LOSYEN TANPA PARABEN UNTUK MERAWAT MASALAH KULIT

April 19, 2017

kulit bermasalah dan mula memberi tindakbalas terhadap kesihatan ? em.. stress kan bila tengok kulit orang cantik cantik tapi kulit kita TAK.. berjerawat - berparut - berminyak - kedut kedut halus - kusam dan lebam.. sedikit sebanyak, rasa keyakinan diri berkurang untuk menonjol dikhalayak ramai.. kan ? ya !! kakak pun pernah alami perkara yang sama tapi sekarang ni kakak dah ade LOSYEN TANPA PARABEN UNTUK MERAWAT MASALAH KULIT !! yeay !!


dari pembacaan kakak, ada lebih 100 jenis penyakit kulit yang selalu menyerang manusia dan ia semakin teruk dari hari ke hari sehingga boleh menyebabkan pelbagai penyakit lain..

1 : kanser kulit
3 : rubeola
4 : jerawat


6 : cold sore
8 : rosacea
9 : seborrheic eczema
10 : hives / urticaria
11 : vitiligo
12 : warts
13 : necrotizing fasciitis
14 : cutaneous candiasis
15 : bisul
16 : selulitis
17 : inpetigo
19 : curtis laxa
21 : erysipelas
22 : diaper rash
23 : canker sore
26 : ichtyosis vulgaris
27 : dermatomyositis

eh !! banyak lagi sebenarnya tapi kakak tak larat nak taip banyak banyak.. hahahaha~ dan kalau korang biasa keluar masuk blog kakak mesti korang akan peka kat isu eczema / psoriasis dan kecantikan kulit.. sebab kakak sendiri mengalami masalah yang berkaitan dengan kulit sensitif nih..


dan biasanya kalau kita ada masalah kulit, pergi klinik / hospital.. doktor akan bagi ubat sapu berunsur steroid dan ubat makan ( antibiotik ) kan ? memang cepat elok tapi masih bergantung pada keserasian masalah kulit dengan ubat tersebut..


MENGELAK DARI PENYAKIT KULIT

eh !! sape kata tak boleh ? hee~

  • brestfeed baby secara eksklusif atau sehingga berumur 2 tahun
  • elakkan makanan berperoses seperti mekdi, keyyefsi, pijahat, setabak
  • elakkan minuman berkafien
  • elakkan makanan / minuman yang ada kandungan gula putih
  • diet mengikut piramid makanan
  • amalkan prebiotik
  • pastikan kuku pendek sebab kuman suka duduk bawah kuku
  • amalkan vitamin c untuk kuatkan sistem imun badan
  • pakai pakaian nipis untuk mengelak berpeluh
  • elakkan dari terdedah kepada haba / peluh / habuk
  • elakkan makanan yang mendatangkan kesan-kesan alergik seperti makanan laut dan kekacang
  • sentiasa tukar cadar / selimut / sarung bantal
  • elakkan mandi dengan air panas
  • gunakan sarung tangan jika perlu
  • pengudaraan yang baik sangat membantu


dan.. siapa pernah tengok kakak tak pakai tudung, akan nampak kesan parut jerawat akibat tersalah pilih produk.. haa.. nampak ? kakak pun jadi mangsa lambakan produk kecantikan kat luar sana tau.. hee~ tapi dulu la.. masa kakak menaip ni, alhamdulillah.. kulit kakak dah mula pulih sedikit demi sedikit dan semakin sihat.. 

sebelum sebelum ni pun kakak ade cerita pasal bangman ade ekzema dan adik aina ade psoriasis.. ingat tak ? bukan nak kata kebergantungan pada produk, tapi yang membuatkan kakak yakin sebab tak de kandungan merbahaya kat dalam losyen tu.. steroid ? paraben ? racun ? merkuri ? apetu ? hee~ ye.. tak de..

kulit cantik impian semua orang.. kan ? sebab tu pemilihan produk yang betul sedikit sebanyak membantu kita.. dan.. kakak masih setia dengan rangkaian produk Shaklee.. bukan jek dari segi kesihatan, kecantikan tapi juga untuk keselamatan seisi rumah..

alhamdulillah.. ekzema bangman dan psoriasis adik aina dah bersih.. hee~ jaga pemakanan ? oh !! itu mesti lah.. nak sihat kan ? * walaupun waktu menaip ni kakak terliur mengenangkan ayam goreng mekdi.. hahahaha~ *

You Might Also Like

2 comments

  1. menarik lotion nih, nanti saya kena cari jugak

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa.. sila carik.. hee~ best tau boleh sapu satu badan..

      Delete

RAKAN BLOGGER !!

G+ FOLLOWERS