis
  • jangkitan saluran kencing
  • cyst / fibroid
  • masalah haid tak normal
  • masalah prostat

MASALAH PENAFASAN

parasit ( larva ) yang bergerak melalui sistem pernafasan di dalam paru-paru boleh menyebabkan :
  • sesak nafas
  • dyspnea
  • bronkitis
  • asthma
  • pneumonia
kebiasaan, parasit aktif masa bulan penuh ** ini fakta ** tapi sebenarnya parasit ni BOLEH aktif sepanjang masa.. antara parasit yang aktif masa bulan penuh :
  • cacing pita
  • cacing gelang
    • penyebab keletihan, alahan, kemurungan, penyakit mental, bipolar, sembelit, masalah penglihatan, sugar craving, selera makan meningkat

kalau macam entri sebelum ni kakak ada jelas kan kenapa kena 'sekat' makan sepanjang proses detoks parasit antaranya :
  • produk tenusu
  • gula bertapis
  • tepung gandum
  • bahan perasa masakan
kenapa ? parasit memerlukan persekitaran yang berasid dengan sumber makanan seperti benda manis dan makanan berproses untuk membiak dan proses itu menyebabkan semakin hari semakin banyak parasit dalam badan.. kita ada pilihan lain kan selain makan makanan berproses seperti banyakkan makan sayur mentah dan jus buah tanpa gula..

jadi !!
apa pilihan korang ?

nak bela parasit atau singkirkan ?

hee~ korang buatlah keputusan sebaik mungkin dan kalau korang ADA NIAT nak singkirkan parasit, boleh hubungi SID terlatih dan sangat komited untuk memberi tunjuk ajar dan menambah ilmu tentang detoks parasit..

untuk info detoks parasit ; boleh hubungi kakak ya..

jangan lupa tanyakan pasal PROMOSI EJEN DETOKS sekali tau.. mana la tau kot kakak terlupa.. rugi dah korang kena beli tanpa promosi.. hee~

You Might Also Like

15 comments

  1. Replies
    1. hee~ tapi itu realiti dik.. benda tu memang ade dalam badan kita..

      Delete
  2. oo ada eh detox parasit...first time dgr...agak² klinik biasa ada jual ke detox parasit ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hee~ detox parasit nih nama program dik.. program yang kakak dan team anjurkan setiap bulan untuk baikpulih masalah kesihatan.. in shaa Allah..

      Delete
  3. gelinye tengok gambar tu .. tu lah gambaran usus kita kan.. bluueek

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha~ geli.. geli.. tapi dok ade dalam badan kita tau..

      Delete
  4. Nak baca pun takut Atie......
    Ya Allah gelinya tengok cacing tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. entri paling lama atie menaip sebab dok tahan kembang tekak.. hahaha~ tapi info best kan ? bukan semua tau nih..

      Delete
  5. Replies
    1. hahaha~ habis la taugeh kat kedai dah tak laku lepas nih..

      Delete
  6. TQ sharing sis... seriau baca entry ni..takut...huhu

    ReplyDelete
  7. parasit ke tu,, rupa macam taugeh haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha~ makin tak laku la taugeh lepas nih.. ye.. tu cacing..

      Delete
  8. Salam..cmne yer nak elakkan?

    ReplyDelete

FOLLOW LE KAKAK !!

G+ FOLLOWERS