KELEBIHAN MINUM AIR KOSONG KETIKA PERUT KOSONG

Pernah buat tak ?

Kat Jepun, sebaik sahaja bangun dari tidur adalah wajib untuk mereka minum segelas air kosong untuk mengekalkan kesihatan jantung. 

Bukan cakap kosong kerana ada ujian saintifik telah mengesahkan bahawa penyakit serius seperti sakit kepala, lenguh-lenguh badan, sistem jantung, artritis, epilespi, kegemukan, asma, tibi, kencing manis, sembelit, kerosakan mata, sakit rahim, gastrik, kanser, sakit hidung dan lain-lain dapat disembuhkan dengan meminum air kosong sebaik sahaja bangun dari tidur.


CARA-CARANYA :

  1. sebaik sahaja bangun dari tidur pada waktu pagi, sebelum meberus gigi, minum 4 x 160ml gelas air kosong
  2. berus gigi dan bersihkan mulut tetapi jangan makan atau minum apa-apa untuk 45 minit
  3. selepas 45 minit boleh minum atau makan seperti biasa
  4. selepas 15 minit sarapan pagi, makan tengahari dan makan malam jangan makan atau minum apa-apa selama 2 jam
  5. orang-orang yang sudah berumur atau sedang sakit dan tidak mampu minum 4 gelas air kosong boleh bermula dengan mengambil sedikit dan secara beransur-ansur meningkat kepada 4 gelas setiap pagi.
  6. keaedah rawatan ini akan menyembuhkan penyakit yang tersenarai diatas dan d samping itu anda boleh menikmati kehidupan yang lebih sihat.

Adalah lebih baik jika kita teruskan kaedah ini sebagai rutin dalam aktiviti harian kehidupan kita. Ini adalah cara dan tradisi orang-orang Cina dan Jepun meminum teh panas selepas mereka makan makanan mereka, bukannya air sejuk. Mungkin tiba masanya kita perlu mengubah tabiat minum semasa makan ! Kita tidak akan hilang apa-apa, segala-galanya untuk mendapat tahap kesihatan yang maksimum.

Bagi mereka yang gemar minum air sejuk, fakta ini sangat berguna kepada anda. Bukanlah tidak boleh / bagus untuk minum segelas air sejuk selepas makan. Walau bagaimanapun, air sejuk akan melambatkan pencernaan.

Apabila ini 'enapcemar' bertindak balas dengan asid, ia akan memecah dan diserap oleh enzim intestine lebih cepat berbanding makanan pejal. Ia akan selari dengan enzim intestine. Apa yang terbaik adalah minum sup panas atau air suam selepas makan.

SAKIT JANTUNG

  • Wanita perlu tahu bahawa tidak semua simptom serangan jantung akan menjadi sebelah kiri dada
  • Berhati-hati kesakitan yang teramat sangat pada garis rahang.
  • Mungkin anda belum pernah merasa sakit dada semasa serangan jantung.
  • Loya dan berpeluh berlebihan juga tanda-tanda lazim.
  • 60 % daripada orang-orang yang mempunyai serangan jantung ketika sedang tidur dan tidak bangun.
  • Sakit di rahang boleh bangun dari tidur yang kukuh. 


Mari, Kita hendaklah sentiasa berhati-hati dan sedar. Lebih banyak kita tahu dan pelajari,maka peluang utk hidup lebih panjang dan baik lagi.

Perlukan khidmat nasihat untuk mengoptimumkan kesihatan anda ?

Produk dari bahan semulajadi dan tanpa bahan kimia ?

Anda mahu menjimatkan wang untuk bawa keluarga bercuti ke luar negara ?



JOM !!

Jimat dan sihat dengan kakak !!


No comments:

Powered by Blogger.