VITAMIN MATA TERBAIK DI PASARAN YANG MAMPU MERAWAT MASALAH RABUN

January 03, 2017

bila cakap pasal carrot, mesti orang ( lagi lagi mak mak.. hee~ ) akan kaitkan dengan bebola mata / naka mata / mata dan paling sadis "haa.. tu la.. tanak makan carrot.. kan dah rabun.." tak pun.. "baik makan carrot nih kalau tak nanti rabun.." eh !! boleh ke cenggitu ? 

tapi kakak nak tukar la.. hee~ "kalau korang rabun, baik makan carotomax nih kalau tak, nanti bertambah rabun.." --> ape yang best sangat dalam CAROTOMAX nih sampai kakak beriya nak promote nih ? haa.. tu la korang kena baca sampai habis.. sampai hadam dan faham.. jom !!


carotomax sangat sinonim dengan vitamin A yang selalu dikaitkan dengan kesihatan mata dan sebab tu la dia dipilih sebagai 'vitamin mata Shaklee'.. hee~ simple kan ? tak suka la rumit rumit tah pape.. straight to the point.. gittew-- 

KELEBIHAN CAROTOMAX SHAKLEE

kalau ikut ahli nutrisi ( macam kakak la.. hee~ ) mencadangkan pengambilan 5 - 9 hidangan sayur-sayuran dan buah-buahan untuk mengekalkan kensentrasi beta kerotena dalam darah sekaligus memelihara kesihatan penglihatan, kesihatan kulit dan mencegah kanser yang berpunca dari redikal bebas..

carotomax mengandungi 6 jenis karotena yang telah diekstrak dari rangkaian sayur-sayuran dan buah-buahan yang kaya dengan sifat anti-oksidan seperti rumpai laut, tomato bukan GMO, biji anggur, brokoli, marigold, epal, kentang, minyak sawit, strawberi, fava d'anta, cantaloupe dan lobak merah.. fuff-- ibarat korang telan sebiji carotomax, tapi makan semua 12 jenis sumber beta karotena tu.. best kan ? tak payah nak kunyah satu satu.. hee~

pengambilan purata karotenoid lutein, likopena dan beta karotena adalah sebanyak 8mg tapi carotomax membekalkan lebih 13mg ( 21 500 iu ) karotenoid bermanfaat !! --> okay.. kakak teruja sendiri.. hee~

APA ITU KEROTENOID ?

karotenoid ialah pigmen yang membentuk warna pada sayur-sayuran seperti warna oren pada lobak merah, merah pada tomato dan ungu pada lobak ungu.. karotenoid adalah sumber vitamin A terbaik dan ia sangat penting untuk melindungi sel daripada radikal bebas, menguatkan sistem imunisasi dan memperbetulkan fungsi organ tubuh badan..

KANDUNGAN CAROTOMAX

carotomax Shaklee mengandungi fitokimia semulajadi yang penting untuk mata, kulit dan membran mukosa.. selain itu ? nah !! baca bawah ni..

  • Alpha Carotene untuk merawat penglihatan malam, mata sihat, menghalang degenerasi penglihatan
  • Beta Carotene memperbaiki kulit dan mempercepatkan proses penyembuhan luka sekaligus mempertingkatkan sistem imun, mengurangkan risiko kanser usus, payudara dan prostat
  • Lycopene bersifat anti-oksidan, menghalang penuaan organ.. untuk serviks yang sihat, kitaran jantung dan sistem imun juga mengurangkan penyakit kelenjar prostat
  • Astaxanthin pigmen didalam alga dan fitoplankton memberikan warna pink ikan salmon.. tapi, Shaklee menuai karotenoid astaxantin dari mikroalga laut, sumber yang poten dan tulen yang turut melindungi kerosakan oksidasi kolestrol LDL..
  • Lutein menyekat gangguan katarak, AMD ( age related muscular disease / penyakit makular berkaitan umur ), glaukoma
  • Zeaxanthin melindungi mata, menuras cahaya gelombang biru pendek berbahaya, mengurangkan risiko kanser payudara, ovari, endometrial dan serviks

MANFAAT CAROTOMAX

LEBIH SELAMAT BERBANDING VITAMIN A DIPASARAN
  • penemuan terawal vitamin adalah pada tahun 1912 iaitu Vitamin A.. pengambilan berlebihan Vitamin A akan menyebabkan toksisiti.. tapi !! saintis telah menemui beta karotena pada tahun 1932, satu prekursor Vitamin A, dan beta karotena didapati lebih selamat untuk pengambilan harian.. --> tetiba teringat iklan minyak masak beta kerotina tu.. hee~
MEMPERTINGKATKAN MUTU PENGLIHATAN


  • ia menghasilkan ‘ungu visual’ yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan dalam keadaan gelap.. ia mempertingkatkan masalah penglihatan seperti, nyctalopia ( rabun malam ), rabun dekat, presbyopic, astigmatism, xerophtalmia ( mata kering ), kelesuan mata, glaucoma, katarak, floaters, eye bags dan gegelung gitam di mata..
MERAWAT PENYAKIT KULIT
  • pengambilan yang banyak dapat melegakan masalah kulit seperti psoriasis, senile plaque, kulit kering, kulit gugur, jerawat dan akne juga penggunaan luaran untuk merawat pustules, scabies, akne, ulser kulit..
MELINDUNGI EPITHELIAL
  • ia juga memelihara lapisan luar kornea, rongga oral, usus, perut, paru-paru, bronkus, pundi kencing, ovari semasa disintegrasi tisu, merawat ulser saluran usus..
MELAWAN KANSER DAN OKSIDASI
  • pengambilan kerap beta karotena dapat menguatkan sistem imun, melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser sekaligus mengurangkan risiko kanser, terutama sekali kanser paru-paru dan payudara.. ia juga mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida..
MENGHALANG INFEKSI
  • ia merangsang enzim pembunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit sistem respiratori paru-paru : batuk, hepatitis, asthma, flu dan selesema..
MENGGALAKKAN PERKEMBANGAN KESIHATAN YANG NORMAL DAN SIHAT
  • bukan sekadar untuk kesihatan mata !! ia juga merangsang perkembangan kanak-kanak /  remaja, menguatkan tulang, melindungi rambut, kulit, membran mukosa, gigi sihat, gusi dan sistem reproduktif dan juga penghasilan sperma yang sihat..

TESTIMONI CAROTOMAX SHAKLEE

apa kata rakyat Malaysia yang dah cuba carotomax sebagai rawatan alternatif untuk merawat mata ? hee~ ade tu kata menipu la hape la.. korang tak try lagik, memang brani cakap semberono jek la.. haa.. orang yang dah try jek tau.. sampai jatuh sayang sebab sinar baru bertimpa timpa untuk orang yang mereka sayang.. tak salah kan gembirakan orang yang kita sayang..


optometris pun nak bagi tau jugak !! haa.. cane ? nak kurangkan rabun atau kesihatan mata yang baik ? atau dua dua ? hee~










haa.. cemana ? hee~ nak lagi info pasal carotomax ? atau tak sabar nau nak beli dah ? adoi.. kelakar tau korang.. haa.. ye la.. ye la.. klik icon bawah ni.. dan terus buat pembelian ye..


lepas buat pembelian, jangan lupa contact kakak kat whatsapp ( 017 309 1865 ) untuk consultation !! tau.. 

You Might Also Like

0 comments

RAKAN BLOGGER !!

G+ FOLLOWERS