5 CARA MAKAN MINYAK IKAN SHAKLEE UNTUK MENGATASI MASALAH ANAK LAMBAT MEMBACA

March 13, 2017

jeng !! jeng !! jeng !! hee~ baca tajuk tak ? berdebar semacam kan tapi nak buat macamana sebab memang ada kes kes terpencil yang ibu ayah hadapi dan masih belum jumpa jalan penyelesaian.. segan bila anak lambat membaca ? jom !! kakak share kan 5 CARA MAKAN MINYAK IKAN SHAKLEE UNTUK MENGATASI MASALAH ANAK LAMBAT MEMBACA..

Add caption

majoriti otak terdiri daripada lemak baik iaitu dikenali sebagai asid lemak omega-3.. ada kajian telah menunjukkan, diet yang kaya dengan omega-3 boleh menyebabkan keupayaan pembelajaran meningkat, kemahiran menyelesaikan masalah, tumpuan ( fokus ), ingatan dan komunikasi antara sel.. omega-3 telah terbukti membantu mengekalkan perasaan positif dan keseimbangan emosi dan membantu mengekalkan keupayaan mental yang sihat seiring dengan peningkatan usia.. hee~ sebab tu la family kakak 'bergantung' pada minyak ikan omega-3 terbaik !!

pada usia 6 tahun misalnya, otak anak-anak kita telah berkembang pada kadar tidak sama seperti dia masih bayi sebab sel-sel dalam otak berkembang sama dengan retina, jantung, paru-paru dan sistem saraf berkembang pesat.. sebab tu la pengambilan DHA harian yang cukup sangat penting untuk memastikan sel-sel sihat dan kuat..

BAGAIMANA OMEGA-3 MEMBANTU ANAK MUDAH BELAJAR ?

dalam otak ada satu sel yang dinamakan NEURON dan kerja neuron ni menghantar mesej keseluruh otak dan ke bahagian badan yang lain.. membran atau dinding di sekitar neuron terdiri daripada lemak baik.. bagi membolehkan neuron berkomunikasi dengan betul, membran perlu fleksible untuk membolehkan molekul penting bertindakbalas melaluinya..

beberapa faktor termasuk umur, diet yang tinggi kolesterol dan lemak tepu menyebabkan membran ini mengeras dan kurang lembut.. akibatnya, situasi ketegangan tidak membenarkan molekul yang diperlukan otak untuk menembusi neuron dengan betul dan menyebabkan ketidakseimbangan mood, susah nak belajar, sukar mengingati dan penurunan fungsi otak..

dengan menambah oemgea-3 dalam diet harian anak-anak, ia boleh mengembalikan sifat fleksible dan kelembutan membran sel terhadap neuron di dalam otak dorang sekaligus menyebabkan peningkatan komunikasi sel dan fungsi otak..

KELEBIHAN OMEGA-3

apa yang best dengan omega-3 tu ? hee~ omega-3 sangat penting untuk fungsi otak dengan bertindak sebagai pembersih darah menjadikan darah kurang melekit dan lebih cair ( bukan terlalu cair ) ini membolehkan lebih banyak oksigen untuk sampai ke otak dan membekalkan tenaga untuk otak..

SINAPS : omega-3 membantu menyampaikan isyarat dengan lebih mudah untuk 'menyeberangi' jurang antara sel-sel otak..

KEPENTINGAN OMEGA 3

  • merendahkan tahap trigliserida dalam darah
  • mengurangkan risiko serangan sakit jantung
  • mengurangkan risiko ritma jantung tidak normal yang berbahaya
  • mengurangkan risiko strok
  • melambatkan pembentukan plak atherosclerotic
  • merendahkan tekanan darah
  • mengurangkan kekakuan dan kelembutan sendi
  • mengurangkan risiko penyakit jantung koronari
  • penyelidikan juga menunjukkan bahawa omega-3 menggalakkan kesihatan kardiovaskular dan membantu mengekalkan tekanan darah yang normal
  • omega-3 juga menyokong otak, visi, dan fungsi sendi yang sihat

