9 SEBAB KENAPA KENA DETOX SETIAP BULAN

by - October 08, 2016

APA ITU DETOX ?

haa.. detox merupakan proses membersihkan usus dari segala toksin, lemak, lendir yang melekat di dinding usus dan dikeluarkan melalui pembuangkan air besar.. lepas dinding usus dah bersih barulah badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap yang optimum..


KENAPA KENA DETOX ?

tenen.. tenen.. hee~ datang lagik topik detox ko.. hadap jek la ye, nak buat cemana kan ? dah memang topik HOT sebab lepas raya nih.. tapi kan.. ade korang terfikir kenapa kena detox ? takkan untuk kurus semata jek kan ? hee~

jawapan kakak :
detox bukan untuk kurus jek dik non.. ade banyak sebab kot memang positif korang kena detox..

1 : BUANG TOKSIN DALAM BADAN

  • pendedahan jangka masa panjang terhadap toksin terbuka seperti bahan cemar laam sekitar, bahan kimia, pengawet, racun perosak, logam berat dan sisi buangan insdustri yang dapat menjejaskan metabolisme, tingkahlaku, sistem imun dan menyebabkan penyakit..
  • toksin ini tersimpan di dalam badan melalui tisu dan sel sel di seluruh badan termasuk otak..



2 : MENCEGAH PENYAKIT KRONIK

  • toksin juga merupakan penyebab utama kepada penyakit kronik seperti kanser, sakit jantung, diabetes dan migrain kerana badan kita merupakan 'transit' bahan toksin tersebut..
  • walaubagaimana pun sistem dalaman badan kita telah 'overload' dan tidak mampu untuk membuang ke semuatoksin dan menyebabkan pelbagai komplikasi yang membawa pelbagai penyakit..
  • detox dapat membantu dan meningkatkan keupayaan badan untuk menyingkirkan toksin secara semulajadi..

3 : MENINGKATKAN FUNGSI SISTEM IMUN

  • sistem badan kita ni ada sistem kecil iaitu sistem imun yang berfungsi melawan penyakit dan detox ( proses penyingkiran toksin ) membantu badan kita berfungsi dengan lebih baik..

4 : BERAT BADAN YANG IDEAL

  • toksin yang dok betapa dalam badan kita nih sedikit sebanyak ( secara efiyen ) menjejaskan keupayaan semulajadi badan untuk membakar lemak dan menyebabkan penambahan berat badan, kencing manis, penyakit jantung dan tekanan darah tinggi..
  • sebab tu la suruh detox.. hee~ sebab detox dapat menyingkirkan toksin ( punca penyakit kat dlaam badan ) dan mendapatkan berat badan yang ideal..



5 : MELAMBATKAN PROSES PENUAAN

  • proses detoxs yang khususnya menyingkirkan bahan radikal bebas, logam berat yang menyebabkan proses penuaan menjadi cepat ( umur baru 30 tahun tapi kelihatan seperti 40 tahun.. hee~ ini contoh.. )
  • apa kaitan detox dengan awet muda ? haa.. terkait sama la sebab lepas detox, proses penyerapan nutrien lebih konsisten dan mudah berbanding sebelumnya sekali gus dapat membantu melambatkan proses penuaan tu..

6 : MENINGKATKAN KUALITI HIDUP

  • dah kalau badan banyak toksin ni, mula la serba rasa tak selesa.. sendi sakit la, badan lenguh lenguh la, kepala ting tong la, sembelit la, insomnia la, jerawat batu la, resdung la.. eh.. macam macam la yang berkaitan dengan kesihatan haa.. sebab tu la orang suruh detox.. buang toksin tu.. hee~

7 : MENINGKATKAN TENAGA

  • ye !! mengikut hasil dari testimoni pen-detox tegar.. hee~ lepas habis proses detox, badan lagi segar.. kalau badan dah segar memang sekali kaut la dengan tenaga fizikal dan mental.. lebih stabil gittew--

8 : KULIT CANTIK

  • toksin yang terkumpul dlaam badan dapat diterjemahkan melalui kulit kita.. haa.. sebab tu la kusam la, berjeragat la, berjerawat la.. eh !! kulit berkuping kuping la.. sebab tu pun pakar pemakanan suruh detox.. amalkan pemakanan sihat barulah kulit pun sihat sama.. cantik.. feloles.. hee~

9 : MENGEMBALIKAN KESEIMBANGAN DALAM SISTEM BADAN

  • hampir kesemua sel dalam badan kita terdedah dengan toksin ( ikut umur korang la.. kalau 30 tahun, 30 tahun la badan simpan toksin.. ) dan detox mampu mengembalikan keseimbangan dalam sistem badan ke semua sel, tisu, organ, sistem dalaman.. haa.. sebab tu la kakak cakap, lepas detox, korang confirm rasa lain punya sebab dalaman dah cuci..
BACA SINI --> 


okay.. okay.. kalau kakak pertaruhkan masa kakak untuk guide korang dengan cara yang betul okay tak ? bukan senang nak lepak ngan kakak kat whatsapp ni.. hee~ okay tak ?

TAK JUGAK ?

ala.. dah tu korang nak ape ? ha ? ha ?
ni punca banyak toksin la ni lemak sangat ni.. hahahaha~

eh !! korang boleh tengok kat instagram kakak jugak carik #detoxdenganatie.. nanti ade le rekod sesikit.. ala.. kita bukan hebat sangat nak ajar orang cara nak kurus.. kan.. kan.. hee~ tapi kalau takat 5kg untuk 5 hari, kakak dah ade pengalaman la.. bukan cakap kosong.. nak lebih dari 5kg pun boleh cuma korang kena DENGAR CAKAP laa..

berani ke okay ?

whatsapp kakak eh sebab kita buat 3 fasa nih..
kakau nak buat sekali gus 3 fasa, ISNIN nih dah kena start..

kalau tak amik fasa 2 pun boleh..
hee~

nih hotline kakak ye..


You May Also Like

2 comments

  1. seumur hidup tak pernah berdetox
    tak leh bayangkan bagaimana rupa dinding usus hakak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hee~ ikut umur sis la brape.. nanti bayang kan sendiri la keladak dia ape rupa.. ngeri..

      Delete