LAGU CINTA PILIHAN KAKAK SEMPENA ANNIVERSARY KE-8, DISEMBER NANTI

by - September 19, 2017

dah memang menghadap laptop jek kakak ni kan.. hee~ confirm dok layan youtube.. dan dok pusing la lagu-lagu yang ntah ape tajuk nya.. masalah kakak, kakak tak dengar lagu tapi kakak 'dengar' lirik.. haa.. gittew-- dan hati ni terpaut kat satu lagu cinta.. ntah cemana boleh ke - arah - itu pun tak tau ni..


tak.. tu bukan tajuk lagunya.. hee~ pernah dengar nama kumpulan Virgoun ? ye.. kakak pun tak pernah dengar.. nak menyebut pun tak tau mana yang betul.. vir - ga - un atau vir - gown.. tajuk lagu yang kakak maksudkan, SURAT CINTA UNTUK STARLA..


ku tuliskan kenangan tentang
caraku menemukan dirimu
tentang apa yang membuatku mudah berikan hatiku padamu

takkan habis sejuta lagu
untuk menceritakan cantikmu
'kan teramat panjang puisi 'tuk menyuratkan cinta ini

telah habis sudah cinta ini
tak lagi tersisa untuk dunia
karna telah ku habiskan sisa cintaku hanya padamu

aku pernah berfikir tentang
hidupku tanpa ada dirimu
dapatkah lebih indah dari yang ku jalani sampai kini

aku selalu bermimpi tentang
indah hari tua bersamamu
tetap cantik rambut panjangmu meskipun nanti tak hitam lagi

bila habis sudah waktu ini
tak lagi berpijak pada dunia
telah aku habiskan sisa hidupku hanya untukmu

dan telah habis sudah cinta ini
tak lagi tersisa untuk dunia
kerna telah ku habiskan sisa cintaku hanya untukmu
untukmu, hidup dan matiku

bila musim berganti
sampai waktu terhenti
walau dunia membenci ku kan tetap di sini

bila habis sudah waktu ini
tak lagi berpijak pada dunia
telah aku habiskan sisa hidupku hanya untukmu

telah habis sudah cinta ini
tak lagi tersisa untuk dunia
karna telah ku habiskan sisa cintaku hanya untukmu

karna telah ku habiskan sisa cintaku hanya untukmu


lah !! kakak ingat takat tu jek tau.. hahaha~ tapi lagi lama kakak dok layan lagu ni.. tetiba muncul lagi satu lagi.. ce teka ? haa.. balasan dari lagu di atas.. lagu kat atas tu dari lelaki untuk perempuan.. tapi yang kat bawah ni.. tu la.. korang dah tau dah kan.. kakak dah bagi clue.. hee~


ku terima surat darimu
caramu menemukan diriku
tentang kenangan indah dariku saat kau menemukan cintaku

telah ku dengar lagu tentang
semua ceritakan cantikku
dan puisi yang kau tuliskan untuk menyatakan cinta ini

takkan habis semua cinta kita
tak lagi tersisa untuk dunia
kerna kita habiskan sisa cinta ini selamanya

aku pernah berfikir tentang
hidupku tanpa ada dirimu
dapatkah lebih indah dari yang ku jalani saat ini

aku selalu bermimpi tentang
indah hari tua bersamamu
tetap lembut tutur katamu meski kau pergi dan tak kembali

bila habis sudah waktu ini
tak lagi berpijak pada dunia
telah aku habiskan sisa hidupku hanya untuknya

takkan habis semua cinta kita
tak lagi tersisa untuk dunia
kerna kita habiskan sisa cinta ini selamanya
kerna kita habiskan sisa cinta ini selamanya


nah !! untuk korang.. mana la tau kot memang mencari lagu cinta untuk luahkan perasaan yang tersimpan tu.. hee~


yang balasan dari lagu ni, korang cari sendiri.. baru la mencabar nama nya.. secara keseluruhannya.. kakak memang suka lagu ni, lirik dia.. simple tapi syok.. tu jek.. 

ni tengah fikir-fikir nak cari cikgu gitar.. hee~ ade ? sila la offer kan diri..


You May Also Like

12 comments

  1. Replies
    1. elelele.. awak dengan Mr. Mafia pun mesti sama kan.. hee~

      Delete
  2. First time dengar lagu tapi lirik dia best tau. fefeeling je ni.adoi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha~ kan !! memang layan gak a..

      Delete
  3. memang angau lirik dia kakak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan !! kite plak prasan jadik Starla tu.. hahahaha~ menyengih jek..

      Delete
  4. Salam maal hijrah dari ibu ya sis atie hilmi

    Tahun baru semangat baru

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanx ibu zaid !! hee~ in shaa Allah.. azam baru, semangat baru, misi baru.. semoga terlaksana..

      Delete
  5. Selamat pagi atie hilmi

    Dah nak masuk anniversary tahun keberapa ni

    semoga semakin meningkat usia perkahwinan

    semakin matang

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahun ke-8 ni mama hakim.. hee~ terima kasih..

      Delete