LECITHIN SHAKLEE BUKAN UNTUK KURUS

mentang-mentang bulan ni bulan dia, kakak cerita pasal dia jek la ye.. hee~ sape lagik kalau bukan pelarut kolesterol paling baik ni.. bertindak lembut terhadap sistem badan dan yang paling penting diperbuat dari bahan semulajadi tanpa bahan kimia.. nah !! korang tu makan LECITHIN brand ape ? hee~ jangan tersalah brand plak sebab kesan dan tindakbalas tak sama.. kena tau tu..



jom kita usha jap la ape yang best sangat LECITHIN Shaklee ni sampai tak sama dengan LECTHIN brand lain kat pasaran.. tak kan takat pecah lemak jek kan.. haa.. baca..


1 : diekstrak dari kacang soya organik bukan GMO..



2 : setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya + 80mg kolin + 48mg inositol..


3 : bertindak sebagai pelarut kolesterol, triglycerides dan lemak-lemak yang dok betapa kat dalam badan..


4 : membantu mencegah penyakit kritikal seperti stroke, tekanan darah tinggi dan arteri mengeras.. ada pakar mengesyorkan pengambilan sehingga 6000mg - 700mg sehari kalau ade pape sakit yang berkaitan tadi..


5 : orang yang nak kurus wajib amik lecithin sebab ia bertindak sebagai pemecah lemak.. boleh la amik dos 4000mg sehari.. jangan lupa bersenam eh..


6 : lecithin juga membantu penyerapan zat penting dari saluran darah ke sel-sel badan.. kalau tak de lecithin yang cukup membran sel akan mengeras dan tak dapat membantu proses penyerapan dengan konsisten..


7 : faktor yang menyebabkan membran sel mengeras adalah seperti persekitaran tercemar, dadah, perasa tambahan untuk makanan, pewarna dalam makanan.. haa.. kat situ la kerja lecithin ni..


8 : lecithin membantu mencegah penyakit berkaitan hati..


9 : lecithin merupakan sebahagian dari unsur yang mengelilingi fiber saraf.. kalau tak de lecithin ni fungsi saraf ni kurang efisien.. sebab tu sesape yang menderita akibat multiple sclerosis, fibromyalgia, tekanan, PMS dapat merasakan kesan yang positif apabila mengambil lecithin..


10 : lecithin membantu sistem imunisasi dengan membalut sel darah merah kita dan seterusnya memberi perlindungan dari serangan virus, bekteria ape bagai tu.. 


11 : lagi best bila struktur lecithin itu sendiri melindungi sel dari teroksida..


12 : lecithin juga dikenali sebagai makanan otak dan saraf.. sedikit sebanyak ia membantu sel otak berkembang, penting dalam transmisi saraf impuls dalam otak dan memainkan peranan dalam neuro transmitter ( berkaitan short term memory )


13 : lecithin juga dipercayai mampu mengurangkan atau mencegah senility ( nyanyuk ) atau alzheimer..  


14 : sesetengah pakar menyarankan pengambilan 7000mg sehari untuk memulihkan sistem ingatan..


15 : lecithin juga dikatakan sumber hormon neurotransmitter di mana ia menggalakkan proses tidur.. kekurangan hormon ini dikatakan punca insomnia..


16 : lecithin adalah asid lemak perlu yang penting dalam penjagaan paru-paru kerana kebolehannya mencairkan mukus dan mencegah iritasi.. sebab itulah ianya berguna untuk korang yang ada alergi, hay fever, asma, bronkitis dan emphysema.. 


17 : lecithin bertindak sebagai pelincir bagi sendi-sendi ( joint ) dan membantu dalam penjagaan tisu buah pinggang juga sistem penghadaman.. 


18 : lecithin adalah zat untuk kecantikan.. ianya perlu dalam menghasilkan rambut yg sihat, cantik berkilat, kulit yang lembut gebu dan juga dalam mencegah eczema.. 


19 : lecithin diperlukan dalam penghasilan pelbagai hormon seperti epinephrine.. nak kurangkan atau seklaigus mencegah gejala menopause ? amalkan lecithin secara konsisten..


20 : lecithin bersama unsur-unsur lain digunakan utk membuat BILE.. BILE ni fungsinya ialah mencairkan lemak.. pengemulsian ini memudahkan penyerapan zat-zat seperti vitamin A,D,E dan K ke dalam badan.. 


sekian jek la pasal kelebihan LECITHIN SHAKLEE ni.. tengah hot nih.. hee~ boleh usha promo bulan ni kat SINI untuk dapatkan harga.. hee~ tapi kalau nak harga terbaik antara yang terbaik kena la whatsapp kakak terus.. kira kita deal tetepian gittew-- 




LOVE ;


No comments:

Powered by Blogger.