MANFAAT MINYAK IKAN UNTUK ANAK-ANAK

  • meningkatkan sistem imun tubuh badan kanak-kanak ( selesema / batuk / demam )
  • disyorkan untuk anak-anak hyperactive dan autism ( untuk relax dan mengurangkan rasa gelisah )
  • membantu mengurangkan / mengawal masalah ekzema
  • DHA dan EPA sangat penting untuk perkembangan minda kanak-kanak
  • meningkatkan kecerdasan otak anak-anak
  • membantu merawat asma dikalangan kanak-kanak
  • membantu mengekalkan kesihatan optima kanak-kanak
  • meningkatkan keupayaan pembelajaran dan kemahiran kognitif kanak-kanak

MINYAK IKAN TERBAIK DI PASARAN ?

haa.. dah tentulah minyak ikan yang dah melalui proses penyulingan molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi disamping menyingkirkan bahan-bahan yang merbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat dalam kebanyakan jenis ikan..

  • mengandungi minyak ikan
  • satu hidangan minyak ikan Shaklee menyediakan 1000mg asid lemak omega-3 termasuk DHA dan EPA
  • DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan
  • meningkatkan imuniti badan..
  • meningkatkan daya tumpuan dalam pembelajaran
  • sistem perjalanan darah yang teratur

CARA MAKAN OMEGA GUARD SHAKLEE UNTUK KANAK-KANAK

1 : cucuk kapsul Omega Guard dengan jarum lepas tu masukkan dalam susu anak..

2 : boleh jek nak kunyah gitu jek sebab kapsul tu lembut dan selamat dimakan oleh kanak-kanak 2 tahun ke atas..

3 : cucuk dengan jarum kapsul tu lepas tu campurkan dalam makanan dan minuman ( waktu makan, bukan semasa masak tau.. hee~ )..

4 : cucuk dengan jarum lepas tu keluarkan cecair tu dan diletakkan kat sudu lepas tu bagi anak macam biasa makan ubat tu..

5 : telan gitu saje pun boleh..


TESTIMONI OMEGA GUARD SHAKLEE

BACA SINI --> TESTIMONI OMEGA GUARD




hee~ bestkan ? ala.. kalau mak abah boleh beli supplement mahal mahal untuk cantik / bina otot, handbag mahal mahal, kasut jenama terkenal takkan supplement 'anak bijak' tak boleh kot kan.. 

nih dah bulan 3.. kalau anak-anak korang yang dah sekolah masih belum boleh membaca, cuba - try - test konsisten dengan omega-3 terbaik di dunia nih.. yang penting !! tak de bahan pewarna / perasa / pengawet tambahan dan merkuri !!


boleh jawab tak KENAPA ? hee~




You Might Also Like

10 comments

  1. Hi Ucing Tag Awak Sudi jawab Soalan Saya .

    http://ucingkadayan.blogspot.com/2017/03/sunshine-blogger-award-ucing-kadayan.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. hee~ nih main segmen ape nih ucing ?

      Delete
  2. Minyak ikan ni terbaik.. masa kecil selalu makan.. Senang nak fokus kat sekolah dan selalu kawan tanya kenapa muka saya tak berjerawat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah.. best kan minyak ikan nih.. bukan untuk otak jek tapi untuk kulit cantik jugak.. hee~

      Delete
  3. Si kecik kat rumah ni pun bukan boleh nampak botol omega. Menangis nak jugak. Kak omei pun duk cucuk buh dalam sudu. Sedap tengok dia telan. Hehehehe... Dah tu nak lagi pulak tu!!! Memang kena sorok la. Makan apatah lagi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha~ kan !! mau sebotol sehari tu su.. adoi.. kat rumah nih pon sama.. dorang boleh buat macam jajan jek haa.. tapi tak pe.. sebab omega 3 nih elok untuk perkembangan otak kanak-kanak.. jangan pelik la kalau peel anak-anak su bijak semacam..

      Delete
  4. start umo bape tahun boleh makan nie ek kak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. seawal umur setahun dah boleh bagi dik.. hee~

      Delete
  5. Anak sy tiada lagi masalah alergik selepas sy bagi Omega Guard dan jarang mintak untuk neb dah untuk masalah asma dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah.. alhamdulillah.. jadi ibu yang bijak adalah pilihan !! hee~ terima kasih untuk feedback puan qisty..

      Delete

RAKAN BLOGGER !!

G+ FOLLOWERS